Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen

Totaal aantal stemmen: 269
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! (208) 77%
mee eens: het zit 'm niet in de vering! (61) 23%
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Mijn broer had onlangs een huurauto nodig en kreeg een Cactus mee. Ik heb er heel even zelf in gereden en wat langer in meegereden. Het exacte type heb ik niet kunnen achterhalen maar het was een benzine met automaat. Althans dat dacht ik maar het bleek zo'n half automatisch geval te zijn waarbij je op het stuur nog kunt kiezen voor een andere versnelling.

Maar om de vraag in dit topic te beantwoorden; nee, dit is voor mij echt geen Citroen meer. Op de eerste plaats is er uiteraard het merkbaar gemis van een fantastisch comfortabel veersysteem!! Maar verder is het wel een heeeele saaie auto van binnen! Geen muntenvakjes, geen bekerhouders, geen knopjes en gadgets die het verschil maken, nee helemaal niets om het van de gemiddelde andere auto te laten onderscheiden. Dan denk ik met nostalgie terug aan de CX of zelfs de GS die buiten het veersysteem ook van binnen nog een hele beleving waren t.o.v. wagens in dezelfde prijsklasse.

Dus voor mij is die vering niet noodzakelijk het summum van een Citroen maar als er verder ook niets meer aan 'design', 'futurisme' of andere afwijkingen te beleven valt is de geest er wel een beetje uit. Ik bedoel die trendy "noppenfolie" aan de buitenzijde zie je van binnen ook al niet.

En dan het rijden... Tjonge wat een deceptie zeg! dat schakelsysteem gaat echt nergens over. Misschien wordt het beter na lang wennen en oefenenen maar ik ga er in elk geval nooit aan beginnen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik zat vanmorgen met een stel Fransen op een terras een aperitief te drinken, komt er zo'n Cactus voorbij rijden. Een van de Fransen noemde het een "Tablette au chocolat"
Treffend... :mrgreen:
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Plaats reactie