Ondertussen zijn er de nodige zaken uitgesloten, zoals lambda, injectoren, mapsensor, gasklep etc. Voor de zekerheid wordt het bobineblok, alhoewel reeds vervangen, nog een keer gecontroleerd en daarna neem ik de beslissing de klepstoters te vervangen. Als dat gebeurt, zullen dat exemplaren van de 1.8 motor zijn. Die zijn in die zin hetzelfde dat ze NIET die achterlijke eigenschappen van de 2.0 motor hebben. Mocht het zover komen, zal ik jullie op de hoogte houden van de resultaten, met inachtneming van een zekere gebruiksduur. M.a.w. ik zal niet na de eerste rit hosanna roepen, dat heb ik wel afgeleerd.
Ik denk dat ik de eerste (althans op dit forum) ben die dit gaat doen, want op mijn aanvankelijke vraag heb ik geen antwoord kunnen krijgen. Dus denk ik ook dat er misschien meerderen zijn die hier wat aan zullen hebben. En ik vind het de investering waard, gezien de verdere staat van de wagen, en al helemaal om de wijze waarop dit exemplaar nog steeds rijdt; fabuleus. Ik ken geen C5 die beter rijdt. Maar ik ken ze inderdaad niet allemaal, ha ha!