Niet zeker of het in het juiste subforum is, whatever.
Mijn
C5 Tourer exclusive ligt rechtsvoor in puin. Mijn fout en alleen WA verzekered.
Bijlage:
2022-01-06 10-18-47cr2.JPG
In ieder geval motorkap, spatbord, grill plastic, hydraulic tankje kapot, rest weten we nog niet maar ik vermoed dat de poot toch ook iets fout staat (niet veel). De airbags zijn niet ontploft. De vraag wordt dus of we dit met 2e hands spul gaan repareren en zelf bijspuiten of dat het einde oefening is voor deze C5.
Ik heb een 2.0 Hdi 100 kw motor met automaat uit 2008, maar type 3. De motor heeft 260K km erop zitten. De eerste 2 eigenaren hebben er in 10 jaar 145 000 km mee verreden, ik in 4 jaar 120K. Alle riemen en filters zijn altijd zeer tijdig vervangen, motor loopt als een zonnetje.
1) Past die motor met bak in elke C5, bv ook in een C5 1.6 of de Citroen C5 Tourer 3.0hdi Exclusive? Die laatste staat te koop met kapotte motor, zou intressant zijn om uit te wisselen. Of de C4 of C8?
2) Kan deze motor ook in handgeschakelde auto's geplaatst worden, indien nodig met ander vliegwiel?
3) zijn deze motoren nog steeds hetzelfde voor Peuk en Citroen en ???? Ofwel, welke andere auto's met kapotte motor kan ik gebruiken?