Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Hallo,
Mijn C5 gaat in de noodloop als ik stapvoets rij (ongeveer 5 km p/u) met mijn gaspedaal los. Bijvoorbeeld in een file of als ik moet stoppen voor een stoplicht. Tijdens het uitrijden/bijna stil staan dan voel je een schokje en zit hij in de noodloop.
Opvallend is dat als ik wat harder mijn rempedaal gebruik en tot stilstand kom hij niet in de noodloop springt.
Springt hij in de noodloop dan moet ik helemaal stilstaan en opnieuw starten. Rijdend opnieuw starten werkt niet. Hij blijft dan in de noodloop.
De volgende foutmeldingen verschijnen in display:
Storing motormanagement systeem, emissiestoring en vandaag de nieuwste variant ' storing snelheidscontrole'.
De auto is uitgelezen en de volgende foutcodes verschijnen:
Permanente storing
inlaat spruitstuk opbrengst samenhang P1160
tijdelijke storing
controle gasklepstand samenhang P1161
tijdelijke storing
gemoteriseerde gasklep, geen samenhang tussen singalen 1 en 2 mankement P0121
Weet iemand wat er mankeert??
Bedankt alvast voor de reactie.
Mijn C5 gaat in de noodloop als ik stapvoets rij (ongeveer 5 km p/u) met mijn gaspedaal los. Bijvoorbeeld in een file of als ik moet stoppen voor een stoplicht. Tijdens het uitrijden/bijna stil staan dan voel je een schokje en zit hij in de noodloop.
Opvallend is dat als ik wat harder mijn rempedaal gebruik en tot stilstand kom hij niet in de noodloop springt.
Springt hij in de noodloop dan moet ik helemaal stilstaan en opnieuw starten. Rijdend opnieuw starten werkt niet. Hij blijft dan in de noodloop.
De volgende foutmeldingen verschijnen in display:
Storing motormanagement systeem, emissiestoring en vandaag de nieuwste variant ' storing snelheidscontrole'.
De auto is uitgelezen en de volgende foutcodes verschijnen:
Permanente storing
inlaat spruitstuk opbrengst samenhang P1160
tijdelijke storing
controle gasklepstand samenhang P1161
tijdelijke storing
gemoteriseerde gasklep, geen samenhang tussen singalen 1 en 2 mankement P0121
Weet iemand wat er mankeert??
Bedankt alvast voor de reactie.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
P0121 Gaskleppotentiometer, onaannemelijk signaal
P1160 Manifold Temp.Sensor Circ. Open/Short to B-
P1161 Heated Oxygen Sensor (HO2S) Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
P1160 Manifold Temp.Sensor Circ. Open/Short to B-
P1161 Heated Oxygen Sensor (HO2S) Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Die p0121 lijkt me wel een goede.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Heb je mijn ex gekocht, Mausab?
De specs komen exact overeen namelijk..
De specs komen exact overeen namelijk..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Gooi er anders even een foto bij , van je oude dame.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 26#p181426" onclick="window.open(this.href);return false;
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Dat is hem. Ik moet zeggen keurig onderhouden.
Maar ik begrijp dus dat je me niet kunt helpen.
Weet je wat er gedaan is om deze storing te voorkomen?
Maar ik begrijp dus dat je me niet kunt helpen.
Weet je wat er gedaan is om deze storing te voorkomen?
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Nee, dit was de enige storing die onopgelost bleef.
Je hebt er een goeie auto aan, mankeert echt niets aan, alleen de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel is gefixeerd.
Voor de rest mankeert er niets aan toen ik hem inruilde, ik moest alleen kleiner rijden.
Voor de rest werkt alles goed, lees mijn draadje maar door dan ken je hem helemaal.
Alleen die storing is irritant maar heb ik er niet uit weten te krijgen, aantal dingen vernieuwd, kvs sensor, thermostaat, superdure aanpassing lpg sensor, nieuwe banden.
Wat heeft hij je gekost? Mag via pb.
Je hebt er een goeie auto aan, mankeert echt niets aan, alleen de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel is gefixeerd.
Voor de rest mankeert er niets aan toen ik hem inruilde, ik moest alleen kleiner rijden.
Voor de rest werkt alles goed, lees mijn draadje maar door dan ken je hem helemaal.
Alleen die storing is irritant maar heb ik er niet uit weten te krijgen, aantal dingen vernieuwd, kvs sensor, thermostaat, superdure aanpassing lpg sensor, nieuwe banden.
Wat heeft hij je gekost? Mag via pb.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Waarom heb jij in vredesnaam die kvs-sensor destijds vervangen, Ploffie? 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ploffie schreef: Je hebt er een goeie auto aan, mankeert echt niets aan,
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Ik Ga onderzoeken of de gemotoriseerde gasklep de oorzaak is voor de noodloop situaties bij stoplichten .
De uitkomst laat ik uiteraard weten.
Verder ben ik tot nu toe (5 dagen
) erg tevreden met deze wagen. Hij veert bijna net zo lekker als mijn eerdere xm s.
De uitkomst laat ik uiteraard weten.
Verder ben ik tot nu toe (5 dagen
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Er is eigenlijk maar 1 probleem, het in noodloop gaan bij filerijden..Menno schreef:Behalve alle bovenstaande problemen ...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Omdattie zo goedkoop was!GW-tje schreef:Waarom heb jij in vredesnaam die kvs-sensor destijds vervangen, Ploffie?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
de gemotoriseerde gasklep is omgewisseld met een nieuwe maar blijkt niet de oorzaak te zijn dat de auto in noodloop gaat
De zoektocht gaat verder.
Twee foutmeldingen blijven bestaan nadat de auto gereset was en de storing opnieuw is opgewekt:
P1161
P1162
Het is nu duidelijk dat de noodloop intreedt als ik stapvoets een tiental meters met het gaspedaal los rij waarbij het toerental rond de 800 toeren is.
Ik kan de storing probleemloos oproepen....dus voorspelbaar en dus dat is wel fijn
Twee foutmeldingen blijven bestaan nadat de auto gereset was en de storing opnieuw is opgewekt:
P1161
P1162
Het is nu duidelijk dat de noodloop intreedt als ik stapvoets een tiental meters met het gaspedaal los rij waarbij het toerental rond de 800 toeren is.
Ik kan de storing probleemloos oproepen....dus voorspelbaar en dus dat is wel fijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Misschien dit iets?
Groeten
Dirck
Van Cit forum:
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
Gepost: 28 september 2005 11:00 PM
[ # 18 ]
Razz
Mogelijke oplossing!!!
Ik had ook het probleem met op 3 poten lopen en storingen uitlaatgas en katalysator.
Nadat de wagen tot 3 keer toe aan de computer had gehangen, ook bij AG, werd geadviseerd nieuwe gas injectoren te plaatsen.
Mijn garage ontdekte daarbij echter dat de pakkingen tussen inlaatspruitstuk en motorblok lekten, deze hadden eenkalkachtige aanslag en waren verhard.
Dus zeer goed mogelijk dat hier valselucht werd aangezogen onder bepaalde omstandigheden. Nu, na vervanging van deze pakkingen geen problemen meer gehad!
Mark
Groeten
Dirck
Van Cit forum:
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
Gepost: 28 september 2005 11:00 PM
[ # 18 ]
Razz
Mogelijke oplossing!!!
Ik had ook het probleem met op 3 poten lopen en storingen uitlaatgas en katalysator.
Nadat de wagen tot 3 keer toe aan de computer had gehangen, ook bij AG, werd geadviseerd nieuwe gas injectoren te plaatsen.
Mijn garage ontdekte daarbij echter dat de pakkingen tussen inlaatspruitstuk en motorblok lekten, deze hadden eenkalkachtige aanslag en waren verhard.
Dus zeer goed mogelijk dat hier valselucht werd aangezogen onder bepaalde omstandigheden. Nu, na vervanging van deze pakkingen geen problemen meer gehad!
Mark



