Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Ik weet het: er is al het eea over geschreven. Duidelijk vind ik het niet. Dus ik probeer het met foto`s.
Mijn aanjager houdt er af en toe spontaan mee op, dus de kachelmodule loopt op zijn laatste pootjes, waarschijnlijk. Vooral als ik het voorruit wil ontwasemen stopt ie er na een minuut mee en dan is de aanjager niet aan te krijgen. Ja, soms begint ie even te blazen. Als ik de auto later weer eens start en ik laat het geheel op auto staan dan doet ie het wel weer.
Overigens heb ik climate control.
Dus aan de passagierskant moet ik zijn:
http://www.fotosop.nl/output/1200238729.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan haal ik mbv torx het schroefje los en dan zie je dit:
http://www.fotosop.nl/output/1200238788.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit:
http://www.fotosop.nl/output/1200238814.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet het moet een vin zijn met elektronika verborgen achter een zwarte plaat met 2 schroeven. Dus ziet iemand al iets??
Later
Mijn aanjager houdt er af en toe spontaan mee op, dus de kachelmodule loopt op zijn laatste pootjes, waarschijnlijk. Vooral als ik het voorruit wil ontwasemen stopt ie er na een minuut mee en dan is de aanjager niet aan te krijgen. Ja, soms begint ie even te blazen. Als ik de auto later weer eens start en ik laat het geheel op auto staan dan doet ie het wel weer.
Overigens heb ik climate control.
Dus aan de passagierskant moet ik zijn:
http://www.fotosop.nl/output/1200238729.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan haal ik mbv torx het schroefje los en dan zie je dit:
http://www.fotosop.nl/output/1200238788.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit:
http://www.fotosop.nl/output/1200238814.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet het moet een vin zijn met elektronika verborgen achter een zwarte plaat met 2 schroeven. Dus ziet iemand al iets??
Later
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
IK zie je plaatsjes niet. Bij mij was het een zilverkleurig kastje met wat koelribben erop, ter grootte van een pakje sigaretten. Er zat geloof ik een groene stekkeraansluiting op. Auto uit 2002.
Gr. Ronald
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Ik heb het al even aangepast. Deze site: http://www.fotosop.nl/" target="_blank werkt goed om foto`s te uploaden!
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Als ik het me nog kan herinneren moet je door dat gat meer naar voren (richting motor) en omhoog.
Gr. Ronald
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Dus ik moet meer naar voren? Wat moet ik dan verwijderen
Hier op het forum las ik dat de module ongeveer onder de aansteker zou moeten zitten

Hier op het forum las ik dat de module ongeveer onder de aansteker zou moeten zitten


Ik heb hetzelfde probleem. Eerst wel geprobeerd om te resetten: pluspool 5 minuten eraf, terug en 2 minuten wachten voor je de auto weer start. Ik schrok wel even omdat hij niet direkt wilde starten (gaf iets aan met startonderbreker), de sleutel moet zeker wat langer de tijd krijgen om te resetten.
Je zit bijna goed, als je de bekleding die onder het dashboardkastje zit (aan de kant van de middenconsole) losmaakt dan zie je de module zitten. Is een zwart kastje met 1 breed en een smal stekkertje erop. Dit kastje zit met twee schroefjes vast (onder en boven). Losdraaien van deze twee en je kunt de module eruit halen. Dan kun je de koelribben ook pas zien.
Succes.

Succes.


Hey hallo,
Dus als ik de 2e foto erbij pak: de bekleding rechts loshalen!
Oke, dan ga ik morgen verder en dan maak ik er nog even een foto van.
Leuk voor een ander, nietwaar
Dus als ik de 2e foto erbij pak: de bekleding rechts loshalen!
Oke, dan ga ik morgen verder en dan maak ik er nog even een foto van.
Leuk voor een ander, nietwaar

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Zinloos, die accu...C5 break 2002 schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Eerst wel geprobeerd om te resetten: pluspool 5 minuten eraf, terug en 2 minuten wachten voor je de auto weer start. Ik schrok wel even omdat hij niet direkt wilde starten (gaf iets aan met startonderbreker), de sleutel moet zeker wat langer de tijd krijgen om te resetten.
Is al meer over geschreven op dit forum...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB

Het viel mee! De passagier kan de module raken met zijn/haar linkervoet (bij wijze van).
http://www.pimpfoto.nl/output/1200305919.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pimpfoto.nl/output/1200305968.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals je ziet valt het best mee. Met de informatie die je nu hebt kost het je ongeveer 15 minuten! En dat bespaart je veel geld. Een module kost ongeveer 85 euro, laat je het doen dan betaal je 185 euro, tenminste dat heb ik in de draadjes gelezen van andere forumleden.
Als je de module verwijdert hebt en je steekt je hand in het gat dan voel je het pollenfilter. Van de mijne kreeg ik zwarte vingers.
Misschien een leuke "how to"?
Gegroet!
http://www.pimpfoto.nl/output/1200305919.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pimpfoto.nl/output/1200305968.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals je ziet valt het best mee. Met de informatie die je nu hebt kost het je ongeveer 15 minuten! En dat bespaart je veel geld. Een module kost ongeveer 85 euro, laat je het doen dan betaal je 185 euro, tenminste dat heb ik in de draadjes gelezen van andere forumleden.
Als je de module verwijdert hebt en je steekt je hand in het gat dan voel je het pollenfilter. Van de mijne kreeg ik zwarte vingers.
Misschien een leuke "how to"?
Gegroet!

Vandaag de module vervangen van mijn C5 break. Ik heb mijn schoonvader naar de dealer in Eindhoven laten gaan (Ik moet zelf gewoon werken!!
), daar kost zo'n module € 88,25 incl. BTW. Voor het verwisselen wilde ze € 41,65 hebben
. Maar ik had hem goed geinstrueerd om dan alleen de module mee te nemen. Ongeveer 15 minuten werk gehad om de bekleding netjes los te maken, module los te schroeven en stekkers eraf te halen, nieuwe module plaatsen en de bekleding weer netjes terug zetten en een testritje gemaakt.
. Het werkt weer perfekt, toch weer een halve tank brandstof uitgespaard aan werkloon. 





OKe dus daar zit het pollenfilter! Kan ik de buurman weer blij maken!! Bedankt voor de foto's, nu van de Peus eens kijken waar het pollenfilter zit!

Nodri, als je het pollenfilter wilt verwijderen moet je aan de linkerkant zijn. Je kunt hem rechts alleen aanraken dus niet verwijderen.Nodri schreef:OKe dus daar zit het pollenfilter! Kan ik de buurman weer blij maken!! Bedankt voor de foto's, nu van de Peus eens kijken waar het pollenfilter zit!
Daar doe ik het voor! Woorden zeggen veel, maar plaatjes meerC5 break 2002 schreef:Vandaag de module vervangen van mijn C5 break. Ik heb mijn schoonvader naar de dealer in Eindhoven laten gaan (Ik moet zelf gewoon werken!!), daar kost zo'n module € 88,25 incl. BTW. Voor het verwisselen wilde ze € 41,65 hebben
. Maar ik had hem goed geinstrueerd om dan alleen de module mee te nemen. Ongeveer 15 minuten werk gehad om de bekleding netjes los te maken, module los te schroeven en stekkers eraf te halen, nieuwe module plaatsen en de bekleding weer netjes terug zetten en een testritje gemaakt.
. Het werkt weer perfekt, toch weer een halve tank brandstof uitgespaard aan werkloon.


Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het ventilatortje op het display bleef helemaal wit, geen aanjager meer...
Na dit topic te hebben gelezen naar de garage gereden, module gekocht voor 88,25. Thuis de oude eruit, nieuwe erin en klaar is kees.
Heb nu wel een fluitend geluid tijdens het rijden/ventileren, dus nog ff kijken of alles goed vast zit.
Heren, bedankt!
Het ventilatortje op het display bleef helemaal wit, geen aanjager meer...
Na dit topic te hebben gelezen naar de garage gereden, module gekocht voor 88,25. Thuis de oude eruit, nieuwe erin en klaar is kees.
Heb nu wel een fluitend geluid tijdens het rijden/ventileren, dus nog ff kijken of alles goed vast zit.
Heren, bedankt!
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ergens in dit forum is ook nog een bericht te vinden van een deelnemer die de module uit elkaar peuterde en een defecte Mosfet verving, was voor een paar euro klaar.
Dus niet weggooien die defecte module.
Dus niet weggooien die defecte module.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車