Auteur |
Bericht |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Je zou bijna aan zo´n injectiesysteem voor reinigingsmiddel gaan denken als bijv. een flashlube, met een injector per inlaatpoort. Maar - laat het ze onder garantie maar lekker uitzoeken...
|
01 sep 2013 15:20 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Qua looks, binnenruimte (iets gewonnen) en geneugten van automaat rijden, verlang ik niet terug naar mijn vorige auto, een Laguna phase III. Maar qua technische betrouwbaarheid wel. Met de Laguna 180k volstrekt probleemloos gereden.
|
01 sep 2013 15:37 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
bgt schreef: Menno, die komt ook van PSA. Maar ik bedoel echte BMW modellen met deze motor. Kan mij dan niet voorstellen dat PSA die maakt. BMW's zijn redelijk dure auto's dus lijkt mij sterk dat ze niet een andere/verbeterde versie hebben die technisch wat beter in elkaar zit. De THP komt van BMW en niet van PSA, al wordt gezegd dat het een gezamenlijke ontwikkeling is. Als je de motor bekijkt zie je dat dat niet klopt.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
01 sep 2013 19:13 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Waarom, zou je bijna denken. Ze hadden toch bomb proof motoren? Zal wel een milieu-argument achter zitten.
|
01 sep 2013 19:48 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
PSA diesel motoren zijn zo degelijk, waarom niet de benzine versie in huis gemaakt. Ik zou nu ook absoluut geen 2ehandse benzineturbo moeten. Diesel motoren hebben hun betrouwbaarheid bewezen. Zijn natuurlijk ook zwaarder gebouwd...........misschien is dat wel de truc?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
01 sep 2013 22:14 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt. De onderblokken verschillen niet zo veel.
De problemen met de THP zijn inlaat-gerelateerd.
|
01 sep 2013 22:26 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
c5jan schreef: Zal wel een milieu-argument achter zitten. Of een ontwikkelkosten-argument. Het kan een stuk goedkoper zijn het ontwerp van een buurman te gebruiken dan zelf from scratch een nieuwe benzineturbomotor te ontwerpen. Maar volgens mij kun je inmiddels bijna concluderen dat Citroën zich beter niet aan de BMW-motor had kunnen branden. Robbert: sterkte met het vervolg...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
02 sep 2013 07:29 |
|
 |
michael
V.I.P.
Geregistreerd: 10 sep 2012 21:10 Berichten: 49 Woonplaats: Almelo
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Tendance
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 33000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Lees toch veel slechte dingen over de THP, ik ben nu 34.000 km verder zonder ook maar één minpuntje. Ben er mee naar Turkije geweest op vakantie, auto heeft zich echt super gehouden. Ben ik dan een uitzondering of staat mij nog het één en ander te wachten omdat ik nog te weinig km heb gereden?
|
02 sep 2013 07:51 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
michael schreef: Ben ik dan een uitzondering of staat mij nog het één en ander te wachten omdat ik nog te weinig km heb gereden? Ervaring leert wel dat de problemen zich pas na een tijdje voordoen, áls ze zich voordoen.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
02 sep 2013 08:04 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik heb 57000 km er inmiddels op zitten en geen problemen. Er is ook nog nooit een foutcode opgeslagen heb ik met mn OBD tester gezien. Objectief gezien is de THP voor mij just de betrouwbaarste citroen motor, na alle bobine en kat problemen van de V6en hiervoor. Mijn eerste C5 (de HPI) zullen we het maar niet over hebben,
In dat licht is tot nu toe voor mij de THP de betrouwbaarste motor ooit. Maar gezien alle berichten luister ik angstvallig naar alle bijgeluidjes......
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
02 sep 2013 09:10 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
De HPI is natuurlijk ook vrij snel uit het programma gehaald.
En ja, de bobines bij de V6 zijn blijkbaar een zorgenkindje. Of het het objectief haalt, qua kosten, bij de THP-problemen betwijfel ik wel.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
02 sep 2013 09:23 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
c5jan schreef: De problemen met de THP zijn inlaat-gerelateerd. Waarom hebben de diesels hier dan geen last van? Toch zelfde soort motor(ook turbo) alleen dan met diesel als brandstof. Ok, geen ontsteking en hogere compressie.....heeft dat invloed?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
02 sep 2013 11:03 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Maarten schreef: De HPI is natuurlijk ook vrij snel uit het programma gehaald.
En ja, de bobines bij de V6 zijn blijkbaar een zorgenkindje. Of het het objectief haalt, qua kosten, bij de THP-problemen betwijfel ik wel. Nou, volgens mij zijn er niet veel V6en uit de eerste generatie die hun prekats nog hebben. Da's toch ook 1000 euro. Bobines zijn volgens mij ook allemaal na 100K op en dan heb je nog het nokkenasverstelventiel op de ph2 wat ook niet langer meegaat als 120K. Wel zijn er natuurlijk thp gevalletjes die cit een veelvoud hiervan hebben gekost per geval. Maar dat gaat nog steeds over procenten van het totaal.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
02 sep 2013 12:36 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Of die terecht vervangen zijn......? Als dat een structureel probleem was waren ze allemaal vervangen en keerde het probleem snel weer terug.
Deze rijdt nog steeds met de gehele eerste uitlaat. Er is nog stukje uitlaat vervangen. Na het vervangen van de lamda's geen kat melding meer gehad.
|
02 sep 2013 14:31 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Net telefoon van de Peugeot dealer. Het ratelende geluid bij koude start was gevolg van tekort aan olie...... Men heeft een lek ontdekt, ben ff kwijt waar, een of andere kering, waardoor olieverlies op is getreden. Maar omdat alles zo dicht is gebouwd, heeft auto die olie zelf 'opgevangen', vandaar geen druppels op straat. En het hakkelende optrekken komt door een defecte turbodruk sensor. Dusssss, mijn klachten klopten, maar nee, gelukkig geen THP-gerelateerde problematiek En dat van die olie, ik ben het niet meer gewend om tussen de beurten door (20k) olie te peilen. En de boordcomputer heeft me ook niet gewaarschuwd. Maar feit is dat ik vind dat dit soort mankementen niet horen bij een auto van een jaar oud  Maar goed, het wordt opgelost 
|
09 sep 2013 16:50 |
|
 |
|