Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Graag jullie advies/mening inzake het wel of niet vervangen van de klepstoters.
Ik sta eigenlijk op het punt om dit te laten doen, omdat de klachten bij mijn C5 (slecht lopen in koude toestand; op drie poten lopen, in storingsmodus vervallen) eigenlijk niet overgaan nadat ik al het nodige heb laten doen zoals bobine, olie, flushen en nog wat zaken. Vaak kan dat helpen, maar in mijn geval niet. Ik vind het te hinderlijk om maar voor lief te nemen, vooral 's ochtends in het verkeer bij het stoplicht in koude toestand wordt je bijna de wagen uitgehobbeld. K met P dus.
Hoe dan ook, mij gaat het om een definitieve oplossing, en dat zou het vervangen van de klepstoters zijn. Ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of er iets over weet, want de auto is mij het eigenlijk wel waard gezien de verdere staat en het sublieme rijgedrag. Hij kan voor de verzekering wel geen fuck waard zijn maar voor mij is hij dat wel.......
Ik sta eigenlijk op het punt om dit te laten doen, omdat de klachten bij mijn C5 (slecht lopen in koude toestand; op drie poten lopen, in storingsmodus vervallen) eigenlijk niet overgaan nadat ik al het nodige heb laten doen zoals bobine, olie, flushen en nog wat zaken. Vaak kan dat helpen, maar in mijn geval niet. Ik vind het te hinderlijk om maar voor lief te nemen, vooral 's ochtends in het verkeer bij het stoplicht in koude toestand wordt je bijna de wagen uitgehobbeld. K met P dus.
Hoe dan ook, mij gaat het om een definitieve oplossing, en dat zou het vervangen van de klepstoters zijn. Ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of er iets over weet, want de auto is mij het eigenlijk wel waard gezien de verdere staat en het sublieme rijgedrag. Hij kan voor de verzekering wel geen fuck waard zijn maar voor mij is hij dat wel.......
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ben je wel zeker dat deze stuk zijn ?
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Versleten, of sleets zo je wilt. bij warme motor loopt hij nog altijd als een zonnetje. Sterker nog, het is maar gedurende 2 minuten of zo. die olie hoeft maar ietsje opgewarmd te zijn, en daarna rij je zonder problemen naar pakweg Wladiwostock
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Wanneer je de problemen bij de verkeerslichten nog ervaart, denk ik dat er andere zaken mis zijn.
Die klepstoters geven denk ik de eerste minuut gerommel, maar zijn dan toch echt wel met olie gevuld. Of ze moeten echt kapot zijn. Ik zou dat toch eerst definitief goed laten bekijken.
Ik heb nog een complete set met klepstoters van INA voor deze motor liggen, ter overname, mocht je interesse hebben.
Begin eerst met de stappenmotor/gasklephuis/map sensor. Reinigen en controleren op werking.
Met de Lexia is veel te achterhalen. Hoe oud zijn de lambdasondes? Die zou ik namelijk ook onder verdenking stellen.
Het vervangen van de klepstoters zeker nog even mee wachten, doe eerst een flesje Wynn's Hydraulic Valve Lifter Concentrate bij de olie. Daar zullen ze absoluut van opknappen maar zoals
gezegd; ik denk dat er een ander probleem is.
Kom gerust langs in Apeldoorn voor een uitlezing met de Lexia.
Die klepstoters geven denk ik de eerste minuut gerommel, maar zijn dan toch echt wel met olie gevuld. Of ze moeten echt kapot zijn. Ik zou dat toch eerst definitief goed laten bekijken.
Ik heb nog een complete set met klepstoters van INA voor deze motor liggen, ter overname, mocht je interesse hebben.
Begin eerst met de stappenmotor/gasklephuis/map sensor. Reinigen en controleren op werking.
Met de Lexia is veel te achterhalen. Hoe oud zijn de lambdasondes? Die zou ik namelijk ook onder verdenking stellen.
Het vervangen van de klepstoters zeker nog even mee wachten, doe eerst een flesje Wynn's Hydraulic Valve Lifter Concentrate bij de olie. Daar zullen ze absoluut van opknappen maar zoals
gezegd; ik denk dat er een ander probleem is.
Kom gerust langs in Apeldoorn voor een uitlezing met de Lexia.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
De meeste zaken die je noemt Gwtje zijn gecontroleerd en in orde bevonden. Die van die Lambda zal ik eens naar vragen. Wat is eigenlijk de functie daarvan?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Lees hier de link http://www.autoweetjes.com/Lambdasonde.html
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dun genoeg!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Lijkt mij ook, reden waarom ik tevens het advies eens kreeg om toch maar eens 10W40 te gaan gebruiken, wat er in heeft gezeten voordat ik de eigenaar werd. Maar goed, eigenlijk ben ik dus op zoek naar iemand die de klepstoters heeft vervangen en daarmee verlost was van de genoemde verschijnselen. Het vervelende is ook nog eens dat de wagen aanvankelijk goed reageert op een nieuwe bobine, flushen etc. en na een paar dagen vervalt ie weer in de fout. Je zal maar voor 600,700 euro je klepstoters laten vervangen en na een paar dagen erachter komen dat dat het ook niet was.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Als je dat al redt voor dat geld. Er komt een distributiewissel bij en dan is het verstandig om dan ook de waterpomp, spanrol en omlooprol te vervangen. ik denk dat je gauw naar de 1000 euro of zelfs eroverheen gaat. Kluif werk, hoor.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
600 euro ga je zeker niet redden. Zal tussen de 1000 en 1500 liggen......
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Distri etc. vervangen? Waarom zou ik dat doen? Dat is bij 116.000 gedaan en hij heeft nu 178.000 gelopen.....
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als de riem eraf is geweest,plaatst men best een nieuwe
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Riem is op de helft van het aantal km dat hij vervangen dient te worden , je kan hem terug leggen maar over 60k ben je weer aan de beurt.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.


