Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
17 en 14 zijn wel 2 ontluchtings leidingen.

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
ik heb net het bolletje in leiding 6 en de temperatuur sensor los gehad,bij beide staat er koel middel onder. maar zitten boven op het blok.
Is dat goed?.
of kan er ergens nog een luchtbel zitten?.
durf er nog niet echt een proefrit mee te maken!.
het is koud en duurt het langer voor de motor warm en al die tijd zit ik in spanning of de motor wel gekoeld wordt,en wat extra kapot maak.
Is dat goed?.
of kan er ergens nog een luchtbel zitten?.
durf er nog niet echt een proefrit mee te maken!.
het is koud en duurt het langer voor de motor warm en al die tijd zit ik in spanning of de motor wel gekoeld wordt,en wat extra kapot maak.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Net zoals bij je micra....warm draaien totdat de thermostaat open gaat.
Reservoir (het liefst verhogen of met een doorgesneden fles ophogen) bijvullen en onluchtnippels nalopen van laag naar hoog?
Reservoir (het liefst verhogen of met een doorgesneden fles ophogen) bijvullen en onluchtnippels nalopen van laag naar hoog?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
op leegloop laten draaien en je moet temp in het oog houden en je hebt een goede verwarming en de koel ventilator werkt , dan zit er normaal geen lucht meer op.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Weghalen van de door jou genoemde leiding zou overigens ook betekenen dat je geen verwarming meer hebt in je auto. Die wordt immers afgetakt van de door jou aangegeven leiding, in het midden daarvanJW-C5 schreef:Volgens mij, en ook anderen is het niet die leiding, maar leiding #7 van het verwarmingssysteem.JanSr schreef:Wat klopt er niet? En welke ontluchtingsleiding? In leiding 11 zit toch geen ontluchting?
Zie eerdere postings, ook op CiFo.

Groet,
JW

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Net de bitch laten warm draaien tot 1 blokje en daarna gaan rijden.
Kachel wordt warm.
de temp meter blijft netjes op 7 blokjes staan,bij terug komst staan wachten tot de ventilatoren gaan draaien en dat gebeurt niet (ook niet na 25 min)de temp meter blijft al de tijd keurig op 7 blokjes staan.
Gaan we verder met de titel:
morgen de stijfheidsregelaar op halen en inbouwen.
Kachel wordt warm.
de temp meter blijft netjes op 7 blokjes staan,bij terug komst staan wachten tot de ventilatoren gaan draaien en dat gebeurt niet (ook niet na 25 min)de temp meter blijft al de tijd keurig op 7 blokjes staan.
Gaan we verder met de titel:
morgen de stijfheidsregelaar op halen en inbouwen.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@ JW, inderdaad, ik zie het nu. Die plaatjes munten niet uit door duidelijkheid.
Leiding nr 10 is zo te zien de roestleiding, niet leiding 11.
Helder. Mar wel jammer.
Leiding nr 10 is zo te zien de roestleiding, niet leiding 11.
Helder. Mar wel jammer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het is zelfs #7, niet die #10 van dat plaatje.
Die #10 wordt gebruikt bij PH3's met extra verwarming, in de standaard uitvoering zoals in deze C5 wordt leiding #7 gebruikt.
In een PH3 tref je dus bijna altijd #7 aan, een heeeeel enkele heeft die extra verwarming die je ook op dat plaatje ziet. En dan dus leiding #10 ipv #7.
Groet,
JW
Die #10 wordt gebruikt bij PH3's met extra verwarming, in de standaard uitvoering zoals in deze C5 wordt leiding #7 gebruikt.
In een PH3 tref je dus bijna altijd #7 aan, een heeeeel enkele heeft die extra verwarming die je ook op dat plaatje ziet. En dan dus leiding #10 ipv #7.
Groet,
JW

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
vanochtend naar de dealer gereden,met de koeling geen probleem.
het enige is dat er nu (soms) 2 blokjes te gelijk verspringen,en dat kan ik me niet herinneren.
ik ben ook vrolijk begonnen met het vervangen van
de stijfheid regelaar.
Ik krijg helaas maar 3 leidingen los.(probleem is dat de schroefdraad verroest is, maar ook de schroefhuls op de leiding,dus de leiding tordeerd)
Alles weer in elkaar gezet,en na het ontluchten lijkt het alsof de vering op 1e stand boven rij hoogte staat.Zoals het was dus.
ik laat nu eerst een paar leidingen maken.en dan gaan we verder.
het enige is dat er nu (soms) 2 blokjes te gelijk verspringen,en dat kan ik me niet herinneren.
ik ben ook vrolijk begonnen met het vervangen van
de stijfheid regelaar.
Ik krijg helaas maar 3 leidingen los.(probleem is dat de schroefdraad verroest is, maar ook de schroefhuls op de leiding,dus de leiding tordeerd)
Alles weer in elkaar gezet,en na het ontluchten lijkt het alsof de vering op 1e stand boven rij hoogte staat.Zoals het was dus.
ik laat nu eerst een paar leidingen maken.en dan gaan we verder.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.