Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Is het nu zo dat alle THP motoren slecht zijn, of zijn de nieuwere b.v. na 2010 beter.
Ik zie op internet dat er veel THP motoren worden aangeboden.
Ik ben namelijk zelf zoekende naar een nieuwer exemplaar.
Ik zie op internet dat er veel THP motoren worden aangeboden.
Ik ben namelijk zelf zoekende naar een nieuwer exemplaar.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ze krijgen allemaal last van dezelfde problemen , m.i. bestaan er geen " goede " varianten ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Sorry hoor JW maar je kan hierin van een citroendealer geen echt objectief antwoord verwachten.
Ik heb Johan heeeeeel hoog zitten maar hij heeft ook een verplichting naar Citroën.
Anders lazert de occasion markt helemaal in elkaar. Een C5 heeft al een lage restwaarde,....
De THP is een high maintenance blokkie. Volgens mij hebben alls moderne motoren een duurdere onderhoudsrekening omdat er simpelweg meer bende op zit wat stuk kan/gaat. (vergeleken met "vroeger")
Maar de THP spant de spreekwoordelijke kroon.
Ik denk dat BJG gelijk heeft dat het best preventief valt op te lossen maar de geschiedenis wijst uit dat hetzelfde Citroën geen thuis gaf bij excessieve problemen. (en nog steeds,....volgens mij)
Ik heb Johan heeeeeel hoog zitten maar hij heeft ook een verplichting naar Citroën.
Anders lazert de occasion markt helemaal in elkaar. Een C5 heeft al een lage restwaarde,....
De THP is een high maintenance blokkie. Volgens mij hebben alls moderne motoren een duurdere onderhoudsrekening omdat er simpelweg meer bende op zit wat stuk kan/gaat. (vergeleken met "vroeger")
Maar de THP spant de spreekwoordelijke kroon.
Ik denk dat BJG gelijk heeft dat het best preventief valt op te lossen maar de geschiedenis wijst uit dat hetzelfde Citroën geen thuis gaf bij excessieve problemen. (en nog steeds,....volgens mij)
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik ben van mening dat door het verbeteren van de materialen een deel van het probleem wordt verholpen. Uit het stukje in de CE blijkt ook dat het een onderhoudsintensief blok is en (voorlopig) blijft. Ondanks dat, als het loopt, loopt het geweldig!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Dat klopt. Technisch gezien kan ik het ook zeer waarderen maar datzelfde geld voor een 1.2 TFSI blok.
Voor allebei geld dat ik ze niet hoef,........al kreeg ik ze gratis bij een bak friet.
Maar dat is heel persoonlijk.
Voor allebei geld dat ik ze niet hoef,........al kreeg ik ze gratis bij een bak friet.
Maar dat is heel persoonlijk.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als lease auto is het allemaal erg leuk, maar prive zou ik net zoals boes bedanken voor deze motoren !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Zelfs als lease bak wil je dit niet. Al je snipperdagen gaan op aan het heen en weer rijden naar de garage.
Overigens.....kettingen die niet rekken bestaan uiteraard niet. Het mag zijn dat er nu beter voorgerekte kettingen worden toegepast. Bijzonder dat ze voor eenvoudige problematiek toch weer opnieuw het wiel hebben proberen uit te vinden. Zowel BMW en PSA hebben een eeuw ervaring met distributiekettingen. Dan blijft nog het olievrbruik en het dichtsmeren van het hele inlaattraject bij deze motoren over.
Ik vind er niks aan, deze ellende-motoren. Slechtste stuk "innovatie" van de automobielindustrie van de laatste jaren en schandalig hoe trouwe klanten hier door gedupeerd raken.
Overigens.....kettingen die niet rekken bestaan uiteraard niet. Het mag zijn dat er nu beter voorgerekte kettingen worden toegepast. Bijzonder dat ze voor eenvoudige problematiek toch weer opnieuw het wiel hebben proberen uit te vinden. Zowel BMW en PSA hebben een eeuw ervaring met distributiekettingen. Dan blijft nog het olievrbruik en het dichtsmeren van het hele inlaattraject bij deze motoren over.
Ik vind er niks aan, deze ellende-motoren. Slechtste stuk "innovatie" van de automobielindustrie van de laatste jaren en schandalig hoe trouwe klanten hier door gedupeerd raken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Helemaal mee eens! Ik persoonlijk zou hem ook echt onder geen enkele voorwaarde willen hebben!.GW-tje schreef:Slechtste stuk "innovatie" van de automobielindustrie van de laatste jaren en schandalig hoe trouwe klanten hier door gedupeerd raken.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Als ik het goed begrijp is een THP een slechte aankoop, daar zal de handel ook niet blij mee zijn.
Probleem is dat in het noorden geen groot aanbod is voor wat betreft de C5, en de leuke die er staan
zijn juist THP.
Normaal heb ik niet zoveel haast en neem de tijd om rustig rond te kijken.
En als je een keer haast hebt is er weinig aanbod, en dan ga je automatisch naar andere merken kijken en slaat de twijfel toe.
b.v. mondeo, 508 en laguna.
Probleem is dat in het noorden geen groot aanbod is voor wat betreft de C5, en de leuke die er staan
zijn juist THP.
Normaal heb ik niet zoveel haast en neem de tijd om rustig rond te kijken.
En als je een keer haast hebt is er weinig aanbod, en dan ga je automatisch naar andere merken kijken en slaat de twijfel toe.
b.v. mondeo, 508 en laguna.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
In een 508 zitten veelal identieke motoren .... zowel de benzine als hdi'tjes
De C5-3 is er ook te vinden in 1.8 , 2 liter en V6 benzine varianten , gewoon landelijk zoeken
De C5-3 is er ook te vinden in 1.8 , 2 liter en V6 benzine varianten , gewoon landelijk zoeken
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Problemen zijn merkoverschrijdend.
Elk merk heeft motoren in hun gamma die meer storingen geven. (zelfs de zogenaamde "betrouwbare")
Elk merk heeft motoren in hun gamma die meer storingen geven. (zelfs de zogenaamde "betrouwbare")
C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
dank, weer veel bruikbare info.
Ik ga vanmiddag even bij een 508 SW 1.6 VTI BLUE LEASE kijken.
dat zal wat worden na jaren citroen.
Ik ga vanmiddag even bij een 508 SW 1.6 VTI BLUE LEASE kijken.
dat zal wat worden na jaren citroen.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
In plaats van veel geld aan beurten en vervangende auto's besteden kan je er ook voor kiezen dat geld aan hogere wegenbelasting te besteden door te kiezen voor een HDi. Storingsarm en het rijdt heerlijk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop





