Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Aangezien er bij mij regelmatig een 40 A zekering uit gaat,even met de diag gespeeld.
Als ik met de Diag de vering, alle test mogelijkheden laat doen gaat alles 100% de pompt stopt als hij boven is.
foutcodes Suspension Ecotech (U1116/U1118/U2005.
Doe ik echter de Bitsch van binnenuit in de hoogste stand,blijft de pomp lopen en ben ik na enige tijd weer een zekering armer.
Foutcodes CSS C1196/U2000/C1193/U1108/U1003.
De foutcodes gaan van de stuurbekrachtiging tot defecte hoogtesensoren (2 maand oud).
Na het vervangen van de hoogte sensoren vond/vindt ik de auto ander qua hoogte staan,is weer gecheckt en goed bevonden.
Mijn vragen.
Heeft de CSS wat met de stuurbekrachtiging te maken?.
Waar zit deze computer?,Bij een V6 HDI? en kan ik hem zonder problemen uit wisselen met een gebruikt onderdeel?.
Of moet er ge telecodeerd worden.
Als ik met de Diag de vering, alle test mogelijkheden laat doen gaat alles 100% de pompt stopt als hij boven is.
foutcodes Suspension Ecotech (U1116/U1118/U2005.
Doe ik echter de Bitsch van binnenuit in de hoogste stand,blijft de pomp lopen en ben ik na enige tijd weer een zekering armer.
Foutcodes CSS C1196/U2000/C1193/U1108/U1003.
De foutcodes gaan van de stuurbekrachtiging tot defecte hoogtesensoren (2 maand oud).
Na het vervangen van de hoogte sensoren vond/vindt ik de auto ander qua hoogte staan,is weer gecheckt en goed bevonden.
Mijn vragen.
Heeft de CSS wat met de stuurbekrachtiging te maken?.
Waar zit deze computer?,Bij een V6 HDI? en kan ik hem zonder problemen uit wisselen met een gebruikt onderdeel?.
Of moet er ge telecodeerd worden.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De eenheid moet inderdaad gecodeerd worden. Dat kan met Diagbox.
Eenheden van vering en stuurbekrachtiging communiceren met elkaar. Bij sturen moet de vering bijvoorbeeld stugger om hellen tegen te gaan. Springt de zekering bij het pompen? Wat zijn de foutcodes?
Eenheden van vering en stuurbekrachtiging communiceren met elkaar. Bij sturen moet de vering bijvoorbeeld stugger om hellen tegen te gaan. Springt de zekering bij het pompen? Wat zijn de foutcodes?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Css is inmiddels gevonden, bovenop de zekeringkast onder de motorkap.
Alle 9 foutcodes staan in het openings stukje.
Alle 9 foutcodes staan in het openings stukje.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Wat versta jij onder CSS?
Ik mis nog de omschrijving bij de foutcodes.
Ik mis nog de omschrijving bij de foutcodes.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
http://u1116.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u1118.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u2005.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://c1196.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u2000.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://c1193.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u1108.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u1003.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u1118.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u2005.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://c1196.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u2000.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://c1193.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u1108.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://u1003.enginefaultcode.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Net de auto weggebracht voor een beurt in duitsland.
zoals altijd gezamenlijk de auto bekeken met de monteur,wat kleine dingen geconstateerd.
Maar ook een zeer lekke veercylinder (lv) met het advies niet meer met de auto te rijden tot na de reparatie. ivm het op de grond gaan liggen dus niet meer rijdt/verplaatsbaar zijn.
Kosten dealer 475,88 €
Veercylinder alleen 305,48 € incl op ebay vanaf 202 ,00 €.
Volgens hun is dit de oorzaak van het niet afslaan vd pomp en het doorbranden vd zekering.
zoals altijd gezamenlijk de auto bekeken met de monteur,wat kleine dingen geconstateerd.
Maar ook een zeer lekke veercylinder (lv) met het advies niet meer met de auto te rijden tot na de reparatie. ivm het op de grond gaan liggen dus niet meer rijdt/verplaatsbaar zijn.
Kosten dealer 475,88 €
Veercylinder alleen 305,48 € incl op ebay vanaf 202 ,00 €.
Volgens hun is dit de oorzaak van het niet afslaan vd pomp en het doorbranden vd zekering.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@GW-tje,
Die codetabellen gelden wellicht voor de daarin genoemde auto's, maar niet voor ons merk.
Kijk maar eens in de PH3 tabel: en vergelijk dat met die jij linkte.
Da's heeeel wat anders
Groet,
JW
Die codetabellen gelden wellicht voor de daarin genoemde auto's, maar niet voor ons merk.
Kijk maar eens in de PH3 tabel: en vergelijk dat met die jij linkte.
Da's heeeel wat anders

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik naar dit plaatje kijk
Maar dat is toch niet op de PH3 geleverd, alleen op de C6?
Groet,
JW
dan zou CSS slaan op een systeem met variabele demping in de vering, dat is dan AMVAR?Maar dat is toch niet op de PH3 geleverd, alleen op de C6?
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Oké, ik dacht dat deze codes algemeen waren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Mijn diag geeft aan.
Suspension ecotech.
En CSS.
AMVAR ben ik niet tegen gekomen.
CSS (veercomputer) Regelt de variabele stuurbekrachtiging maar ook de automatische koplampverstelling bij xenon.
Dit alles volgens Google en het wereld wijde web.
inmiddels ook veercylinder op Ebay besteld.
Suspension ecotech.
En CSS.
AMVAR ben ik niet tegen gekomen.
CSS (veercomputer) Regelt de variabele stuurbekrachtiging maar ook de automatische koplampverstelling bij xenon.
Dit alles volgens Google en het wereld wijde web.
inmiddels ook veercylinder op Ebay besteld.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Klopt, maar dat is in mijn beleving de geïntegreerd in de BHI, en jij sprak over een regelapparaat dat je hebt gevonden bij de zekeringkast/BSM.
Dat kan ik even niet plaatsen.
Van het veersysteem zit daar geen regeleenheid.
Dat kan ik even niet plaatsen.
Van het veersysteem zit daar geen regeleenheid.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
gisteravond de veercylinder vervangen.
En het is een heel andere auto geworden.
De pomp stopt weer als hij in de hoogste stand is aan gekomen en de melding krijg ik ook weer dat de hoogste stand bereikt is.
Ook met het ontgrendelen van de auto gaat de pomp niet meer lopen (om op rijhoogte te komen).
De wagenhoogte voor is lager dan voorheen. en weer zoals hij was bij aanschaf en het bonkende is ook verdwenen(achter).
Op het kastje wat ik bij de zekeringen heb gevonden, staat echt CSS en is ook eenvoudig bij demontage bedrijven te krijgen.
En het is een heel andere auto geworden.
De pomp stopt weer als hij in de hoogste stand is aan gekomen en de melding krijg ik ook weer dat de hoogste stand bereikt is.
Ook met het ontgrendelen van de auto gaat de pomp niet meer lopen (om op rijhoogte te komen).
De wagenhoogte voor is lager dan voorheen. en weer zoals hij was bij aanschaf en het bonkende is ook verdwenen(achter).
Op het kastje wat ik bij de zekeringen heb gevonden, staat echt CSS en is ook eenvoudig bij demontage bedrijven te krijgen.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik heb weer problemen met de vering.
Volgens de dealer is onderdeel 5277N7 ferderungssteifigketsregler kapot.
Wat ik op internet vindt is hoge druk regelaar midden achter met 2 bollen kapot.
Dit is een duur grapje om te laten maken,ook op de sloop zijn ze niet goedkoop daarom is mijn vraag.
Wat gaat er kapot aan deze dingen?.en kan je ze reviseren?.
Volgens de dealer is onderdeel 5277N7 ferderungssteifigketsregler kapot.
Wat ik op internet vindt is hoge druk regelaar midden achter met 2 bollen kapot.
Dit is een duur grapje om te laten maken,ook op de sloop zijn ze niet goedkoop daarom is mijn vraag.
Wat gaat er kapot aan deze dingen?.en kan je ze reviseren?.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Vaak zit het probleem in de modulerende klep. Zeg maar de solenoïde. Ik heb nog nooit geprobeerd dat los te halen en te repareren.
Hoe is de diagnose gesteld en wat zijn de klachten?
Hoe is de diagnose gesteld en wat zijn de klachten?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
De auto staat s,ochtends hoog,en gaat naar beneden met het ontgrendelen ipv naar boven.
de fout is vast gesteld met de diagbox.
de melding is onlogische waarden voor en achteras(of zoiets).de melding staat in CSS.
De 4 hoogte regelaars nog geen jaar geleden vervangen.
En ik vindt dat hij bonkkeriger veert.
de fout is vast gesteld met de diagbox.
de melding is onlogische waarden voor en achteras(of zoiets).de melding staat in CSS.
De 4 hoogte regelaars nog geen jaar geleden vervangen.
En ik vindt dat hij bonkkeriger veert.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.