Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
JW-NHS schreef: Dat is toch de koppakking, niet die van de klepdeksels?
Groet, JW ja sorry,nu dacht ik gelezen had de koppaking 
|
07 mei 2015 23:30 |
|
 |
ugur
C5club Rookie
Geregistreerd: 27 feb 2015 17:13 Berichten: 21
Auto: c5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 199000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Scherp haha, we zijn weer terug bij af dus ? Hebben jullie deze niet eerder hoeven te vervangen ? Vind het vreemd dat ze zo moeilijk te vinden zijn, heb veel op google gezocht maar kan ze nergens vinden...
|
07 mei 2015 23:38 |
|
 |
ugur
C5club Rookie
Geregistreerd: 27 feb 2015 17:13 Berichten: 21
Auto: c5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 199000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Zou dit dan de juiste zijn ? 
|
07 mei 2015 23:49 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Nee, dat zijn de seals die om de klepstelen zitten.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 mei 2015 23:50 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Ik krijg de indruk dat die pakkingen deel uitmaken van de klepdeksels, en er samen mee geleverd worden. Is daar helemaal niets van te zien?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 mei 2015 00:09 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
doe er siliconen aan dat gebruikt men ook aan het carter maar natuurlijk een beetje
|
08 mei 2015 07:55 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Deze krijg ik op alle sites voor onderdelen te zien. Nadat mijn cilinderkop open heeft gelegen hebben ze ook vloeibare pakking toegepast. Greetz Iceman 
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
08 mei 2015 09:02 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
deze pakking is het niet
|
08 mei 2015 09:08 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Klopt Vreemd dat z'n simpele pakking niet te krijgen is. Om het op z'n Brabants te zeggen: Ach ge het nie meer wit, dan pakt te kit! Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
08 mei 2015 09:17 |
|
 |
ugur
C5club Rookie
Geregistreerd: 27 feb 2015 17:13 Berichten: 21
Auto: c5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 199000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Net even monteur van citroen werkplaats gesproken. Pakking zit in kleppendeksel en is niet los verkrijgbaar twee delige set kost €253 euro  Dan maar gewoon vloeibare pakking gebruiken ? Zou moeten kunnen toch ?
|
08 mei 2015 11:03 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
In kan het in de reparatie handleiding voor een 2.0 niet vinden. Maar bij een V6 is het zelfs zo voorgeschreven.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|
08 mei 2015 12:00 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Ter aanvulling: bij het vastzetten van de klepdeksels moet een bepaalde volgorde in acht genomen worden, met bepaalde momenten: Bijlage: EW10A vastzetten klepdeksels.jpg De momenten die daar staan moet je met 10 vermenigvuldigen om ze in Nm weer te geven, dit zijn nog de momenten uitgedrukt in mkg, vertaald naar de Newtons. Dus 1,1 mkg is 11 Nm Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 mei 2015 12:48 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Niet helemaal juist, JW-NHS. De momenten worden aangegeven in daNm oftwel deca-Newtonmeters. De vermenigvuldiging met factor 10 is correct. We praten dus over een aanhaalmoment van 5Nm en daarna 11Nm. Dat is met een sleutel 10, vlakbij de kop vastgehouden, normaal vast. Een bougie zit ter vergelijk met 25Nm vast.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
08 mei 2015 12:59 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Het is zoiets als met die hecto-Pascals, die zijn er gekomen toen mbar niet meer officieel gebruikt mocht worden door de weermannen/vrouwen. Daarmee werd 1000 mbar dan 1000 hecto-pascal In Frankrijk is de mkg nog algemeen gebruikt, dat deed ik tot voor een jaar of tien ook. En om dat "te vertalen" hebben ze die daNm geïntroduceerd, dan bleven de waarden gelijk  Maar als ik thuis wat moet aanhalen zonder daarbij een momentsleutel te hebben, dan gebruik ik gewoon weer de kg van een unster of een gewicht Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 mei 2015 14:25 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Klepdeksel pakking
Ik heb ooit in het eerste jaar van de HTS destijds geleerd dat het aanhalen van bouten en moeren, die géén rekfunctie hebben, tot één der grootste fabelen ter wereld behoren. Om de goede condities te realiseren om in de praktijk een daadwerkelijk juist aanhaalmoment te krijgen is geen sinecure. Er komt zoveel verschil wanneer een bout droog of vet is en hetzelfde geldt voor de vervuiling. Het enige wat je ongeveer bereikt is dat je alles met dezelfde kracht aanhaalt, dat is dan weer prettig. Kortom: ik sleutel altijd op gevoel, met zo klein mogelijk gereedschap, en de belasting van de bevestigingsartikelen in het achterhoofd. 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
08 mei 2015 14:56 |
|
 |
|