V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Via de zojuist ontvangen VIN vind ik bij de gegevens van de PH3:
DETECTIE OBSTAKEL: ZONDER NABIJHEIDSSENSOR
Die zaten er af fabriek dus inderdaad niet op, helaas :cry:

Vraag: is dit inderdaad een Belgische C5 PH3?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Belgische lijkt mij sterk..
In 2008 had je geen comfort uitvoering..

Alleen tentation, vtr excl
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Vreemd. Wat is de eerste toelating in NL?
Hij lijkt toch geïmporteerd. Duitsland had de comfort wél destijds.

Is het kenteken ook passend bij het bouwjaar? XX-GXX-X of XX-HXX-X bijv?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Deze C5 is op 19 september 2008 geproduceerd.
Datum van eerste toelating is 24 oktober 2008.
Ik kan niet zien of dat in NL was of ergens over de grens.
Dat kan briandelange uiteraard wel, door zijn kenteken in te geven op de RDW site.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Het is toch een echte NLer. Eerste toelating in Nl en eerste tenaamstelling op 24/10/2008. En het is ook een XX-HXX-X kenteken.

Maar goed, als het er niet op zat moet ik zelf wat verzinnen. Stroom halen van de sigarettenaansteker en dan laten schakelen door de schakelaar aan de versnellingspook? Klinkt als een gevalletje 3 uur interieur verwijderen en dan in 10 minuten de PDC aansluiten. :mrgreen:

Heeft iemand misschien ergens op het internet een gedetailleerde beschrijving gevonden?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik zou even kijken of het niet klaar ligt , waarschijnlijk is het niet al te lastig om een origineel systeem aan te sluiten

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Wat daar voor nodig is zie je op dit plaatje:
C5 III Parkeerhulp.jpg
Dat zijn dus vier sensoren #6, maar ook de eenheid #1. In dit geval artikel 6590 CY, die vervolgens "getelecodeerd" moet worden via de Diagbox.

Als ik via de VIN zoek zie ik dat alleen moer # 80 aanwezig is. De rest ontbreekt.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Dan ga ik morgen maar eens met de dealer bellen om te vragen wat een setje sensoren, regelunit en kabels moet kosten. En dan van het weekend eens onder de auto gaan liggen om te kijken of ik dat zelf aankan.

Hartstikke leuk die moderne techniek maar qua sleutelen wordt het er niet makkelijker op.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Of even op de sloop vragen , dat scheelt vaak de helft ;-)

Zoals bv De Vos autodemontage , bart ebben , maresiaparts ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Daar zat ik toevallig ook net te kijken. Ik zag bijvoorbeeld ook een module 6590cx. Wat is dan het verschil met de 6590cy?
En als ik het ingebouwd heb dan moet ik waarschijnlijk bij de dealer wezen om het geheel te activeren?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een module 6590 CY is al getelecodeerd, de 6590 CX moet nog getelecodeerd worden. Dat moet met de Diagbox gedaan worden, daarmee wordt hij aan jouw C5 gekoppeld.

Wanneer je een 6590 CY bestelt bij de dealer, zorgt hij er voor dat die telecodering al gedaan is als jij hem binnenkrijgt.
Daarvoor moet hij jouw VIN meesturen bij de bestelling.

Als je een 6590 CX te pakken kunt krijgen voor een nette prijs, moet je alleen iemand zoeken die de telecodering voor je kan regelen.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik zou, zoals je zelf aangeeft, even met de dealer bellen of het allemaal kan. Ik weet dat het inbouwen van sensoren vóór icm het originele display in de auto niet zomaar mogelijk is. Zie hier: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=56&t=12427" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijf het vreemd vinden, maar het is ook wel echt des Citroen om het zo te doen. ;)

Succes! Hopelijk is het allemaal gemakkelijk en betaalbaar te realiseren!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
De achterpiepers had ik geschakeld op de achteruitrij verlichting..
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Kreeg je dan geen storingen op de canbus?

Ik zat nog te denken; achterin zit ook een 12v aansluiting. Als ik daar de stroom vandaan pak via een relais en het relais aanstuur via het achteruitrijlicht, dan moet het toch kunnen? Een relais verbruikt toch niet genoeg om een storing op een lamp te triggeren?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Nope...
Plaats reactie