Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb nog twee vragen:
In de link http://www.autodiagnos.com/sites/defaul ... mplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
staat een foto van de BSI.
Klopt dat deze vierhoekige doos de onderste van de drie aluminium kastjes is waar je over verteld? Of zit deze BSI ergens bij ik de zekeringskast onder het dashboard?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			In de link http://www.autodiagnos.com/sites/defaul ... mplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
staat een foto van de BSI.
Klopt dat deze vierhoekige doos de onderste van de drie aluminium kastjes is waar je over verteld? Of zit deze BSI ergens bij ik de zekeringskast onder het dashboard?
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Die foto is wat onduidelijk.
Als je voor de auto staat met je motorkap open, zie je rechtsbovenaan een zwarte plastic doos. Boven de afdekkap van de accu. Waar het rode vlak zit op de foto: http://i.imgur.com/6s0bqgi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar haal je het deksel af en kijk je direct op de lpg module, die kun je er zo afschroeven.
Dan moet je de linkse hebben, die haal je er ook zo uit en je haalt een beugeltje om om de stekker los te krijgen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als je voor de auto staat met je motorkap open, zie je rechtsbovenaan een zwarte plastic doos. Boven de afdekkap van de accu. Waar het rode vlak zit op de foto: http://i.imgur.com/6s0bqgi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar haal je het deksel af en kijk je direct op de lpg module, die kun je er zo afschroeven.
Dan moet je de linkse hebben, die haal je er ook zo uit en je haalt een beugeltje om om de stekker los te krijgen.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Ik zag dat je in 2010 de MAP sensor topic had geopend.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=253513" onclick="window.open(this.href);return false;
Is uiteindelijk die sensor nog vervangen en waren de storingen toen opgelost?
Zou het kunnen dat die MAP sensor (weer) de boosdoener is?
Je kreeg toen ook foutcode p1160 die ik nu ook heb.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=253513" onclick="window.open(this.href);return false;
 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=253513" onclick="window.open(this.href);return false;
Is uiteindelijk die sensor nog vervangen en waren de storingen toen opgelost?
Zou het kunnen dat die MAP sensor (weer) de boosdoener is?
Je kreeg toen ook foutcode p1160 die ik nu ook heb.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=253513" onclick="window.open(this.href);return false;

Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Nee, de map sensor is toen niet vervangen.
Als je hem kunt vinden kun je die ook eens vervangen, eventueel met een leenexemplaar.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als je hem kunt vinden kun je die ook eens vervangen, eventueel met een leenexemplaar.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Wat ik me al lezende afvroeg: is de inlaat nog wel schoon? En komt er geen föhn uit de peilstok?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Bedoel je het inlaatspruitstuk?
Zou ik die fohn moeten kunnen voelen als ik de peilstof eruit haal terwijl de motor loopt?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Zou ik die fohn moeten kunnen voelen als ik de peilstof eruit haal terwijl de motor loopt?
Berichten: 3646
      		Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
      			      		      			      				Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 160kkm
      			      		      			      				Kleur: Blanc Banquise
      			      		      			      				Locatie: 0227
      			      		      		
      		      		      		        met de föhn bedoeld hij dat de de carterventilatie niet goed (meer) werkt en dan komt de bovendruk er langs het peilgat uit.
Dus inderdaad; met een lopende motor voelen bij de peilstok. (stok er natuurlijk eruit halen)
groeten
Boes
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Dus inderdaad; met een lopende motor voelen bij de peilstok. (stok er natuurlijk eruit halen)
groeten
Boes
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Hij valt wel in storing als je de olievuldop er af draait, maar dat heb ik al eens gemeld.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Ik ga eerst de map sensor vervangen. Mocht dat niet werken dan ga ik de carterventilatie bekijken.
In ieder geval bedank voor de reacties
 
 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			In ieder geval bedank voor de reacties
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Zal mij benieuwen, ik heb zo'n gevoel dat het een klein iets is, weet alleen niet wat..
Als je stil staat voor de stoplichten en je houdt je rem stevig ingedrukt dan krijg je de storing ook niet, zet je hem in zijn vrij en laat je de rem los dan komt hij soms zomaar weer terug.
Tijdens het rijden heb ik nog nooit een storing gehad.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als je stil staat voor de stoplichten en je houdt je rem stevig ingedrukt dan krijg je de storing ook niet, zet je hem in zijn vrij en laat je de rem los dan komt hij soms zomaar weer terug.
Tijdens het rijden heb ik nog nooit een storing gehad.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Dan veroorzaak je denk ik via de carterventilatie een vacuum-lek in de inlaat. Dat dat sist en stoort lijkt me normaal.Ploffie schreef:Hij valt wel in storing als je de olievuldop er af draait, maar dat heb ik al eens gemeld.
Ik wil niet de rampenprofeet uithangen maar ik zat meer te denken in de richting van ófwel een (eventueel intermitterend) vacuum-lek - of drukopbouw door verstopping, of een te hoge druk door een mechanische oorzaak (lekkage langs een klep of zuiger).
Is uit de storing nog af te lezen of het een te hoge of te lage druk is, al dan niet via de lexia?
C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Bij de laatste keer  uitlezen kreeg ik de volgende foutmeldingen:
P0597 karakteristiek veldgeregelde open circuit (permanente storing)
P1160 signaal boostdruk buiten bereik
Storingen over een te hoge of te lage druk zijn mij niet bekend.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			P0597 karakteristiek veldgeregelde open circuit (permanente storing)
P1160 signaal boostdruk buiten bereik
Storingen over een te hoge of te lage druk zijn mij niet bekend.
Berichten: 225
      		Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
      		
      		
      		      		      			      				Auto: break 2,0 exclusive
      			      		      			      				Opties: veel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10042
      			      		      			      				Productienummer: 10336
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 146000
      			      		      			      				Kleur: KPUD  ( Bleu ??)
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Hoofddorp
      			      		      		
      		      		      		        C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Dank je, Ik had deze ook al gevonden. 
Is MMC hetzelfde als ECU?
Dit zou inderdaad ook een oplossingsrichting kunnen zijn.
Eerst de MAP sensor maar doen. Wordt mogen gedaan.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Is MMC hetzelfde als ECU?
Dit zou inderdaad ook een oplossingsrichting kunnen zijn.
Eerst de MAP sensor maar doen. Wordt mogen gedaan.
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Het zou mooi zijn als je die geoxideerde ECU eens zou kunnen vervangen.
Volgens de monteur van een Citroën garage wil het vocht ook wel eens naar binnen dringen en voor vreemde storingen zorgen.
Dat kastje kun je niet loshalen want is geklonken, de monteur wist wel een trucje om hem los te krijgen maar doorgaans worden ze naar de importeur gestuurd. Zit zeker iets geheims in...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Volgens de monteur van een Citroën garage wil het vocht ook wel eens naar binnen dringen en voor vreemde storingen zorgen.
Dat kastje kun je niet loshalen want is geklonken, de monteur wist wel een trucje om hem los te krijgen maar doorgaans worden ze naar de importeur gestuurd. Zit zeker iets geheims in...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


