Auteur |
Bericht |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 968 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Misschien lekken je veer cilinders inwendig wat?.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
21 feb 2018 11:53 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2468
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Dan moet er een flinke inwendige lekkage zijn als hij daarom lang blijft lopen. En bij een lekkage van dat formaat ligt de wagen ook binnen no time op zijn gat bij uitschakelen HD-pomp. Denk zelf eerder dat er een signaal te laat binnenkomt (hoogtesensor?) wat ervoor zorgt dat de HD pomp uitschakelt.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
21 feb 2018 14:21 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Is alleen als de hoogste stand bereikt is. De veerhoogte zelf reageert wel vlot.
|
21 feb 2018 14:24 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2468
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Mijn antwoord heeft ook niets met het snel op hoogte komen te maken. Meer met het niet afslaan van de pomp als de wagen op max. hoogte is.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
21 feb 2018 14:26 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Waarom zou er dan intern een grote lekage zijn dan? Wat je later schreef dat het met de hoogteregelaar te maken zou kunnen hebben was idd ook mijn gedachte.
|
21 feb 2018 15:27 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2468
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Je interpreteert mijn antwoord verkeerd. Mijn reactie is op voorgaand antwoord, daar wordt een interne lekkage gesuggereerd als oorzaak van het niet afslaan van de pomp. Daarop volgt mijn reactie dat als dat de reden is de interne lekkage wel heel groot moet zijn om dit verschijnsel te krijgen. Mijn gedachte zou eerder uitgaan na een signaal wat niet/te laat de HD pomp doet afslaan. Een veroorzaker zou de hoogteregelaar kunnen zijn. Blijft staan meten = weten!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
21 feb 2018 15:43 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Als de pomp blijft lopen is de gewenste hoogte nog niet bereikt.
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Verkeerd afgestelde hoogte Lucht Te weinig lds
Als de pomp na lang proberen uit schakelt vanwege de temperatuur dan wordt tevens foutcode signaal hoogteregeling onlogisch opgeslagen. Dit betekent niets anders dan dat de ingestelde hoogte niet is bereikt.
Verder ben ik benieuwd of de vervanging van de regelaar het probleem oplost. In ieder geval leidt discussie over mogelijke oorzaken niet tot een oplossing. Dat doet alleen gedegen diagnose.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
21 feb 2018 20:05 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 968 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Mijn antwoord over inwendige lekkage,was mijn antwoord voor zeevijver. En heeft NIETS met mijn probleem te maken!. De veer problemen staan sinds gisteren op een laag pitje,de olie lekkage is nu het grootste probleem. De auto staat nu op de brug,en ga zo kijken of ik het vinden kan. De veercilinder is het niet. Ik weet ook niet of het olie of LDS is of niet. Het is links voor.iemand een idee?. Morgen met de K10 naar mijn werk. (is eenvoudig en rijdt). BJG wat versta jij onder een gedegen diagnose??.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
22 feb 2018 17:22 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 968 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Ik denk dat ik de lekkage heb gevonden. Geen olie of LDS,Maar koelvloeistof oranje van kleur en het tankje is leeg. Bij mijn auto,loopt links ook een metalen leiding,en die is door geroest. Hopelijk kan ik alleen het metalen deel vervangen.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
22 feb 2018 18:24 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
LDS is oranje. KVS is meestal blauw of roze.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
22 feb 2018 18:51 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Dat is toch de leiding die aan de linkerkant (deels) buitenom door de wielkast loopt? Bij de C6 is dat een berucht probleem, er zijn er al heel wat van vervangen, zie ook dit draadje. En als ik me goed herinner is dat geen simpel klusje, helaas Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 feb 2018 18:53 |
|
|
furriegurrie
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 19 feb 2016 16:38 Berichten: 107
Auto: C6
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Die leiding loopt bij de c6 in/door de linker wielkast dacht ik. Het is een lange leiding met stukken slang. Inderdaad best sen kluaje om te vervangen. Bij de mijne nog niet gebeurd of nodig geweest. Ik heb bij aanschaf van de c6 die leiding ontroest en beschermd. Vervolgens dik ingevet en er een bescherm huls omheen aangebracht in de hoop dat dat verder verval tegen zal gaan....
Geloof dat Lijzinga er een alternatieve oplossing voor heeft waardoor je niet de hele leiding hoeft te vervangen....
|
22 feb 2018 19:08 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1313 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Ik heb ergens gelezen dat iemand het zelf had gedaan, viel hem nogal mee dacht ik. Uiteraard wiel en modderkuip eraf en dan verder pielen. Heb toen e.e.a. verder uitgezocht en gehoord dat het bij de 3.0 Hdi niet voor zou komen gelukkig. Klopt (tot nu toe )
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
22 feb 2018 19:29 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1220 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Lijzenga deed het bij mijn C6 HDi 2.7. Ze zagen de oude leiding dicht bij de koppelingen er tussenuit. Dan gaat er met knelkoppelingen een nieuw stuk tussen. Ik meen voor € 175 of zo.
Het kan ook anders denk ik. Die leiding loopt, zoals hier gezegd, van de ene naar de andere EGR koeler. Als je de EGR afblindt (wat ik meteen al deed) kan je die koelleiding ook afblinden. Weer een stuk simpeler.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
22 feb 2018 19:39 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Als ik het goed begrepen heb van de postings op CiFo is het niet de leiding van de EGR, maar die van de warmtewisselaar van de verwarming. Dat is dan #7 op dit plaatje: Bijlage: C5 3 verwarming.jpg Die moet je maar niet weglaten en afdoppen, lijkt me zo Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 feb 2018 19:51 |
|
|
|