Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jan 2021 20:15
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Sorry voor mn late reactie, tussendoor even vader geworden dus forum had iets minder prioriteit haha
Morgen breng ik de auto naar Zwartsluis.
Daar zullen ze kijken wat het is maar vermoede is inderdaad verstopping of defecte klep.
Zou het graag zelf fixen maar er is bijna niet bij te komen bij zo’n V6
Morgen breng ik de auto naar Zwartsluis.
Daar zullen ze kijken wat het is maar vermoede is inderdaad verstopping of defecte klep.
Zou het graag zelf fixen maar er is bijna niet bij te komen bij zo’n V6
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gefeliciteerd!
Tja, bij een V6 is er inderdaad weinig ruimte tussen motor en schutboard.
Van onderaf kun je er beter bij.
Tja, bij een V6 is er inderdaad weinig ruimte tussen motor en schutboard.
Van onderaf kun je er beter bij.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Bij Enting is je C5 in goede handen. Je hebt de auto nog maar kort, dus zal ook wel onder de garantieservice van Michiel vallen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jan 2021 20:15
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Enting voelt inderdaad goed aan!
Nadeel is dat die daar niet aangeschaft is dus de garantie natuurlijk een verhaal apart is.
Betreffende garagehouder probeert wel aan alle kanten te helpen/mee te denken dus daar komen we vast uit.
Vandaag wel de diagnose gesteld en de kachelradiator is verstopt.
Enerzijds blij om te weten wat het is, anderzijds had ik liever een wat simpelere reparatie gehad haha
Helaas moet dus het hele dashboard er uit.
Nadeel is dat die daar niet aangeschaft is dus de garantie natuurlijk een verhaal apart is.
Betreffende garagehouder probeert wel aan alle kanten te helpen/mee te denken dus daar komen we vast uit.
Vandaag wel de diagnose gesteld en de kachelradiator is verstopt.
Enerzijds blij om te weten wat het is, anderzijds had ik liever een wat simpelere reparatie gehad haha
Helaas moet dus het hele dashboard er uit.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Jammer, spoelen was niet goed mogelijk? Dat dashboard is nog best een dure grap op te laten demonteren/monteren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Verrassend, om twee redenen:
1) als 'ie met doorspoelen met enige waterdruk niet gereinigd kan worden, vanaf de ene kant noch vanaf de andere kant, zou hij helemaal verstopt moeten zitten. Da's wel heel bijzonder.
2) hoe kan een kachel zó verstopt raken? Zeker bij zo'n relatief jonge auto is dat verbazingwekkend.
Oorzaken kunnen eigenlijk alleen zijn dat er heeeeeel slechte kvs in gezeten heeft, of zelfs gewoon water dat voor corrosie gezorgd heeft. Dat is dan vervolgens daar terecht gekomen.
Of er is een tablet gebruikt om ergens wat af te dichten.
Beide zaken geven wel te denken
Groet,
JW
1) als 'ie met doorspoelen met enige waterdruk niet gereinigd kan worden, vanaf de ene kant noch vanaf de andere kant, zou hij helemaal verstopt moeten zitten. Da's wel heel bijzonder.
2) hoe kan een kachel zó verstopt raken? Zeker bij zo'n relatief jonge auto is dat verbazingwekkend.
Oorzaken kunnen eigenlijk alleen zijn dat er heeeeeel slechte kvs in gezeten heeft, of zelfs gewoon water dat voor corrosie gezorgd heeft. Dat is dan vervolgens daar terecht gekomen.
Of er is een tablet gebruikt om ergens wat af te dichten.
Beide zaken geven wel te denken

Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jan 2021 20:15
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Over doorspoelen is verder niet gesproken, alleen over vervangen.
Dit zou dus nog te proberen zijn, echter kom ik hier zelf nagenoeg niet bij...
Iemand hier die dat al eens bij een V6 gedaan heeft en misschien zou willen/kunnen helpen?
Dit zou dus nog te proberen zijn, echter kom ik hier zelf nagenoeg niet bij...
Iemand hier die dat al eens bij een V6 gedaan heeft en misschien zou willen/kunnen helpen?

Ik weet niet hoe dat er bij een V6 uitziet, maar bij mijn THP is het thermostaathuis er tussen uit gehaald om via die weg te kunnen doorspoelen.

En het zou ook mogelijk moeten zijn, met een beetje wrikken en andere kunstgrepen, om zonder het dashboard uitelkaar te halen toch de kachelradiateur te vervangen.
Maar goed, na het kachelprobleem zijn er in amper 6 weken tijd al weer nieuwe storingen en problemen opgedoken dat ik afscheid ga nemen van het avontuur dat C5 THP heet. Jammer, want het is echt een fijne wagen, als als...
Maar goed, na het kachelprobleem zijn er in amper 6 weken tijd al weer nieuwe storingen en problemen opgedoken dat ik afscheid ga nemen van het avontuur dat C5 THP heet. Jammer, want het is echt een fijne wagen, als als...

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jan 2021 20:15
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Nou we hebben weer warmte in de auto!
Radiator was inderdaad verstopt, nieuwe geplaatst en klaar.
Al met al viel het gelukkig allemaal mee qua arbeidstijd en bleven de kosten mooi laag
Radiator was inderdaad verstopt, nieuwe geplaatst en klaar.
Al met al viel het gelukkig allemaal mee qua arbeidstijd en bleven de kosten mooi laag

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jan 2021 20:15
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Jazeker, hij zal vol met slurrie, waarschijnlijk ooit iemand een flesje leak stopper gebruikt.
Nu alles weer fris en schoon, lekker aangenaam qua temperatuur.
De eerste offerte kwam om ruim 1700 incl btw
Kachelradiator vervangen en nieuw fuseelichaam(ivm versleten rubber)
Hele dashboard zou er uit moeten, vandaar de hoge kosten.
Uiteindelijk elders 675 incl btw betaald en hebben ze ook nog een aandrijfashoesje vervangen.
Nu alles weer fris en schoon, lekker aangenaam qua temperatuur.
De eerste offerte kwam om ruim 1700 incl btw
Kachelradiator vervangen en nieuw fuseelichaam(ivm versleten rubber)
Hele dashboard zou er uit moeten, vandaar de hoge kosten.
Uiteindelijk elders 675 incl btw betaald en hebben ze ook nog een aandrijfashoesje vervangen.