Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jun 2012 20:50
Auto: Break Hdi difference 2
Opties: meer dan op de xantia..
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9940CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 325000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Leeuwarden
Is die aansluiting van de motor redelijk te bereiken? Andere woorden...waar zit die?
Gehad:
5 x Xantia
3 x bx
nog steeds Ami 6 (1963), sinds 1993.
5 x Xantia
3 x bx
nog steeds Ami 6 (1963), sinds 1993.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Hij is redelijk te bereiken.......voor een slangenmens.....
Die zit achter het dashboard boven het gaspedaal.....vrij hoog
Die zit achter het dashboard boven het gaspedaal.....vrij hoog
Zeg maar André
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jun 2012 20:50
Auto: Break Hdi difference 2
Opties: meer dan op de xantia..
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9940CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 325000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Leeuwarden
Heb net met een handstand, met de voeten tegen het plafond, de stekker gecontroleerd. Deze zag er niet verbrand uit, niets aan te zien....Heb nu alleen beetje hoofdpijn... 
Wat ik zie, is, dat als ik de sleutel in contact doe, en omdraai, maar nog niet start, op het display het plaatje van de ventilator zie. Hier zie ik dan meerdere bladen donker gekleurd. als ik de + of - knop indruk worden er ook meer/ minder blaadjes donker. Als ik de motor start worden na een paar seconden de ventilatorblaadjes weer leeg.....Ik hoor de aanjager zelf sowieso niet even aanslaan...

Wat ik zie, is, dat als ik de sleutel in contact doe, en omdraai, maar nog niet start, op het display het plaatje van de ventilator zie. Hier zie ik dan meerdere bladen donker gekleurd. als ik de + of - knop indruk worden er ook meer/ minder blaadjes donker. Als ik de motor start worden na een paar seconden de ventilatorblaadjes weer leeg.....Ik hoor de aanjager zelf sowieso niet even aanslaan...
Gehad:
5 x Xantia
3 x bx
nog steeds Ami 6 (1963), sinds 1993.
5 x Xantia
3 x bx
nog steeds Ami 6 (1963), sinds 1993.

C5club Rookie


Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2016 09:50
Auto: c5 Break difference II
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: blauw
Locatie: Epe
ik kan een gebruikte kahelmodule kopen voor 40,-- of een immi voor ongeveer 60,-- wat is een betere keuze?
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik kan een nieuwe Immitatie kopen voor 12 euro..........
http://www.ebay.com/itm/6441-L2-Heater- ... 60&vxp=mtr


http://www.ebay.com/itm/6441-L2-Heater- ... 60&vxp=mtr
Zeg maar André
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Geen geld € 12, hadden ze bij een Ph2 maar dit systeem van een losse module aangehouden.
Daar zit alles op de blower en ben je tot een nieuwe unit veroordeeld, vorig jaar was de prijs precies 40 x €12, met wat korting net geen € 400 betaald vorig jaar.
Daar zit alles op de blower en ben je tot een nieuwe unit veroordeeld, vorig jaar was de prijs precies 40 x €12, met wat korting net geen € 400 betaald vorig jaar.

C5club Rookie


Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2016 09:50
Auto: c5 Break difference II
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: blauw
Locatie: Epe
inmiddels een immi besteld voor iets minder als 11 euro via alie-express

C5club Rookie


Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2016 09:50
Auto: c5 Break difference II
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: blauw
Locatie: Epe
Eindelijk is deze van het weekend binnengekomen, wat mij opviel is dat deze precies leek op de originele, met de part number stickers e.d. en ook Valeo stond op het plastic. ook paste de module precies. Dus of het is een originele of een wel hele goede immi via alie-express.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Doet ie ut ook net zo goed al seen "echte" ? 

Zeg maar André

C5club Rookie


Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2016 09:50
Auto: c5 Break difference II
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: blauw
Locatie: Epe
Tot nu doet hij het net zo goed als een "echte" 

Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2010 21:00
Auto: C5 Break 2.0-16v 5MT Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, Pioneer speakers
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 09345
Productienummer: 10483
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 168000
Kleur: BLEU MAURITIUS
Locatie: Kaatsheuvel

Geniet van het leven het duurt al zo kort........
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ikke
maar dat is puur omdat ik graag een discussie start.....niet omdat ik weet waar ik over praat



maar dat is puur omdat ik graag een discussie start.....niet omdat ik weet waar ik over praat


Zeg maar André

C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Hallo Mensen,
Vandaag is bij mij dit probleem ontstaan, geen ventilatie meer (alle bladen op het display wit) dus nieuwe kachel weerstand gemonteerd maar het probleem is nu dat als ik de auto start hij het doet totdat ik de regeling verstel voor minder lucht en dan valt die weer helemaal uit naar 2 keer.
Kan iemand me verder helpen?
Vandaag is bij mij dit probleem ontstaan, geen ventilatie meer (alle bladen op het display wit) dus nieuwe kachel weerstand gemonteerd maar het probleem is nu dat als ik de auto start hij het doet totdat ik de regeling verstel voor minder lucht en dan valt die weer helemaal uit naar 2 keer.
Kan iemand me verder helpen?
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Kabelboom kachel weerstand eens nazien 

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Na een jaar geen airco een nieuwe aircopomp geinstalleerd, nog bedankt andre!
Nu begon ook mijn aanjager te stotteren. hier wat nagelezen.. en gelijk maar de nieuwe mosfet besteld.
Nu ging er toch wat knagen dus ben ik maar gaan schroeven, unit er uit. wat blijkt mijn mosfest is nog prima, maar de minpool is er half uitgesmolten, dus eerst geprobeerd de minpool weer aangesloten te krijgen, helaas was dit teveel gesmolten, dus maar een draad aan gemaakt en het gebypassed, dit werkt goed!
Kon zelf nergens meer foto's vinden dus een paar foto's geschoten
Hier hangt het weerstand echt in de hoek alleen de zachte bekleding naar achteren en je kan de 2 schroeven (dop 6 bij mij) loshalen en je trekt hem er zo uit zoals hier http://imgur.com/NaARQKJ
klipjes loshalen en de kap valt zo uit elkaar
http://imgur.com/kfuce7H
het zwarte in het midden voor de koelribben is de welbekende smeltende mosfet
http://imgur.com/QNeQzwK
hier zie je de minpool die er al helemaal uit ligt bij mij
http://imgur.com/rRKRBi0

Nu begon ook mijn aanjager te stotteren. hier wat nagelezen.. en gelijk maar de nieuwe mosfet besteld.
Nu ging er toch wat knagen dus ben ik maar gaan schroeven, unit er uit. wat blijkt mijn mosfest is nog prima, maar de minpool is er half uitgesmolten, dus eerst geprobeerd de minpool weer aangesloten te krijgen, helaas was dit teveel gesmolten, dus maar een draad aan gemaakt en het gebypassed, dit werkt goed!
Kon zelf nergens meer foto's vinden dus een paar foto's geschoten
Hier hangt het weerstand echt in de hoek alleen de zachte bekleding naar achteren en je kan de 2 schroeven (dop 6 bij mij) loshalen en je trekt hem er zo uit zoals hier http://imgur.com/NaARQKJ
klipjes loshalen en de kap valt zo uit elkaar
http://imgur.com/kfuce7H
het zwarte in het midden voor de koelribben is de welbekende smeltende mosfet
http://imgur.com/QNeQzwK
hier zie je de minpool die er al helemaal uit ligt bij mij
http://imgur.com/rRKRBi0