
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Zie mijn bericht in het lexia topic 

Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Misschien juich ik te vroeg. Maarrrr>
Sinds ik gisteren de temperatuur sensor verving ging even later het motormanagement lampje uit.
"Storing Uitlaatgas" is niet meer teruggekomen.
Vandaag bij twee ritten, die normaalgesproken tegen het eind weer "drie poten" opleverden, zonder storing thuisgekomen.
Maar, nog onvoldoend lange ritten gemaakt.
Mocht dit wonder bestendigen dan levert dat hulde op voor C5HDI110. Ik zou hem er graag een stel gevulde koeken voor willen geven, of een fles drank naar keuze.
Ik hoor het wel.
Sinds ik gisteren de temperatuur sensor verving ging even later het motormanagement lampje uit.
"Storing Uitlaatgas" is niet meer teruggekomen.
Vandaag bij twee ritten, die normaalgesproken tegen het eind weer "drie poten" opleverden, zonder storing thuisgekomen.
Maar, nog onvoldoend lange ritten gemaakt.
Mocht dit wonder bestendigen dan levert dat hulde op voor C5HDI110. Ik zou hem er graag een stel gevulde koeken voor willen geven, of een fles drank naar keuze.
Ik hoor het wel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Thanks, hopelijk is dit de oplossing en weten we dat een Bosch sensor prima werkt.
Eigenlijk heel bizar hoe je misleid kan worden door verkeerde info met uitlezen, zo zie je maar weer eens dat uitlezen niet heilig is.
Die gevuld koeken was maar een grapje, ik moet op de kilo's letten
Eigenlijk heel bizar hoe je misleid kan worden door verkeerde info met uitlezen, zo zie je maar weer eens dat uitlezen niet heilig is.
Die gevuld koeken was maar een grapje, ik moet op de kilo's letten

Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
JanSr, om mijn eigen aantekeningen aan te vullen, de sensor van Bosch, heeft deze artikel nr. 0 986 280 404 ?
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ja, dat klopt. En lekker goedkoop.
Ik betaalde € 17.
Wel erg benieuwd naar het commentaar van BJG op deze storing.
Die zal wel met vakante zijn.
Ik betaalde € 17.
Wel erg benieuwd naar het commentaar van BJG op deze storing.
Die zal wel met vakante zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Helaas te vroeg gejuicht. Plotseling was daar weer de melding "Uitlaatgasstoring" en even daarna viel steeds even een cilinder uit.
Toch erg benieuwd waar die storingsmelding vandaan komt en wat die te maken heeft met die ene verstuiver.
Toch erg benieuwd waar die storingsmelding vandaan komt en wat die te maken heeft met die ene verstuiver.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Wellicht dat de "flight recorder" modus van Delphi of nog beter Wow een idee is ?
Heb het zelf nooit gebruikt, met het programma activeer je deze modus, weet niet of je laptop dan verbonden moet blijven.
In de Delphi doe je een SD-kaart en je gaat rijden, op het moment dat de storing optreed druk je op de REC knop, na de proefrit kun je dan uitlezen wat er precies op dat moment gebeurt, eventueel in grafiek vorm.
Heb het zelf nooit gebruikt, met het programma activeer je deze modus, weet niet of je laptop dan verbonden moet blijven.
In de Delphi doe je een SD-kaart en je gaat rijden, op het moment dat de storing optreed druk je op de REC knop, na de proefrit kun je dan uitlezen wat er precies op dat moment gebeurt, eventueel in grafiek vorm.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Nog 10 dagen wachten op mijn nieuwe Lexia....
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Is het niet gelukt met de software?
zeg maar Rob .
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Mm ik lees wel mee. Wat ik er echt van vind??JanSr schreef:
Wel erg benieuwd naar het commentaar van BJG op deze storing.
Die zal wel met vakante zijn.
Er wordt met onderdelen gesmeten.
Zonder de foutcode te begrijpen.
Enne...
wat injector 2 is kan je makkelijk testen door de stekker los te nemen

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Kun je daar wat meer over vertellen?
De foutcode lijkt toch te suggereren dat de tweede injector of het circuit ervan defect is?
Hoe zou jij dit aanpakken?
De foutcode lijkt toch te suggereren dat de tweede injector of het circuit ervan defect is?
Hoe zou jij dit aanpakken?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als je een stekker wegneemt moet de motor anders gaan lopen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik begrijp dat het optreden van de storing tegelijkertijd ontstaat met de foutcode P0202.
De regeleenheid zelf ziet dus een afwijking in injector circuit twee.
Het opslaan van de fout moet je regelrecht in verband brengen met de storing.
Dus ontsteking, sensoren en wat voor theorie dan ook kun je skippen.
Start eerst met diagnose.
Welk circuit dit is kun je eenvoudig testen door de stekkers los te nemen. Ontstaat dezelfde foutcode dan heb je de goede. Bij P0203 zit je verkeerd.
Dit wil niet zeggen dat je de injector zomaar moet vervangen.
De regeleenheid doet hier alleen een elektrische controle. Omdat de injector (zie schema) massa gestuurd is moet er (bij niet aansturen) van de injector een spanning staan op de aanstuurdraad.
Die is er niet.
Dat kan natuurlijk een bedrading probleem zijn. Of een injector probleem. Beide redelijk eenvoudig te controleren.
Meet bijvoorbeeld spanningsverlies met een led spanning zoeker.
Zou de regeleenheid heel slim zijn dan kan hij misschien stroomafname zien. Maakt niet uit is in basis hetzelfde.
Verder kan je met een led spanning zoeker ook heel eenvoudig in één oogopslag zien of er 1. Voeding 2. Aansturing 3. Inductie (injector Ok) is. Je moet de Led tester dan tussen + accu en aanstuurdraad injector aansluiten.
De led is uit op contact als de voeding is OK. 12-12=0 is er verlies dan licht bij op.
Bij draaiende motor zie je de led groen 12 verschil bij aansturing en rood oplichten als de inductie piek ontstaat.
De vraag is wel nog of er meer fouten zijn. Ik ben er van uit gegaan dat de P0202 als eerste en enige optreedt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De regeleenheid zelf ziet dus een afwijking in injector circuit twee.
Het opslaan van de fout moet je regelrecht in verband brengen met de storing.
Dus ontsteking, sensoren en wat voor theorie dan ook kun je skippen.
Start eerst met diagnose.
Welk circuit dit is kun je eenvoudig testen door de stekkers los te nemen. Ontstaat dezelfde foutcode dan heb je de goede. Bij P0203 zit je verkeerd.
Dit wil niet zeggen dat je de injector zomaar moet vervangen.
De regeleenheid doet hier alleen een elektrische controle. Omdat de injector (zie schema) massa gestuurd is moet er (bij niet aansturen) van de injector een spanning staan op de aanstuurdraad.
Die is er niet.
Dat kan natuurlijk een bedrading probleem zijn. Of een injector probleem. Beide redelijk eenvoudig te controleren.
Meet bijvoorbeeld spanningsverlies met een led spanning zoeker.
Zou de regeleenheid heel slim zijn dan kan hij misschien stroomafname zien. Maakt niet uit is in basis hetzelfde.
Verder kan je met een led spanning zoeker ook heel eenvoudig in één oogopslag zien of er 1. Voeding 2. Aansturing 3. Inductie (injector Ok) is. Je moet de Led tester dan tussen + accu en aanstuurdraad injector aansluiten.
De led is uit op contact als de voeding is OK. 12-12=0 is er verlies dan licht bij op.
Bij draaiende motor zie je de led groen 12 verschil bij aansturing en rood oplichten als de inductie piek ontstaat.
De vraag is wel nog of er meer fouten zijn. Ik ben er van uit gegaan dat de P0202 als eerste en enige optreedt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@BJG, dank voor je commentaar
Je gaat niet in op "Storing uitlaatgas", die steeds weer periodiek optreedt en zo nu en dan vanzelf weer verdwijnt.
De storing op verstuiver 2 treedt ALTIJD op na Storing uitlaatgas, nooit andersom.
De verstuiverstoring treedt meestal pas op na 20-30 min. Dat maakt het diagnostiseren zo lastig.
Benieuwd naar het verband tussen die twee storingen,
We zijn nog niet verder dan nieuwe onderdelen plaatsen in de hoop dat het verdwijnt.
Je gaat niet in op "Storing uitlaatgas", die steeds weer periodiek optreedt en zo nu en dan vanzelf weer verdwijnt.
De storing op verstuiver 2 treedt ALTIJD op na Storing uitlaatgas, nooit andersom.
De verstuiverstoring treedt meestal pas op na 20-30 min. Dat maakt het diagnostiseren zo lastig.
Benieuwd naar het verband tussen die twee storingen,
We zijn nog niet verder dan nieuwe onderdelen plaatsen in de hoop dat het verdwijnt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop