Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 257
Lid geworden op: 16 aug 2018 19:04
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two
Brandstof: Benzine
Energielabel: B
Locatie: 0224
Top, bedankt voor het verplaatsen naar de goede afdeling, zal even het e.e.a. lezen. 
- Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two (2012)
-02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001)
-05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999)
-01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998)
-01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994)
-04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994)
-01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991)
-07/1999-01/2000 Opel Omega CDI
-02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001)
-05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999)
-01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998)
-01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994)
-04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994)
-01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991)
-07/1999-01/2000 Opel Omega CDI
Berichten: 257
Lid geworden op: 16 aug 2018 19:04
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two
Brandstof: Benzine
Energielabel: B
Locatie: 0224
Mijn excuses maar ik moet je hierbij corrigeren.boes schreef:Die hebben heel weinig problemen,.....want die bestaan niet.
THP kan niet op lpg



Op deze eerste foto kan je de onderdelen zien die met de gasinstallatie te maken hebben (hij heeft deze namelijk verleden jaar in laten bouwen naar tevredenheid).
Nu ik de problemen heb gelezen op de hier genoteerde link kan ik mijn maat vertellen dat hij een nieuwe kleppendeksel heeft (Megaplast tekst) in zijn Peugeot 1.6 THP uit 2012 en dat de slang ook vervangen is.
Ikzelf denk toch te passen voor de THP blok, puur uit voorzorg.
- Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two (2012)
-02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001)
-05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999)
-01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998)
-01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994)
-04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994)
-01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991)
-07/1999-01/2000 Opel Omega CDI
-02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001)
-05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999)
-01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998)
-01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994)
-04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994)
-01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991)
-07/1999-01/2000 Opel Omega CDI
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Daar zit wel een lpg installatie in (staat ook ergens in de voorgaande brei) maar hij zal altijd 10 tot 20 procent op benzine blijven draaien, om de injectoren te koelen.
Dat maakt het een dure hobby.
Dat maakt het een dure hobby.
Berichten: 257
Lid geworden op: 16 aug 2018 19:04
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two
Brandstof: Benzine
Energielabel: B
Locatie: 0224
Dat had ik niet goed begrepen/gelezen Jan.
Ik heb nu alles gelezen en het is mij duidelijk .... ik denk niet meer maar ik pas voor een THP motorblok. Je zal net zien dat als ik deze zal gaan nemen met net 100k op de teller de problemen gaan komen en ik de pisang ga worden.
Nogmaals ..... het leek mij een goede uitvoering echter ben ik nu wijzer geworden.
Mijn dank aan iedereen voor de uitleg en dergelijke
Ik heb nu alles gelezen en het is mij duidelijk .... ik denk niet meer maar ik pas voor een THP motorblok. Je zal net zien dat als ik deze zal gaan nemen met net 100k op de teller de problemen gaan komen en ik de pisang ga worden.
Nogmaals ..... het leek mij een goede uitvoering echter ben ik nu wijzer geworden.
Mijn dank aan iedereen voor de uitleg en dergelijke
- Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two (2012)
-02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001)
-05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999)
-01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998)
-01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994)
-04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994)
-01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991)
-07/1999-01/2000 Opel Omega CDI
-02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001)
-05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999)
-01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998)
-01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994)
-04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994)
-01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991)
-07/1999-01/2000 Opel Omega CDI
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je hebt volgens mij een prima auto nu... houden zo...
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2019 09:14
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 70000
Kleur: blauw
Motor loopt niet regelmatig en houdt in.
Garage vermoedt vervuiling op de klepstelen.
Betreft een CITROEN C5 TOURER THP 156 'RW5F van bouwjaar 2011.
Kilometerstand 65000.
Is dit een normaal verschijnsel en zijn er mogelijk nog andere oorzaken.
Enig idee wat dit gaat kosten?
Thx
Garage vermoedt vervuiling op de klepstelen.
Betreft een CITROEN C5 TOURER THP 156 'RW5F van bouwjaar 2011.
Kilometerstand 65000.
Is dit een normaal verschijnsel en zijn er mogelijk nog andere oorzaken.
Enig idee wat dit gaat kosten?
Thx
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Als je wat meer wil weten over de historie van een auto, meer dan de verkoper laat zien aan onderhoudsboekjes, is het interessant om eens naar het tellerrapport te vragen van de NAP. Bijgaand rapport illustreert dat aardig. Is van een THP. Kennelijk nogal wat problematische garagebezoeken. de verkoper heeft dan wel wat uit te leggen.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Oef ...
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
De NAP kan in ieder geval met recht zeggen dat de km-standen logisch (= opvolgend) zijn...... 
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Geldt dit voor alle THP-motoren uit elk bouwjaar of zijn de nieuwere minder gevoelig? Maw als ik zou besluiten een THP uit 2010 aan te schaffen (is volgens mij vrij aan het begin van het gebruik van die motor) heb ik niet (veel) meer problemen te verwachten dan met een motor uit bijvoorbeeld 2015 (mits alle software-updates zijn aangebracht)?BJG schreef:.....De THP is met wat extra onderhoud en aandacht prima rijdend te houden. Je hebt alleen wel een goede garage nodig.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
THP is THP.
Zijn technisch hele mooie dingen. Je moet alleen rekening houden met vrij veel (en duur) preventief onderhoud.
Indien deftig onderhouden valt er best lang mee te tuffen volgens mij.
Maar ik loop er met een grote boog omheen.
Als ik ooit een benzine moet kopen wordt het waarschijnlijk een skyactiv. Ik weet het,...geen Citroën maar wel wat betrouwbaarder en goedkoper om te rijden.
Zijn technisch hele mooie dingen. Je moet alleen rekening houden met vrij veel (en duur) preventief onderhoud.
Indien deftig onderhouden valt er best lang mee te tuffen volgens mij.
Maar ik loop er met een grote boog omheen.
Als ik ooit een benzine moet kopen wordt het waarschijnlijk een skyactiv. Ik weet het,...geen Citroën maar wel wat betrouwbaarder en goedkoper om te rijden.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Met boes eens , één van de weinige fabrikanten die niet meedoet met die downsize “ onzin “ ... mooie motoren , jammer dat het japans is 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
De THP uit 2010 zou ook de SW updates gehad moeten hebben die een 2015 model ook heeft gehad (af fabriek). De SW updates hebben zeker geholpen om de problemen later op te laten treden (maar hebben deze niet verholpen). Een 2010 model heeft echter een tijdje zonder die updates rond gereden...
En de THP ketting wordt nu "strakker" afgesteld zodat deze meer rek kan hebben.
Dus bij een 2015 model zullende problemen ook optreden maar later.
Om dit moment zo lang mogelijk uit te stellen zijn de volgende preventieve maatregelen:
nieuwe olie elke 20000 km en liefst ook een flush behandeling erbij (dit houdt de schraapveren in topconditie en dus minimaliseert olie verlies door carterventilatie.)
Je zou ook elke 20000 km een busje valve cleaner schuim leeg kunnen spuiten om vervuiling vroegtijdig de kop in te drukken.
Goede benzine tanken (liefst vpower)
De auto af en toe flink op zijn start trappen, altijd laag in de toeren is slecht voor hem
Dan zou je wel tot 100000 km moeten kunnen komen. 2010 THP's begonnen soms bij 40-50K al problemen te vertonen (let wel, ook zeker niet alle, op een forum komen nu eenmaal eerder personen met issues langs).
Ik heb er ook het nodige meegemaakt, zit nu aan mijn 2e motor. Wat mij echter tot nu toe het meeste heeft gekost (of eigenlijk citroen vanwege coulance) waren de appendices die telkens stuk gaan : De benzine inspuitpomp gaat kort mee (zit al aan mijn 4e) , heb mijn 3e turbo en de kat is onlangs ook vervangen. (ik sta dan ook op 285000 km)
Ik heb geen aanwijzingen gezien dat deze onderdelen in 2015 beter zouden zijn als in 2010 (helaas). Voor de inspuitpomp is helaas niemand die ze reviseert (al heeft Oldenhage dit al eens gesuggereerd op te willen pakken....)
En de THP ketting wordt nu "strakker" afgesteld zodat deze meer rek kan hebben.
Dus bij een 2015 model zullende problemen ook optreden maar later.
Om dit moment zo lang mogelijk uit te stellen zijn de volgende preventieve maatregelen:
nieuwe olie elke 20000 km en liefst ook een flush behandeling erbij (dit houdt de schraapveren in topconditie en dus minimaliseert olie verlies door carterventilatie.)
Je zou ook elke 20000 km een busje valve cleaner schuim leeg kunnen spuiten om vervuiling vroegtijdig de kop in te drukken.
Goede benzine tanken (liefst vpower)
De auto af en toe flink op zijn start trappen, altijd laag in de toeren is slecht voor hem
Dan zou je wel tot 100000 km moeten kunnen komen. 2010 THP's begonnen soms bij 40-50K al problemen te vertonen (let wel, ook zeker niet alle, op een forum komen nu eenmaal eerder personen met issues langs).
Ik heb er ook het nodige meegemaakt, zit nu aan mijn 2e motor. Wat mij echter tot nu toe het meeste heeft gekost (of eigenlijk citroen vanwege coulance) waren de appendices die telkens stuk gaan : De benzine inspuitpomp gaat kort mee (zit al aan mijn 4e) , heb mijn 3e turbo en de kat is onlangs ook vervangen. (ik sta dan ook op 285000 km)
Ik heb geen aanwijzingen gezien dat deze onderdelen in 2015 beter zouden zijn als in 2010 (helaas). Voor de inspuitpomp is helaas niemand die ze reviseert (al heeft Oldenhage dit al eens gesuggereerd op te willen pakken....)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zouden die Britten die hpi pompen reviseren dat niet ook doen?




