Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je zou bijna aan zo´n injectiesysteem voor reinigingsmiddel gaan denken als bijv. een flashlube, met een injector per inlaatpoort.
Maar - laat het ze onder garantie maar lekker uitzoeken...
Maar - laat het ze onder garantie maar lekker uitzoeken...

Qua looks, binnenruimte (iets gewonnen) en geneugten van automaat rijden, verlang ik niet terug naar mijn vorige auto, een Laguna phase III. Maar qua technische betrouwbaarheid wel. Met de Laguna 180k volstrekt probleemloos gereden.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De THP komt van BMW en niet van PSA, al wordt gezegd dat het een gezamenlijke ontwikkeling is. Als je de motor bekijkt zie je dat dat niet klopt.bgt schreef:Menno, die komt ook van PSA. Maar ik bedoel echte BMW modellen met deze motor. Kan mij dan niet voorstellen dat PSA die maakt. BMW's zijn redelijk dure auto's dus lijkt mij sterk dat ze niet een andere/verbeterde versie hebben die technisch wat beter in elkaar zit.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Waarom, zou je bijna denken. Ze hadden toch bomb proof motoren?
Zal wel een milieu-argument achter zitten.
Zal wel een milieu-argument achter zitten.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
PSA diesel motoren zijn zo degelijk, waarom niet de benzine versie in huis gemaakt. Ik zou nu ook absoluut geen 2ehandse benzineturbo moeten. Diesel motoren hebben hun betrouwbaarheid bewezen. Zijn natuurlijk ook zwaarder gebouwd...........misschien is dat wel de truc?
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt. De onderblokken verschillen niet zo veel.
De problemen met de THP zijn inlaat-gerelateerd.
De problemen met de THP zijn inlaat-gerelateerd.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Of een ontwikkelkosten-argument.c5jan schreef:Zal wel een milieu-argument achter zitten.
Het kan een stuk goedkoper zijn het ontwerp van een buurman te gebruiken dan zelf from scratch een nieuwe benzineturbomotor te ontwerpen.
Maar volgens mij kun je inmiddels bijna concluderen dat Citroën zich beter niet aan de BMW-motor had kunnen branden.
Robbert: sterkte met het vervolg...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2012 21:10
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Tendance
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 33000
Kleur: Blauw
Locatie: Almelo
Lees toch veel slechte dingen over de THP, ik ben nu 34.000 km verder zonder ook maar één minpuntje. Ben er mee naar Turkije geweest op vakantie, auto heeft zich echt super gehouden. Ben ik dan een uitzondering of staat mij nog het één en ander te wachten omdat ik nog te weinig km heb gereden?
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
michael schreef:Ben ik dan een uitzondering of staat mij nog het één en ander te wachten omdat ik nog te weinig km heb gereden?

Ervaring leert wel dat de problemen zich pas na een tijdje voordoen, áls ze zich voordoen.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb 57000 km er inmiddels op zitten en geen problemen. Er is ook nog nooit een foutcode opgeslagen heb ik met mn OBD tester gezien. Objectief gezien is de THP voor mij just de betrouwbaarste citroen motor, na alle bobine en kat problemen van de V6en hiervoor. Mijn eerste C5 (de HPI) zullen we het maar niet over hebben,
In dat licht is tot nu toe voor mij de THP de betrouwbaarste motor ooit. Maar gezien alle berichten luister ik angstvallig naar alle bijgeluidjes......
In dat licht is tot nu toe voor mij de THP de betrouwbaarste motor ooit. Maar gezien alle berichten luister ik angstvallig naar alle bijgeluidjes......
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
De HPI is natuurlijk ook vrij snel uit het programma gehaald.
En ja, de bobines bij de V6 zijn blijkbaar een zorgenkindje.
Of het het objectief haalt, qua kosten, bij de THP-problemen betwijfel ik wel.
En ja, de bobines bij de V6 zijn blijkbaar een zorgenkindje.
Of het het objectief haalt, qua kosten, bij de THP-problemen betwijfel ik wel.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Waarom hebben de diesels hier dan geen last van? Toch zelfde soort motor(ook turbo) alleen dan met diesel als brandstof. Ok, geen ontsteking en hogere compressie.....heeft dat invloed?c5jan schreef:De problemen met de THP zijn inlaat-gerelateerd.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Maarten schreef:De HPI is natuurlijk ook vrij snel uit het programma gehaald.
En ja, de bobines bij de V6 zijn blijkbaar een zorgenkindje.
Of het het objectief haalt, qua kosten, bij de THP-problemen betwijfel ik wel.
Nou, volgens mij zijn er niet veel V6en uit de eerste generatie die hun prekats nog hebben. Da's toch ook 1000 euro. Bobines zijn volgens mij ook allemaal na 100K op en dan heb je nog het nokkenasverstelventiel op de ph2 wat ook niet langer meegaat als 120K.
Wel zijn er natuurlijk thp gevalletjes die cit een veelvoud hiervan hebben gekost per geval. Maar dat gaat nog steeds over procenten van het totaal.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Of die terecht vervangen zijn......?
Als dat een structureel probleem was waren ze allemaal vervangen en keerde het probleem snel weer terug.
Deze rijdt nog steeds met de gehele eerste uitlaat. Er is nog stukje uitlaat vervangen.
Na het vervangen van de lamda's geen kat melding meer gehad.
Als dat een structureel probleem was waren ze allemaal vervangen en keerde het probleem snel weer terug.
Deze rijdt nog steeds met de gehele eerste uitlaat. Er is nog stukje uitlaat vervangen.
Na het vervangen van de lamda's geen kat melding meer gehad.

Net telefoon van de Peugeot dealer. Het ratelende geluid bij koude start was gevolg van tekort aan olie...... Men heeft een lek ontdekt, ben ff kwijt waar, een of andere kering, waardoor olieverlies op is getreden. Maar omdat alles zo dicht is gebouwd, heeft auto die olie zelf 'opgevangen', vandaar geen druppels op straat. En het hakkelende optrekken komt door een defecte turbodruk sensor.
Dusssss, mijn klachten klopten, maar nee, gelukkig geen THP-gerelateerde problematiek
En dat van die olie, ik ben het niet meer gewend om tussen de beurten door (20k) olie te peilen. En de boordcomputer heeft me ook niet gewaarschuwd.
Maar feit is dat ik vind dat dit soort mankementen niet horen bij een auto van een jaar oud
Maar goed, het wordt opgelost 
Dusssss, mijn klachten klopten, maar nee, gelukkig geen THP-gerelateerde problematiek

En dat van die olie, ik ben het niet meer gewend om tussen de beurten door (20k) olie te peilen. En de boordcomputer heeft me ook niet gewaarschuwd.
Maar feit is dat ik vind dat dit soort mankementen niet horen bij een auto van een jaar oud

