Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mar 2015 21:02
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
wat een naar volk daar bij kroon dan nou morgen maar effe langs de brezan en gelijk maar de bakolie weer verversen dom dat ik niet verder gelezen had
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Joelen deed hij toch al, en schakelen doet hij goed zeg jij. Lekker laten zitten die olie.
Weet je wat ik er in heb? Een mix van GL5 75W80 met Castrol olie voor dualclutch Gertrag transmissie. Zeg maar een soort ATF. Mag ook niet maar schakelt heeeerlijk,
en kijk eens naar de km stand...
Vraag me overigens wel af wat jij met joelen bedoelt. En of dat niet gewoon zo hoort, nou ja als product eigenschap wordt gezien.
Onder welke omstandigheden joelt hij?
En dan bedoel ik warm/koud, snelheid, versnelling, belasting (gas los/half/vol)
Weet je wat ik er in heb? Een mix van GL5 75W80 met Castrol olie voor dualclutch Gertrag transmissie. Zeg maar een soort ATF. Mag ook niet maar schakelt heeeerlijk,

Vraag me overigens wel af wat jij met joelen bedoelt. En of dat niet gewoon zo hoort, nou ja als product eigenschap wordt gezien.
Onder welke omstandigheden joelt hij?
En dan bedoel ik warm/koud, snelheid, versnelling, belasting (gas los/half/vol)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Fan


Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mar 2015 21:02
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
nou het komt eigenlijk altijd wel voor als de motor koud is iets meer maar zit niet heel veel verschil in .
en voornamelijk als je gas los laat dus bij uitlopen of als je teruggeschakeld heb en dus laat uit rollen op de motor.
en als je bijna geen gas geeft dan hoor je het heel iets soms.
bij het achteruit rijden is het het normale jankende geluid wat alle auto`s doen .
de precieze snelheid heb ik nooit zo opgelet maar hogere snelheden hoor ik het nooit
en voornamelijk als je gas los laat dus bij uitlopen of als je teruggeschakeld heb en dus laat uit rollen op de motor.
en als je bijna geen gas geeft dan hoor je het heel iets soms.
bij het achteruit rijden is het het normale jankende geluid wat alle auto`s doen .
de precieze snelheid heb ik nooit zo opgelet maar hogere snelheden hoor ik het nooit
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik kan het natuurlijk niet horen en dus niet beoordelen vanaf hier.
Maar alle BE bakken janken bij warme motor/bak. Dat is het best hoorbaar tussen de 55 en 70 km/h in de 4e versnelling. Het luidst bij gas los. De ene doet het wat meer dan de andere. Dat heeft oa te maken met de niet afstelbare differentieellagering.
Ik zou zeggen laat eens iemand rijden en beoordelen die dit typische PSA fenomeen kent.
Mogelijk/hopelijk is er niets aan de hand.
Maar alle BE bakken janken bij warme motor/bak. Dat is het best hoorbaar tussen de 55 en 70 km/h in de 4e versnelling. Het luidst bij gas los. De ene doet het wat meer dan de andere. Dat heeft oa te maken met de niet afstelbare differentieellagering.
Ik zou zeggen laat eens iemand rijden en beoordelen die dit typische PSA fenomeen kent.
Mogelijk/hopelijk is er niets aan de hand.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Fan


Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mar 2015 21:02
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Okee dat lijkt me nog wel een strak plan
Ben ook niet aan de motor steunen toegekomen vandaag .
Peugeotvan opa had eerst eerste hulp nodig haha
Wel jmmr
Ben ook niet aan de motor steunen toegekomen vandaag .
Peugeotvan opa had eerst eerste hulp nodig haha
Wel jmmr
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 jul 2015 17:28
Auto: C5 2.0 Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150000
Kleur: Groen
Locatie: 035
Ben benieuwd of je de motorsteunen nog vervangen hebt, en of dit het probleem met het trillen van de koppeling heeft opgelost? De klacht die je omschrijft heeft ook gelijkenissen met een versleten tweemassavliegwiel, hoewel ik niet weet of die ook i.c.m. benzinemotoren wordt gebruikt bij de C5.
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 jul 2015 17:28
Auto: C5 2.0 Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150000
Kleur: Groen
Locatie: 035
***Update/herstel***
Gevonden in een document bij de downloadsectie (en_us_t2-2002.pdf). Blijkbaar is het tweemassavliegwiel bij de PH1 alleen gemonteerd op de dieselvarianten.
Wel ben ik nog steeds benieuwd of het vervangen van de motorsteunen het probleem heeft opgelost.
Gevonden in een document bij de downloadsectie (en_us_t2-2002.pdf). Blijkbaar is het tweemassavliegwiel bij de PH1 alleen gemonteerd op de dieselvarianten.
Wel ben ik nog steeds benieuwd of het vervangen van de motorsteunen het probleem heeft opgelost.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Fan


Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mar 2015 21:02
Auto: c5 break ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 256980
Kleur: grijs
Hoi ik heb de steunen al wel liggen maar ivb met werk ben ik er nog niet aan toe gekomen
Net als de klop sensor .
Ik weet het ik moet me schamen
Zodra ik ze vervangen heb laat ik het weten
Net als de klop sensor .
Ik weet het ik moet me schamen
Zodra ik ze vervangen heb laat ik het weten