Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Per slot van rekening rijden Loeb, Hirvonen, en van Merksteijn ook met een THP...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2008 19:02
Auto: C5 1.6 THP automaat Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: noir perla nera
Locatie: Bussum
Mijn C5 Tourer 1.6 THP automaat is inmiddels 1 jaar oud en heeft bijna 17.000 volstrekt probleemloze kilometers achter de rug. Gemiddeld verbruik 1 liter op 11,5 km met 50% autoweg. De motor loopt als een zonnetje en leidt tot regelmatig te hard rijden, zeker in de bebouwde kom. Wat verder opvalt is de prima afwerking van de Exclusive en de uitstekende bouwkwaliteit. Ik vind de C5 als zodanig zelfs op een hoger plan staan dan de DS5. Ook een Audi is niet beter gebouwd en zeker kariger uitgerust voor dezelfde prijs. Er gaan niet voor niets geruchten dat de opvolger van de C5 niet meer tot de C reeks zal behoren maar DS 6 zal gaan heten.
Ook vraag ik mij af of de C5 ter zijner tijd de 175 pk THP zal krijgen die in de C4 Lounge wordt geleverd in China en Rusland. De C5 kan zo'n motor prima hebben. Voorlopig maar afwachten.
Ook vraag ik mij af of de C5 ter zijner tijd de 175 pk THP zal krijgen die in de C4 Lounge wordt geleverd in China en Rusland. De C5 kan zo'n motor prima hebben. Voorlopig maar afwachten.

Wat is er geüpdatetGSPallas schreef:De mijne rijdt vanaf dag 1 zeer goed en na de recente update excellent!

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
amsterdam schreef: Wat verder opvalt is de prima afwerking van de Exclusive en de uitstekende bouwkwaliteit. Ik vind de C5 als zodanig zelfs op een hoger plan staan dan de DS5. Ook een Audi is niet beter gebouwd en zeker kariger uitgerust voor dezelfde prijs.

Dat is ook mijn mening, ik blijf het vreemd vinden dat de pers maar blijft volhouden dat het afwerkingsniveau nog niet even hoog is als van de duitse concurrentie.
Zum beispiel

Voor de duidelijkheid ik ben geen hater van deze duitse merken hoor, absoluut niet, maar je moet wel eerlijk naar de zaken kijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Zoiets............daarna reed de C5 merkbaar beter en zuiniger (zie ook vervolg in dat topic). Het zou natuurlijk 'tussen de oren' kunnen zitten, maar de verbruikcijfers zijn echt wat beter.Robbert schreef:Wat is er geüpdatetGSPallas schreef:De mijne rijdt vanaf dag 1 zeer goed en na de recente update excellent!
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
maakt toch ook niks uit, als jij hem beter vindt rijden heb je ook meer plezier ervan..GSPallas schreef:. Het zou natuurlijk 'tussen de oren' kunnen zitten, .

Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb de update ook gehad. Ik had al eerder updates gehad begin van dit jaar.
Ik herken het beter oppakken vanuit stilstand ook en de auto loopt iets mooier. Verbruik is te vroeg om wat over te zeggen. Mogelijk hebben we iets meer vermogen gekregen.
Naar verluid is de update ook voor het voorkomen van distributieproblemen bedoeld. Ik was er even bang voor dat de update inhield dat distributieproblemen uitgesteld werden tot na de officiele garantieperiode....
Dealers schijnen overigens ook preventief te kunnen zien hoe de status is van de distributie. Hetzij dat er iets in de computer over staat, hetzij door een inspectie van de riem /spanner zelf.
In de citroen service base staat al bijna 2 jaar een THP 200 aangekondigd. Die is er echter ook nog steeds niet. Ook is er vermelding van een THP163, maar dat is vermoedelijk een bio fuel versie voor bepaalde markten, diwe gebruik maakt van het hogere octaan. Op zich wel interessant want dat is fysiek dezelfde motor als de THP155.
Ik herken het beter oppakken vanuit stilstand ook en de auto loopt iets mooier. Verbruik is te vroeg om wat over te zeggen. Mogelijk hebben we iets meer vermogen gekregen.
Naar verluid is de update ook voor het voorkomen van distributieproblemen bedoeld. Ik was er even bang voor dat de update inhield dat distributieproblemen uitgesteld werden tot na de officiele garantieperiode....
Dealers schijnen overigens ook preventief te kunnen zien hoe de status is van de distributie. Hetzij dat er iets in de computer over staat, hetzij door een inspectie van de riem /spanner zelf.
In de citroen service base staat al bijna 2 jaar een THP 200 aangekondigd. Die is er echter ook nog steeds niet. Ook is er vermelding van een THP163, maar dat is vermoedelijk een bio fuel versie voor bepaalde markten, diwe gebruik maakt van het hogere octaan. Op zich wel interessant want dat is fysiek dezelfde motor als de THP155.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jun 2012 19:21
Auto: Voorheen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Noir
Hallo,
Ook al weer 12.000 km zonder problemen. Toch blijft er een spookje in mijn hoofd die soms roept hoelang nog?
Denk wel dat de grootste groep van de auto's van voor oktober 2010 ondertussen wel aan de beurt is geweest of buiten schot blijft. Van motoren na oktober 2010 heb ik weinig problemen vernomen.
Had deze week 2 dagen een leenauto ivm schadeherstel. Opel Zafira met een 1.8 die bij 120 km 3500 toeren draaide. Wat is een C5 dan een comfortabele en stille auto. Los van het feit dat ik een bus als de Zafira, c4 Grand Picasso etc. niet mijn ding is zou dat een reden zijn nooit voor de Zafira te kiezen (tenzij de baas je geen keuze biedt).
Alexander
Ook al weer 12.000 km zonder problemen. Toch blijft er een spookje in mijn hoofd die soms roept hoelang nog?
Denk wel dat de grootste groep van de auto's van voor oktober 2010 ondertussen wel aan de beurt is geweest of buiten schot blijft. Van motoren na oktober 2010 heb ik weinig problemen vernomen.
Had deze week 2 dagen een leenauto ivm schadeherstel. Opel Zafira met een 1.8 die bij 120 km 3500 toeren draaide. Wat is een C5 dan een comfortabele en stille auto. Los van het feit dat ik een bus als de Zafira, c4 Grand Picasso etc. niet mijn ding is zou dat een reden zijn nooit voor de Zafira te kiezen (tenzij de baas je geen keuze biedt).
Alexander
Zakelijk: Volvo V60 T3 Kinetic 2013
Prive: Ford Fiesta 1.4 2008
Saab 99 GL 1984
Vroeger:
Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd)
Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
Prive: Ford Fiesta 1.4 2008
Saab 99 GL 1984
Vroeger:
Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd)
Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je hebt altijd een keus, b.v. geen leaseauto 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jun 2012 19:21
Auto: Voorheen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Noir
Als je bij een leasemaatschappij werkt is de keuze om af te zien van een leaseauto wat minder makkelijk kan ik je vertellen......
Alexander

Alexander
Zakelijk: Volvo V60 T3 Kinetic 2013
Prive: Ford Fiesta 1.4 2008
Saab 99 GL 1984
Vroeger:
Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd)
Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
Prive: Ford Fiesta 1.4 2008
Saab 99 GL 1984
Vroeger:
Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd)
Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ok, begrijpelijk 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
De mijne krijgt morgen een update van het motormanagement. Aanleiding is het blijven hangen van de BVA6 in de eerste versnelling bij koude motor. Ze hebben me bij de dealer een "enquête" afgenomen (via de computer, het leek een vrij nieuwe systeem, ik had het nog niet eerder meegemaakt) en daar kwam direct de update uit. Afwachten.
L8r, Henk
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat "hangen" is toch specifiek gedaan om de boel sneller op te warmen ??
Doen alle automaatjes in koude toestand naar mijn weten.
Doen alle automaatjes in koude toestand naar mijn weten.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Ook nog bij 50 km/h? Helemaal over de toeren? Die van mij schakelt helemaal niet op. Pas als ik hem ff in handbediening zet en weer terug werkt de automaat weer. En het is een erkend probleem. Eigenlijk off topic dit, maar de update van het motormanagement heeft wellicht ook invloed op (het vookomen van) de 1.6 THP-problemen. Ik laat nog weten wat er gebeurd is.
L8r, Henk