Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij de H4 hebben ze er dik 10 van afgesnoept ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dat zal zijn om in de bijtellingsnorm te blijven vermoed ik...
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee in dit geval om de elektromotor te sparen ....
Maar goed hebben het hier over de THP
Maar goed hebben het hier over de THP
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
En die moet gewoon 156 paarden aan het werk kunnen zetten, Turbo High Preasure, niet low 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ben benieuwd !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 25 mei 2013 05:08
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000
Hebben ze het zaakje wel echt op tijd gezet?Robbert schreef:Mijn THP gaat volgende week weer terug naar de dealer![]()
![]()
lees DIT draadje maar eens
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Leuk draadje, maar je moet wel goed kunnen selecteren wat wel en niet klopt, en wat wel en niet relevant is.
Er zit hier veel kaf tussen het koren, wel is het waar dat de 5fx iets afwijkt tov de nieuwere motoren.
Er zit hier veel kaf tussen het koren, wel is het waar dat de 5fx iets afwijkt tov de nieuwere motoren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 238
Lid geworden op: 09 nov 2006 00:35
Auto: C5 Aircross Puretech 180 S&S EAT8 Feel
Opties: pano schuifdak, pack color ano. red, conn cam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15530
Productienummer: 20358
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 54000
Kleur: Pearl White
KPH: Achter
Contacteer:
Vorige week is de C5 naar de dealer geweest voor nieuwe voorbanden.
Ze hebben gelijk het "ratelen-bij-koude-motor"-probleem aangepakt.
Vervangen zijn het VCT-tandwiel, een kettingspanner en een elektroklep.
De C5 (46500 km en dik 3 jaar oud) is al even uit de garantie. Dus ben ik blij dat dealer en importeur het helft van dit geintje, ongeveer 600 euro, voor hun rekening nemen. Coulance.
Maar echt blij word ik hier niet van.
En ik hoop maar dat het probleem nu wegblijft.
Maar: hij loopt nu weer als een zonnetje!!
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Aii , klachten komen nu toch wel regelmatig voor...
Suc6 , hoop dat het opgelost is !!
Suc6 , hoop dat het opgelost is !!
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 25 mei 2013 05:08
Auto: C5 V6 Ph1 2001
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210000
Nou ik vind het eigenlijk wel schandalig dat de dealer je een bepaald bedrag laat bijbetalen.robb schreef:
Dus ben ik blij dat dealer en importeur het helft van dit geintje, ongeveer 600 euro, voor hun rekening nemen. Coulance.
PSA maakt iets wat niet werkt, vervolgens hebben alle auto's er last van en organiseren ze GEEN terugroepactie.
Had je wat meer kilometers gemaakt was het euvel eerder aan het licht gekomen en had je fabrieksgarantie gehad. Nu moet je bijbetalen???
Het is een bekend probleem en een constructiefout.
Ik denk dat je wel een zaak hebt als je hier niet mee instemt. Volgens mij mag je van een motorblok toch wel redelijkerwijs verwachten dat het zo'n 150.000 kilometer onderhoudsvrij is qua kettingen.
Ik zou nog maar eens om de tafel gaan met die dealer, en hem dit draadje laten lezen!
Mijn THP staat sinds maandag einde van de dag bij de dealer. Ben benieuwd of ze de pk's weer terug kunnen vinden en de vermogensafgifte weer mooi lineair kunnen krijgen 
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Volgens mij heeft PSA bij Radar beloofd de problemen met de distributie ongeacht garantie op te lossen, dus zou je niet iets moeten bijbetalen.
Ik zou radar een mailtje sturen
Ik zou radar een mailtje sturen
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 238
Lid geworden op: 09 nov 2006 00:35
Auto: C5 Aircross Puretech 180 S&S EAT8 Feel
Opties: pano schuifdak, pack color ano. red, conn cam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15530
Productienummer: 20358
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 54000
Kleur: Pearl White
KPH: Achter
Contacteer:
Goeie tip, Exroosje.
Als ik in de buurt van de dealer ben, zal ik eens een balletje opgooien.
Als ik in de buurt van de dealer ben, zal ik eens een balletje opgooien.
Mijn THP is weer terug. M'n heeft geen storing kunnen vinden, ook mechanisch geen mankementen te vinden. Men heeft de software van de motor en de automaat opnieuw met elkaar laten communiceren. Tot slot reinigingsmiddel toegvoegd aan brandstof. Men denkt (hoopt) dat het nu voor mekaar is......
Donderdag eind van dag 508 opgehaald. Bij optrekken voelde ik nog steeds geen mooie lineaire lijn van vermogensafgifte..... Qua kracht had ik ook niet het gevoel dat er winst was geboekt. Gister rit heen en terug naar Sauerland gedaan, lekker op tempo. Kon ook het reinigingsmiddel zijn werk doen. De resultaten zijn wat mij betreft niet bevredigend. Nog steeds ervaar ik een aanzienlijke zwakkere acceleratie dan wat ik gewend was. Van 0-100 klok ik niet sneller (is met automaat en digitale teller makkelijk) dan 11.2 seconden. Fabrieksopgaaf is 9.5. Ook qua topsnelheid opmeer Duitse Autobahn kom ik alleen met lang aandringen tot 198-200 op de teller. Fabrieksopgaaf 217. Wat mij betreft is er iets niet goed. Maar garage weet het niet meer (heb wel indruk dat men mijn 'klacht'. Serieus neemt. Volgens stap is denk ik een vermogenstest laten doen op een testbank. Wordt vervolgd
Donderdag eind van dag 508 opgehaald. Bij optrekken voelde ik nog steeds geen mooie lineaire lijn van vermogensafgifte..... Qua kracht had ik ook niet het gevoel dat er winst was geboekt. Gister rit heen en terug naar Sauerland gedaan, lekker op tempo. Kon ook het reinigingsmiddel zijn werk doen. De resultaten zijn wat mij betreft niet bevredigend. Nog steeds ervaar ik een aanzienlijke zwakkere acceleratie dan wat ik gewend was. Van 0-100 klok ik niet sneller (is met automaat en digitale teller makkelijk) dan 11.2 seconden. Fabrieksopgaaf is 9.5. Ook qua topsnelheid opmeer Duitse Autobahn kom ik alleen met lang aandringen tot 198-200 op de teller. Fabrieksopgaaf 217. Wat mij betreft is er iets niet goed. Maar garage weet het niet meer (heb wel indruk dat men mijn 'klacht'. Serieus neemt. Volgens stap is denk ik een vermogenstest laten doen op een testbank. Wordt vervolgd
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Mijn THP tourer automaat moet volgens spec 210 lopen (de automaat kost wat topsnelheid door een te lange 6e versnelling) en heeft volgens de GPS logging (ik heb een geo tagger) deze zomer op de oberhausen straight 209 gehaald (op E10 nog wel). Als jij niet boven de 200 komt, dan is er inderdaad wat mis.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 


