C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Ik heb nog twee vragen:
In de link http://www.autodiagnos.com/sites/defaul ... mplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
staat een foto van de BSI.
Klopt dat deze vierhoekige doos de onderste van de drie aluminium kastjes is waar je over verteld? Of zit deze BSI ergens bij ik de zekeringskast onder het dashboard?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Die foto is wat onduidelijk.
Als je voor de auto staat met je motorkap open, zie je rechtsbovenaan een zwarte plastic doos. Boven de afdekkap van de accu. Waar het rode vlak zit op de foto: http://i.imgur.com/6s0bqgi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar haal je het deksel af en kijk je direct op de lpg module, die kun je er zo afschroeven.

Dan moet je de linkse hebben, die haal je er ook zo uit en je haalt een beugeltje om om de stekker los te krijgen.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Ik zag dat je in 2010 de MAP sensor topic had geopend.

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=253513" onclick="window.open(this.href);return false;

Is uiteindelijk die sensor nog vervangen en waren de storingen toen opgelost?
Zou het kunnen dat die MAP sensor (weer) de boosdoener is?
Je kreeg toen ook foutcode p1160 die ik nu ook heb. :smt017

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=253513" onclick="window.open(this.href);return false;

:cit7
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Nee, de map sensor is toen niet vervangen.
Als je hem kunt vinden kun je die ook eens vervangen, eventueel met een leenexemplaar.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wat ik me al lezende afvroeg: is de inlaat nog wel schoon? En komt er geen föhn uit de peilstok?
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Bedoel je het inlaatspruitstuk?
Zou ik die fohn moeten kunnen voelen als ik de peilstof eruit haal terwijl de motor loopt? :?:
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
met de föhn bedoeld hij dat de de carterventilatie niet goed (meer) werkt en dan komt de bovendruk er langs het peilgat uit.

Dus inderdaad; met een lopende motor voelen bij de peilstok. (stok er natuurlijk eruit halen)
groeten
Boes
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Hij valt wel in storing als je de olievuldop er af draait, maar dat heb ik al eens gemeld.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Ik ga eerst de map sensor vervangen. Mocht dat niet werken dan ga ik de carterventilatie bekijken.
In ieder geval bedank voor de reacties :smt023
:cit4
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Zal mij benieuwen, ik heb zo'n gevoel dat het een klein iets is, weet alleen niet wat..

Als je stil staat voor de stoplichten en je houdt je rem stevig ingedrukt dan krijg je de storing ook niet, zet je hem in zijn vrij en laat je de rem los dan komt hij soms zomaar weer terug.

Tijdens het rijden heb ik nog nooit een storing gehad.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ploffie schreef:Hij valt wel in storing als je de olievuldop er af draait, maar dat heb ik al eens gemeld.
Dan veroorzaak je denk ik via de carterventilatie een vacuum-lek in de inlaat. Dat dat sist en stoort lijkt me normaal.

Ik wil niet de rampenprofeet uithangen maar ik zat meer te denken in de richting van ófwel een (eventueel intermitterend) vacuum-lek - of drukopbouw door verstopping, of een te hoge druk door een mechanische oorzaak (lekkage langs een klep of zuiger).

Is uit de storing nog af te lezen of het een te hoge of te lage druk is, al dan niet via de lexia?
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Bij de laatste keer uitlezen kreeg ik de volgende foutmeldingen:

P0597 karakteristiek veldgeregelde open circuit (permanente storing)
P1160 signaal boostdruk buiten bereik

Storingen over een te hoge of te lage druk zijn mij niet bekend.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Dank je, Ik had deze ook al gevonden.
Is MMC hetzelfde als ECU?

Dit zou inderdaad ook een oplossingsrichting kunnen zijn.
Eerst de MAP sensor maar doen. Wordt mogen gedaan.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Het zou mooi zijn als je die geoxideerde ECU eens zou kunnen vervangen.
Volgens de monteur van een Citroën garage wil het vocht ook wel eens naar binnen dringen en voor vreemde storingen zorgen.

Dat kastje kun je niet loshalen want is geklonken, de monteur wist wel een trucje om hem los te krijgen maar doorgaans worden ze naar de importeur gestuurd. Zit zeker iets geheims in... ;)
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Plaats reactie