V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij de code hoort diagnoseschema D1004190
Dat moet in de Lexia zitten, dan wel kan opgeroepen worden.
Op de officiële SC site is hij niet te vinden, daar heb ik vorige week naar gekeken.
Waar zit de BSI?
Die zit in het interieur, in de kast met de zekeringen.
Dat kun je ook zien op de 3e pagina van dat schema, daar zie je waar alle in het schema genoemde componenten te vinden zijn.

Maar welk schema is dat? Niet van de injectie......

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Heb jij het complete schema van de MM injectie van de EW10J4-met-AL4?

Zo niet, dan kan ik je dat sturen.

Groet,
JW

PS Op dat schema is ook te zien dat injector 1 aan de kant van het vliegwiel zit :P
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
JanSr schreef:
JW-C5 schreef:Ik hintte op testen van de verstuiver, de juiste werking ervan dus.
Is dat uitgevoerd?
Groet,
JW
Ik lees in C5 - B1HA7NP0 - 3 - 05_07_2013 - Onderhoud _ Injectie-_inspuitsysteem MAGNETI MARELLI 6LP.
Een erg summier verhaal over verstuivers testen:

6.1. Testen van de regelorganen
Met het diagnosegereedschap kunnen de volgende bedieningsmechanismen worden getest : Gemotoriseerde smoorklep (maximale opening, sluiting)
Benzineverstuivers (1 - 4)

Ik heb die tests gedaan toen mijn Lexia het nog deed: Alle vier OK. Terwijl de Laxia een storing aangaf op Verstuiver 2: Mogelijk draadbreuk of kortsluiting..
In de mail die ik je donderdag jl gestuurd heb, staat dat je naar alle waarschijnlijkheid het MM 4.8 systeem hebt, daarover gaan ook die twee documenten die daar bijgevoegd waren.
Dat is niet hetzelfde als het MM 6LP systeem.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ja, gelezen, maar de oplossing vind ik daar niet.

Ik heb steeds meer het idee, dat de foutmeldingen "vals" zijn, zoals C5HDI110 opmerkte.
Met het vervangen van een temperatuursensor zou het opgelost kunnen zijn.
Welke sensor is dat, waar zit die en wat is het onderdeelnummer?

Buitengewoon lastig, met zo'n Lexia die niet communiceert.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Lijkt mij ook sterk dat het in de verstuivers of bedrading zit, dat heeft mijn maatje allemaal uitgewisseld met een goed lopende donor.
Ik heb zelfs de ECU gekopieerd en vervangen, om uit te sluiten dat het daar in zit.
Het is lastig dat je geen werkende Lexia heb, daarmee zou je kunnen vaststellen wanneer het precies optreed.

Koelwater temp. sensor zit in het thermostaathuis, Citroen nr. 96 367 771 80 (oud nr. 1338 A7).
Dit is voor alle C5-1 met 2.0-16V gelijk, met of zonder gemotoriseerd gasklephuis.
Citroen nr. 96 367 771 80 kost € 53,41 bij de dealer.
Gezien de gevoeligheid van deze sensor, is het aanbevolen om deze bij de dealer te kopen.
Mijn sleutelmaatje heeft er eentje van Valeo besteld op Internet, word deze week geleverd, ben benieuwd of het dan opgelost is.

Ik weet niet of je olie niveau/temp. werkt ?
Sensor daarvoor is Citroen nr: 1131 E5 Olie niveau / temp.sensor, € 68,84
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Dank! ga ik proberen.

Dat olietemp/niveau ding werkt gewoon
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
C5HDI110 schreef: Koelwater temp. sensor zit in het thermostaathuis, Citroen nr. 96 367 771 80 (oud nr. 1338 A7).
Vanmorgen een nieuwe gemonteerd.
Ik vrees, dat het niet zal helpen als dik niet eerst de storingen heb gereset, maar dat kan ik helaas nog niet, door die onwillige Lexia.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
De oude zit een fractie beneden de waarde uit de tabel. Benieuwd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Heb je een nieuwe van de dealer gemonteerd? Ik heb slechte ervaring met de goedkope sensoren van de automaterialen zaak.
De storingen dienen ook gewist te worden en bij voorkeur opnieuw inleren.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Hier in de buurt is geen dealer waar ik wat maar ook zou willen kopen. Arrogante types.

Ik heb bij "mijn Brezan" een Bosch gescoord. We gaan het zien. De waarde zit netjes binnen de marges.
Zonder Lexia kom ik toch niet verder.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Bosch zou goed moeten zijn, persoonlijk ga ik altijd voor datgene wat er af fabriek gemonteerd is, heb bij de C5 geleerd dat dit nauw kan luisteren :?
Je kan dan zelfs met gerenommeerde merken bedrogen uitkomen.

Loopt de motor koud ook slecht ?
Het is jammer dat je geen werkende Lexia heb om live data uit te lezen tijdens het rijden, om vast te stellen wanneer het precies fout gaat.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
JanSr schreef:Hier in de buurt is geen dealer waar ik wat maar ook zou willen kopen. Arrogante types.

Ik heb bij "mijn Brezan" een Bosch gescoord. We gaan het zien. De waarde zit netjes binnen de marges.
Zonder Lexia kom ik toch niet verder.
Als je wilt, kun je mijn Diagbox/Lexia ophalen en gebruiken om al die tests te doen.
Ik woon iets ten zuiden van Utrecht, niet al te ver van Soest dus ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Dank voor het aanbod. Ik vond een Berlingo in de buurt, die ga ik eerst even testen. Als hij het daar wel doet heb ik dus een onwillige auto.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Ik heb ook een keer last gehad van een onwillige combinatie.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Zojuist een bevriende Berlingo uitgelezen. Zelfde bouwjaar, zelfde motor.

Het overgrote deel van de functies had geen communicatie, wel met de BSI, maar het uitlezen daarvan wilde ook niet.

Ik houd het er dus maar ook, dat die Lexia naar de gloria is.
Dus een nieuwe scoren.
Iemand nog adviezen daarover?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gesloten