Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008  type X7  in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    Berichten: 4028
      		Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12352
      			      		      			      				Productienummer: 10436
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 231000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
      			      		      			      		      			      				Locatie: s-Gravenhage
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Duidelijk. Dan was het een sales pitch.
Overigens dat wegspoelen door een injector, die heeft VAG intussen weer geïntroduceerd toch?
Een gemodificeerde flashlube installatie die klepreiniger druppelt zou wonderen kunnen doen....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Overigens dat wegspoelen door een injector, die heeft VAG intussen weer geïntroduceerd toch?
Een gemodificeerde flashlube installatie die klepreiniger druppelt zou wonderen kunnen doen....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
               Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Klopt, de nieuwe 18TFSI motoren draaien weer gedeeltelijk op indirecte inspuiting, bij deellast en stationair. Dit doet Lexus ook. Men zegt dat de mengselvorming onder deze omstandigheden beter gaat met indirecte injectie.
Ik denk zelf dat er anders niet kan worden voldaan aan de NOx uitstoot, die bij directe injectie erg hoog is.
Een soort van flashlube installatie zou mogelijk uitkomst kunnen bieden, alleen verwacht ik dat er behoorlijk wat vloeistof doorheen moet om de boel schoon te houden.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ik denk zelf dat er anders niet kan worden voldaan aan de NOx uitstoot, die bij directe injectie erg hoog is.
Een soort van flashlube installatie zou mogelijk uitkomst kunnen bieden, alleen verwacht ik dat er behoorlijk wat vloeistof doorheen moet om de boel schoon te houden.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4028
      		Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12352
      			      		      			      				Productienummer: 10436
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 231000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
      			      		      			      		      			      				Locatie: s-Gravenhage
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Nou ik heb mijn auto weer terug. Reiniging, ketting en turbo gedaan.
Eerste 2 coulance, turbo eigen kosten.
Ik had gehoopt dat ze weer als de brandweer zou gaan, maar dat viel eigenlijk wel tegen. Wel loopt ie prima, maar wat extra turbodruk had ik merkbaarder verwacht.
Op de rekening staat ook additief THP, wat is dat?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Eerste 2 coulance, turbo eigen kosten.
Ik had gehoopt dat ze weer als de brandweer zou gaan, maar dat viel eigenlijk wel tegen. Wel loopt ie prima, maar wat extra turbodruk had ik merkbaarder verwacht.
Op de rekening staat ook additief THP, wat is dat?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
               Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        In de nieuwe AMS las ik dat ook de 6 liter W12 motor die in de nieuwe Bentley SUV gemonteerd wordt voorzien is van zowel directe als indirecte inspuitingBJG schreef:Klopt, de nieuwe 18TFSI motoren draaien weer gedeeltelijk op indirecte inspuiting, .....
Groet,
JW
Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Dat hoort bij de reiniging en wordt in de tank gedaan.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 145
      		Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12168
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 181000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Groningen
      			      		      		
      		      		      		        @ex-roosje, eerste ketting vervanging en eerste reiniging.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			C5club Newbie

    			        
Berichten: 2
      		Lid geworden op: 18 jul 2015 08:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 1.6 thp tourer
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 66.000
      			      		      			      				Kleur: blauw
      			      		      		
      		      		      		        Dag, net lid geworden en al heel wat pagina gelezen over het thp blok
Kwam niet direct mijn gezochte antwoord tegen.
Dus vraag ik het maar gewoon.
Na anderhalf jaar tourer rijden is na 66.000 km mijn blok ook toe aan reiniging en nieuwe ketting etc. Auto is van dec 2009. Had alleen last van het bekende rammeltje bij een koude start. Garage houder (geen dealer) biedt coulance. Maar Is er vanuit citroen nl ook nog een regeling waardoor ze je tegemoet komen in de kosten?
Zodra ik internet af zocht kwam ik direct de uitzending van TrosRadar tegen van mrt 2012. Betreft dus een constructie fout. Nooit wat van gemerkt. Vind het een fijne auto en hij rijdt ook lekker!
Wie kan mij verder van info voorzien.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Kwam niet direct mijn gezochte antwoord tegen.
Dus vraag ik het maar gewoon.
Na anderhalf jaar tourer rijden is na 66.000 km mijn blok ook toe aan reiniging en nieuwe ketting etc. Auto is van dec 2009. Had alleen last van het bekende rammeltje bij een koude start. Garage houder (geen dealer) biedt coulance. Maar Is er vanuit citroen nl ook nog een regeling waardoor ze je tegemoet komen in de kosten?
Zodra ik internet af zocht kwam ik direct de uitzending van TrosRadar tegen van mrt 2012. Betreft dus een constructie fout. Nooit wat van gemerkt. Vind het een fijne auto en hij rijdt ook lekker!
Wie kan mij verder van info voorzien.
Berichten: 1853
      		Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Organummer: 12454
      			      		      			      				Productienummer: 0056
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 115000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque
      			      		      		
      		      		      		        Citroën geeft bij mijn weten alleen coulance als de wagen conform de voorschriften bij een Citroëndealer is onderhouden; Bij mij is vorige jaar alles onder volledige coulance vervangen (wagen van 2011 met toen ca. 90.000km op de teller).
Wellicht laat je je (non C-)delaer met Citroën contact opnemen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Wellicht laat je je (non C-)delaer met Citroën contact opnemen.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
    				
    				    			DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
C5club Newbie

    			        
Berichten: 2
      		Lid geworden op: 18 jul 2015 08:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 1.6 thp tourer
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 66.000
      			      		      			      				Kleur: blauw
      			      		      		
      		      		      		        Dank voor het snelle antwoord.
Heb via de mail contact gelegd met Citroën Nederland.
Netjes bericht ontvangen van de klantenservice.
Ze vroegen om aanvullende gegevens zoals kenteken, garagehouder etc.
so far, so good.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Heb via de mail contact gelegd met Citroën Nederland.
Netjes bericht ontvangen van de klantenservice.
Ze vroegen om aanvullende gegevens zoals kenteken, garagehouder etc.
so far, so good.
C5club Newbie

    			        
Berichten: 3
      		Lid geworden op: 25 jul 2015 21:22
      		
      		
      		      		      			      				Auto: citroen c5 2.0 hdi break
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 265000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      		
      		      		      		        Hoe zit het nou toch met die thp?
Gezien het aantal kilometers dat we nog rijden lijkt een diesel, niet meer echt nodig te zijn, Mijn vrouw kwam enthousiast aan met een 1.6 thp en de hersenen die ik nog over heb, sloegen op tilt. Spontane noodloop is nu niet bepaald gewenst, Zeker nietna mijn ziekenhuisellende wil mijn vrouw graag een betrouwbare auto. En mijn dochter van 18 jr heeft net haar rijbewijs In het tvprogramma Kassa: [url][/url]/archief/detail/aflevering/05-03-2012/problemen-met-turbomotor/, vertelde een mevrouw van peugeot dat in ieder geval voor Peugeot het probleem opgelost zou worden en dat deze problemen na 2010 niet meer voorkwamen. Nu behoren peugeot en ciytroen tot de psa groep, maar geldt die oplossing dan ook voor citroen. In kassa laten ze trouwens een distributieketting zien dat verdomd veel op een fietsketting leek. genoeg gemopperd.
Hezien ons budget zouden we uitkomen op een C5 uit pakweg 2010.
Ik heb de volgende vragen:
Heeft citroen een soort van terugroepactie gedaan en/of modificaties doorgevoerd.
Hoe weet ik dat een thp die modificatie heeft.
Kan alleen een citroendealer zo’n distributieketting vervangen/modificatie doorvoeren en is daar een speciale code(registratie voor, of is is deze modificatie ook beschikbaar voor de handige harrie en kan de verkoper wel van alles roepen. Zijn er nog andere specifieke dingen waar ik bij een 1.6 thp tourer op moet letten?. Heb het draadje in faq al gelezen en weet wel ongeveer hoe ik een auto moet nalopen
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Gezien het aantal kilometers dat we nog rijden lijkt een diesel, niet meer echt nodig te zijn, Mijn vrouw kwam enthousiast aan met een 1.6 thp en de hersenen die ik nog over heb, sloegen op tilt. Spontane noodloop is nu niet bepaald gewenst, Zeker nietna mijn ziekenhuisellende wil mijn vrouw graag een betrouwbare auto. En mijn dochter van 18 jr heeft net haar rijbewijs In het tvprogramma Kassa: [url][/url]/archief/detail/aflevering/05-03-2012/problemen-met-turbomotor/, vertelde een mevrouw van peugeot dat in ieder geval voor Peugeot het probleem opgelost zou worden en dat deze problemen na 2010 niet meer voorkwamen. Nu behoren peugeot en ciytroen tot de psa groep, maar geldt die oplossing dan ook voor citroen. In kassa laten ze trouwens een distributieketting zien dat verdomd veel op een fietsketting leek. genoeg gemopperd.
Hezien ons budget zouden we uitkomen op een C5 uit pakweg 2010.
Ik heb de volgende vragen:
Heeft citroen een soort van terugroepactie gedaan en/of modificaties doorgevoerd.
Hoe weet ik dat een thp die modificatie heeft.
Kan alleen een citroendealer zo’n distributieketting vervangen/modificatie doorvoeren en is daar een speciale code(registratie voor, of is is deze modificatie ook beschikbaar voor de handige harrie en kan de verkoper wel van alles roepen. Zijn er nog andere specifieke dingen waar ik bij een 1.6 thp tourer op moet letten?. Heb het draadje in faq al gelezen en weet wel ongeveer hoe ik een auto moet nalopen
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 145
      		Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12168
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 181000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Groningen
      			      		      		
      		      		      		        Er is geen terugroepactie geweest, de problemen worden op basis van coulance per geval opgelost.
Voor beide grote problemen is een oplossing:
1. distributieketting rekt op. Dat wordt verholpen met een wissel door een gemodificeerde set. Volgens mij is er geen garantie dat het nooit weer terugkomt, maar dat geldt voor alles.
2. vervuiling directe inspuiting. Dit wordt verholpen door een kleppenreiniging, volgens mij kan dit ook terugkomen. Maar advies is momenteel niet teveel "nieuw" rijden en de motor met hogere toerentallen berijden. De THP nodigt uit tot zuinig rijden en lage toerentallen, maar daarmee loop je wel het risico tot verontreiniging van de kleppen.
Verder is het een heel fijne motor, die heel goed in de C5 past.
Amerikaans filmpje met kettingwissel op de Mini THP (zelfde motor)
https://www.youtube.com/watch?v=u6E_BBV_REs" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij hebben de sommige dealers voor de reiniging dit. Hoeft het kleppendeksel niet los.
https://www.youtube.com/watch?v=hHOK7nzt5YE" onclick="window.open(this.href);return false;
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Voor beide grote problemen is een oplossing:
1. distributieketting rekt op. Dat wordt verholpen met een wissel door een gemodificeerde set. Volgens mij is er geen garantie dat het nooit weer terugkomt, maar dat geldt voor alles.
2. vervuiling directe inspuiting. Dit wordt verholpen door een kleppenreiniging, volgens mij kan dit ook terugkomen. Maar advies is momenteel niet teveel "nieuw" rijden en de motor met hogere toerentallen berijden. De THP nodigt uit tot zuinig rijden en lage toerentallen, maar daarmee loop je wel het risico tot verontreiniging van de kleppen.
Verder is het een heel fijne motor, die heel goed in de C5 past.
Amerikaans filmpje met kettingwissel op de Mini THP (zelfde motor)
https://www.youtube.com/watch?v=u6E_BBV_REs" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij hebben de sommige dealers voor de reiniging dit. Hoeft het kleppendeksel niet los.
https://www.youtube.com/watch?v=hHOK7nzt5YE" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Newbie

    			        
Berichten: 3
      		Lid geworden op: 25 jul 2015 21:22
      		
      		
      		      		      			      				Auto: citroen c5 2.0 hdi break
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 265000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      		
      		      		      		        dank je tafkap. Helder filmpje ook.Goed om het geluid even te horen. zondr enige voorkennis zou ik hditook al een schokkend geluid vinden, maar nu is duidelijk wat de achtergrond is
Weet iemand stiekem dat als als erop een nota van een citroendealer staat "distributieketting vervangen dat er een bepaalde code bij staat voor deen gemodificeerde db?Ik heb echt weinig trek in db-ellende
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Weet iemand stiekem dat als als erop een nota van een citroendealer staat "distributieketting vervangen dat er een bepaalde code bij staat voor deen gemodificeerde db?Ik heb echt weinig trek in db-ellende
Berichten: 5090
      		Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2015
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 85000
      			      		      			      				Kleur: Gris Platine
      			      		      			      				Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
      			      		      		
      		      		      		        Het zou voor mij een reden zijn om de THP te laten staan, persoonlijk.
Daarmee niet gezegd hebbende dat elke THP problemen veroorzaakt. Maar het zijn er wel veel.
En coulance of niet, het geeft altijd gedoe.
De 'conventionele' 2.0 benzine is betrouwbaarder, maar wel iets minder modern/zuinig/pittig.
Het blijft altijd een keuze
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Daarmee niet gezegd hebbende dat elke THP problemen veroorzaakt. Maar het zijn er wel veel.
En coulance of niet, het geeft altijd gedoe.
De 'conventionele' 2.0 benzine is betrouwbaarder, maar wel iets minder modern/zuinig/pittig.
Het blijft altijd een keuze
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
    				
    				    			Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 145
      		Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12168
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 181000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Groningen
      			      		      		
      		      		      		        Tja, ik heb 4 weken een 2 liter gehad die door de dealer is teruggenomen met een onoverkomelijk motorisch probleem... Er zijn legio (echt heel veel) THP's op de weg momenteel. Het blok ligt in elke model van PSA, tezamen met de mini's van BMW. Ik vind dit blok veel beter passen in de C5 dan de 2 liter, maar goed ik zie wel waar ons schip strand.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 1751
      		Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
      			      		      			      				Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2014
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 100000
      			      		      			      				Kleur: Beluga Bruin
      			      		      		
      		      		      		        Die 2 liter is over het algemeen erg betrouwbaar, maar hij doet al mee sinds de Xantia tijd. Niet echt state of the art zoals een THP. 
Vergeet niet dat een 2 liter veel toeren maakt en daarmee behoorlijk lawaaierig is. Ik heb geluidswerende ruiten erin (voor zover dat helpt), maar dan nog is het behoorlijk hard. Soms best irritant.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Maarten schreef:De 'conventionele' 2.0 benzine is betrouwbaarder, maar wel iets minder modern/zuinig/pittig.
Vergeet niet dat een 2 liter veel toeren maakt en daarmee behoorlijk lawaaierig is. Ik heb geluidswerende ruiten erin (voor zover dat helpt), maar dan nog is het behoorlijk hard. Soms best irritant.



