Motor loopt (soms) op twee poten.
Auteur |
Bericht |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3026 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
20 sep 2021 13:55 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1219 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
P0202 was er wel, maar die bleef (aanvankelijk) weg na het wissen.
Inmiddels weer een stukje gereden. Storing Uitlaatgas weer terug. Nu ook even op 3 poten bij stationair. Nog niet aan 30 minuten toegekomen.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
20 sep 2021 14:44 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
JanSr schreef: @BJG Voor ruim € 200 heb ik een diagnose laten uitvoeren zonder enig resultaat. Waar kan ik op no cure no pay basis een diagnose laten uitvoeren op slechts dat ene punt van jou, met scope beelden? No cure no pay gaat niemand doen. Dat is ook niet terecht. Eerder schreef ik al hoe ik soort dingen normaal aanpak. Een afgesproken tijd (max 2 uur) diagnose stellen en stapsgewijs logische metingen uitvoeren. Is het probleem binnen die twee uur niet boven water dan zouden er al wel veel bruikbare conclusies zijn, en dus een goed verhaal naar de klant. Vervolgens kun je bepalen welke stappen er nog te nemen zijn en bepalen wat dit aan tijd kost. Toestemming vragen. Wil de klant niet verder dan betaalt hij wel voor de tot dan toe terecht uitgevoerde stappen en het gegeven advies. Dat is zoals het in mijn beleving zou moeten werken. JW-C5 schreef: Toevallig of niet, je noemt dit punt 4. Dat zou relevant kunnen zijn omdat JanSr eerder vastgesteld heeft dat hij injector 4 niet geactiveerd kon krijgen Na het wisselen en rommelen met bedrading ontstaat er eigenlijk een nieuw probleem op injector 4. JanSr schreef: Storingen gewist, maar:
P0201 Raw code: 0201 ECU: 10 Status: Confirmed OBDII: Injector 1 - circuit malfunction
laat zich niet wissen En hier weer een andere storing na het rommelen met stekkers en bedrading.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 sep 2021 16:19 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1219 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Ik heb NIET gerommeld. Op jouw aanbeveling stekker van verstuiver 2 er af, diagnose stellen, stekker er weer op, storingen wissen en opnieuw diagnose vragen. Als je dat rommelen noemt....
In BOVAG kringen kent men het begrip no cure no Paay helaas niet. Het wordt tijd dat een consumenten organisatie dat eens aan de kaak gaat stellen.Als ik mijn dak laat repareren en het lekt daarna nog, dan komt de aannemer knarsetandend het probleem oplossen zonder factuur.
De stekkers van de MM6LP er af: contactspray er op stekkers er weer op en diagnose vragen. Is dat rommelen?
Tot heden nog geen enkel verhaal gelezen dat ook maar een beetje heeft geholpen.
Matthijs lijkt mij de enige met een voorstel dat misschien kan helpen. Wanneer kan ik komen?
Als dat ook niet helpt (no cure, no pay, zoals hij meldde), dan krijgt hij in elk geval een fles wijn of een sixpackje bier voor de moeite. En daarna ga ik met een stapel gevulde koeken naar C5HD110.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
20 sep 2021 17:09 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7276 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Ik ben al heel lang geleden gestopt met dit draadje te volgen vanwege de toon. Contactspray is inderdaad rommel. Prima geschikt voor contacten maar niet voor het plastic van connectoren.
|
20 sep 2021 17:22 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1219 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Dank voor je constructieve bijdrage. Hoe zou jij die stekkerverbinding dan wel tackelen? Ik leer graag bij.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
20 sep 2021 17:51 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
JanSr schreef: Ik heb NIET gerommeld. Ik denk dat je dit verkeerd opvat, het rommelen is niet negatief bedoeld en zeker niet als verwijt. Rommelen met stekkers/bedrading betekent in autodiagnose land zoiets als 'aangezeten hebben, situatie veranderd, losgenomen, zoiets. Ik zie een verband met de wijzigingen, bewegingen enz van de bedrading waardoor steeds een andere foutcode lijkt te ontstaan. Ik probeer je slechts te helpen alleen kost mij dat nogal wat overtuigingskracht, en dat vind ik jammer. Ik snap dat jij een andere aanpak prefereert dan ik, dat mag. Het is allemaal goed bedoeld. Wat betreft ondeugdelijke reparaties zal de garage dit prima oplossen, net als de aannemer het probleem zit hem denk ik in jouw geval in de afspraken die (niet) gemaakt zijn. Citaat: Een afgesproken tijd (max 2 uur) diagnose stellen en stapsgewijs logische metingen uitvoeren. Is het probleem binnen die twee uur niet boven water dan zouden er al wel veel bruikbare conclusies zijn, en dus een goed verhaal naar de klant. Vervolgens kun je bepalen welke stappen er nog te nemen zijn en bepalen wat dit aan tijd kost. Toestemming vragen. Wil de klant niet verder dan betaalt hij wel voor de tot dan toe terecht uitgevoerde stappen en het gegeven advies. Zeg nu eerlijk ben ik hier onredelijk?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 sep 2021 17:56 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1219 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Ik waardeer je bijdragen in hoge mate. Ik wist niet dat rommelen meer betekenissen had dan "ondeskundig klooien"
Over dat diagnose stellen spraken we al eerder. Ja, ik kon bij Carrec geen andere afspraak maken dan 2 uur diagnose stellen voor ruim €200. Ik zou zeggen: daar begin je slechts aan als er enig zicht is op "waar voor je geld", in de zin van behartenswaardige aanbevelingen. Wat ik niet verwachtte is: Niets gevonden. Wat ik wel waardeerde is, dat ze er 2 uur en drie kwartier mee bezig waren en mij slechts het afgesproken bedrag in rekening brachten.
Als ik wat korzelig overkom is dat omdat ik vanaf 26 maart met een auto met een storing rond rijd. De oogst tot heden: 1 Een bobine, eigen fout, ik had beter eerst moeten uitvinden of dat wel de oorzaak was. Maar ja, mijn Lexia deed het niet. 2 Op basis van suggesties in dit forum naar Oldenhage, die aan de telefoon ook al zei: dat zal wel een verstuiver zijn. 3 Toen dat niet hielp werd mijn verwarring alleen maar groter. 4 Een diagnose die niets opleverde. Inmiddels mijn Lexia weer aan de gang. 5 Weer een nieuwe verstuiver, die ook niets opleverde. 6 Stekkers los en weer vast, wat ook niets opleverde.
????
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
20 sep 2021 18:08 |
|
|
Matthijs309
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2015 13:11 Berichten: 119
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
BJG schreef: Zeg nu eerlijk ben ik hier onredelijk? Ik heb zelden iemand zo redelijk "gezien", hier kunnen meer mensen op internet een voorbeeld aan nemen
_________________ Spam
|
20 sep 2021 20:50 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1219 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
"Een afgesproken tijd (max 2 uur) diagnose stellen en stapsgewijs logische metingen uitvoeren. Is het probleem binnen die twee uur niet boven water dan zouden er al wel veel bruikbare conclusies zijn, en dus een goed verhaal naar de klant. "
Ik ook, laat daar geen misverstand over zijn. Helaas kreeg ik geen conclusies, behalve NIETS GEVONDEN. Ik, de klant kreeg helaas geen bruikbaar verhaal.
Als ik dat verkeerd zie lijkt het mij beter om dit topic maar te sluiten.
Onder grote dankzegging aan alle waardevolle en welgemeende bijdragen. Dat is uiteindelijk het bestaansrecht van een forum.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
20 sep 2021 21:21 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1219 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Omdat ik de auto hoofdzakelijk als boodschappenkar gebruik is er met de storing te leven.
Nog één vraag: Is het denkbaar om de ecu te vervangen door een tweedehands exemplaar?
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
21 sep 2021 08:56 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3026 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Matthijs309 schreef: ....Ik heb zelden iemand zo redelijk "gezien", hier kunnen meer mensen op internet een voorbeeld aan nemen Helemaal mee eens!! Respect voor het geduld en behulpzaamheid van BJG (maar ik snap uiteraard ook de frustratie van Jan t.a.v de auto)
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
21 sep 2021 09:06 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3026 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Canbus ECU's zijn volgens mijn weten verbonden aan de Vin van de auto waar ze uitkomen. Dus ik denk niet dat je met een gebruikte vooruit gaat komen.
Maar wat ga je doen met de twee aanbiedingen die je hebt gekregen om hem te klonen?
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
21 sep 2021 09:51 |
|
|
Breeze
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 09 jun 2010 05:24 Berichten: 682 Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Xantia V6 Break Exclusive
Opties: Leer, Winterpakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Organummer: 8646
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 269 000
Kleur: KPKD Blue Mauritius
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Jan, bij mijn ‘97 Xantia werkte de ECU niet meer, waardoor er ook geen enkele diagnose mogelijk was. Toen succesvol vervangen door een tweedehandsje van Vos, Beneden-Leeuwen. Maar ja, de Xant heeft geen CANbus.
Adri
_________________
|
21 sep 2021 10:13 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Ergens op dit forum moet een beschrijving staan van de procedure die gevolgd moet worden om een nieuwe ECU te koppelen met de auto. Dat heeft mede te maken met de startbeveiliging, die via de ECU werkt.
In die procedure staat, als ik me goed herinner, dat je dat in een keer goed moet doen, een tweede keer lukt niet.
Daaruit heb ik opgemaakt dat je geen gebruikte ECU in een andere auto kunt zetten.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 sep 2021 10:48 |
|
|
|