Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Niet zeker of het in het juiste subforum is, whatever.
Mijn C5 Tourer exclusive ligt rechtsvoor in puin. Mijn fout en alleen WA verzekered.
In ieder geval motorkap, spatbord, grill plastic, hydraulic tankje kapot, rest weten we nog niet maar ik vermoed dat de poot toch ook iets fout staat (niet veel). De airbags zijn niet ontploft. De vraag wordt dus of we dit met 2e hands spul gaan repareren en zelf bijspuiten of dat het einde oefening is voor deze C5.
Ik heb een 2.0 Hdi 100 kw motor met automaat uit 2008, maar type 3. De motor heeft 260K km erop zitten. De eerste 2 eigenaren hebben er in 10 jaar 145 000 km mee verreden, ik in 4 jaar 120K. Alle riemen en filters zijn altijd zeer tijdig vervangen, motor loopt als een zonnetje.
1) Past die motor met bak in elke C5, bv ook in een C5 1.6 of de Citroen C5 Tourer 3.0hdi Exclusive? Die laatste staat te koop met kapotte motor, zou intressant zijn om uit te wisselen. Of de C4 of C8?
2) Kan deze motor ook in handgeschakelde auto's geplaatst worden, indien nodig met ander vliegwiel?
3) zijn deze motoren nog steeds hetzelfde voor Peuk en Citroen en ???? Ofwel, welke andere auto's met kapotte motor kan ik gebruiken?
Mijn C5 Tourer exclusive ligt rechtsvoor in puin. Mijn fout en alleen WA verzekered.
In ieder geval motorkap, spatbord, grill plastic, hydraulic tankje kapot, rest weten we nog niet maar ik vermoed dat de poot toch ook iets fout staat (niet veel). De airbags zijn niet ontploft. De vraag wordt dus of we dit met 2e hands spul gaan repareren en zelf bijspuiten of dat het einde oefening is voor deze C5.
Ik heb een 2.0 Hdi 100 kw motor met automaat uit 2008, maar type 3. De motor heeft 260K km erop zitten. De eerste 2 eigenaren hebben er in 10 jaar 145 000 km mee verreden, ik in 4 jaar 120K. Alle riemen en filters zijn altijd zeer tijdig vervangen, motor loopt als een zonnetje.
1) Past die motor met bak in elke C5, bv ook in een C5 1.6 of de Citroen C5 Tourer 3.0hdi Exclusive? Die laatste staat te koop met kapotte motor, zou intressant zijn om uit te wisselen. Of de C4 of C8?
2) Kan deze motor ook in handgeschakelde auto's geplaatst worden, indien nodig met ander vliegwiel?
3) zijn deze motoren nog steeds hetzelfde voor Peuk en Citroen en ???? Ofwel, welke andere auto's met kapotte motor kan ik gebruiken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Doodzonde van je koets man!
Ikzelf zou indien er niets structureels kaput is kiezen voor nieuwe 2hands onderdelen en overspuiten. Kost lijkt mij een stuk minder als een andere auto aanschaffen en overzetten van motor.
Maar goed, er zullen vast meerdere meningen zijn dus pin je niet vast op de mijne.
Ikzelf zou indien er niets structureels kaput is kiezen voor nieuwe 2hands onderdelen en overspuiten. Kost lijkt mij een stuk minder als een andere auto aanschaffen en overzetten van motor.
Maar goed, er zullen vast meerdere meningen zijn dus pin je niet vast op de mijne.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Meten is weten, zorg dat je de vaste meetpunten van de wagen kunt bemachtigen. Door deze te (laten) controleren kun je uitsluiten of de koets beschadigd is. Daarna kun je snel genoeg een knoop doorhakken.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Ik heb die auto in 2017 gekocht voor € 4000 voor onze non-profit (met prive gebruik
.
Gelijk grote beurt incl nieuwe riemen, veerpoot vervangen rechtsvoor (van een sloop auto), nieuwe afneembare trekhaak, en wat ander werk was ik bij elkaar nog geen € 5000 kwijt voor een toen net 9 jaar oude C5 Tourer Exclusief Automaat, 2.0 HdI 100 Kw, type 3, met 145k op de teller.
Prijs was relatief laag dankzij hagelschade.
Zitten net nieuwe banden onder en rondom is ook eea gerepareerd, maar heeft afgezien van de hagelschade nu ook wat kleine parkeerschades (niet mijn fout) en een deuk in de achterklep (wel mijn fout, een 1 ton stalen werktafel voor de smederij gaat niet opzij
).
Als non-profit hebben we geen geld, en vorig jaar was een disaster met covid, 50% inkomensverlies, dus als we het goedkoop op kunnen lappen doen we dat.
Gelijk grote beurt incl nieuwe riemen, veerpoot vervangen rechtsvoor (van een sloop auto), nieuwe afneembare trekhaak, en wat ander werk was ik bij elkaar nog geen € 5000 kwijt voor een toen net 9 jaar oude C5 Tourer Exclusief Automaat, 2.0 HdI 100 Kw, type 3, met 145k op de teller.
Prijs was relatief laag dankzij hagelschade.
Zitten net nieuwe banden onder en rondom is ook eea gerepareerd, maar heeft afgezien van de hagelschade nu ook wat kleine parkeerschades (niet mijn fout) en een deuk in de achterklep (wel mijn fout, een 1 ton stalen werktafel voor de smederij gaat niet opzij
Als non-profit hebben we geen geld, en vorig jaar was een disaster met covid, 50% inkomensverlies, dus als we het goedkoop op kunnen lappen doen we dat.

