Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat is met sportstand

C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2010 20:48
Auto: 2.0 Hdif Tourer Ligne Business 120 KW 163 PK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12521CJ
Productienummer: 10163
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 189000
Kleur: Gris Aluminium Metallic
OK, bedankt.
En waar vind ik dat centrale verdeelstuk precies?
Kan ik die bout er zondermeer uitdraaien (ivm de druk bedoel ik)?

En waar vind ik dat centrale verdeelstuk precies?
Kan ik die bout er zondermeer uitdraaien (ivm de druk bedoel ik)?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
in het midden van de achteras , ziet eruit als een ontluchtigins nippel van de remmen

C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2010 20:48
Auto: 2.0 Hdif Tourer Ligne Business 120 KW 163 PK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12521CJ
Productienummer: 10163
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 189000
Kleur: Gris Aluminium Metallic
Top!
Kan ik die bout er zondermeer uitdraaien (i.v.m. de druk bedoel ik)?
Kan ik die bout er zondermeer uitdraaien (i.v.m. de druk bedoel ik)?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
bij voorkeur stilletjes los draaien met een leiding eraan en deze in een potje
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
En auto ondersteunen!!!!!!!!
Niet er zomaar onder gaan liggen!!!!!!!
Niet er zomaar onder gaan liggen!!!!!!!
Zeg maar André
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Lees je eerst goed in en zorg dat je begrijpt waar je mee bezig bent en de stappen kent. Anders niet aan beginnen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2010 20:48
Auto: 2.0 Hdif Tourer Ligne Business 120 KW 163 PK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12521CJ
Productienummer: 10163
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 189000
Kleur: Gris Aluminium Metallic
OK.
Bedankt mannen!
Bedankt mannen!

Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Als je een beetje technisch inzicht hebt, kunt denken en kunt lezen is een paar nieuwe rubbertjes in een veercilinder stoppen echt goed te doen. Daar hoef je echt niet "voor opgeleid" te zijn...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Daarom schreef ik "goed opgeleid", niet "voor opgeleid"
Voor dit soort klussen is inzicht nodig, gebaseerd op kennis en ervaring. Dat geeft een "goede opleiding".
Er aan beginnen zonder enige kennis en ervaring, dat is af te raden, zoals ook GW-tje aangeeft.
Ik neem aan dat jij daar ook zo over denkt
Groet,
JW

Voor dit soort klussen is inzicht nodig, gebaseerd op kennis en ervaring. Dat geeft een "goede opleiding".
Er aan beginnen zonder enige kennis en ervaring, dat is af te raden, zoals ook GW-tje aangeeft.
Ik neem aan dat jij daar ook zo over denkt

Groet,
JW
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
@Maartenr: er zijn nogal wat handelingen nodig die een flink risico met zich meebrengen:
- de auto moet goed en stevig worden opgebokt,
- de vering moet drukloos worden gemaakt en daarna de accu direct afgekoppeld,
- de zuigerstang van de veercilinder moet los worden genomen,
- de LDS moet worden opgevangen en de cilinder leeggedrukt,
- de stofhoes met klem moet los en de zuigerstang verwijderd,
- dan de afdichtingen vervangen,
- en de zaak weer opgebouwd, zodanig dat alles weer veilig werkt.
Geloof me, dit gaat echt door de meesten niet succesvol zelf worden afgerond. Ook al kun je begrijpend lezen en de achterband van een fiets plakken.
- de auto moet goed en stevig worden opgebokt,
- de vering moet drukloos worden gemaakt en daarna de accu direct afgekoppeld,
- de zuigerstang van de veercilinder moet los worden genomen,
- de LDS moet worden opgevangen en de cilinder leeggedrukt,
- de stofhoes met klem moet los en de zuigerstang verwijderd,
- dan de afdichtingen vervangen,
- en de zaak weer opgebouwd, zodanig dat alles weer veilig werkt.
Geloof me, dit gaat echt door de meesten niet succesvol zelf worden afgerond. Ook al kun je begrijpend lezen en de achterband van een fiets plakken.

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km