GW-tje schreef:Zelfs als lease bak wil je dit niet. Al je snipperdagen gaan op aan het heen en weer rijden naar de garage.
Overigens.....kettingen die niet rekken bestaan uiteraard niet. Het mag zijn dat er nu beter voorgerekte kettingen worden toegepast. Bijzonder dat ze voor eenvoudige problematiek toch weer opnieuw het wiel hebben proberen uit te vinden. Zowel BMW en PSA hebben een eeuw ervaring met distributiekettingen. Dan blijft nog het olievrbruik en het dichtsmeren van het hele inlaattraject bij deze motoren over.
Ik vind er niks aan, deze ellende-motoren. Slechtste stuk "innovatie" van de automobielindustrie van de laatste jaren en schandalig hoe trouwe klanten hier door gedupeerd raken.
Nou, ik heb ooit probleemloos 250.000km op de klok van een Nissan Primera gezet. Die had een motor met distributieketting. Die ketting heeft al die tijd geen krimp gegeven......of in dit geval rek...
Volgens mij gaat het mis bij de keuze die fabrikanten maken: zij zetten alles in op marge. Produceren moet zo goedkoop mogelijk dus ze schuren bewust tegen de grenzen van de techniek (en milieueisen) aan.
Ik heb echt het idee dat er de laatste jaren een generatie motoren geleverd is die een beperkte levensduur heeft en veel meer onderhoud en problemen oplevert.
Oh, 2.0 HDI mon amour......jij blijft toch de fijnste motor uit de PSA stal.