Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen

Totaal aantal stemmen: 269
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! (208) 77%
mee eens: het zit 'm niet in de vering! (61) 23%
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
@Menno: inderdaad mooie XM (en die 205 zal de 'leeftijd'wel geweest zijn ;) ).
@JW: heb ook genoten van de bijeenkomst en de beelden/verhalen. En natuurlijk van die mooie CX-en... :smt038
peterh schreef:Ik weet nog goed dat ik, toen ik ooit zei dat ik de XM mooier vond dan de CX, een half forum over me heen kreeg. ;-)
Eh, waarschijnlijk op een verkeerd forum geweest??? :mrgreen:
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Als ik je vertel op welk forum dat was, krijg je de slappe lach.


...

......

..........

het was op het forum van de XM Club Nederland.

Eens kijken wat hier het resultaat is...

Ik vind de XM mooier dan de C5. :smt198
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gelijk heb je... :roll:
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 693
Lid geworden op: 09 jun 2010 05:24
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 71 200
Kleur: Blauwachtig grijs
Locatie: Nw. Lekkerland
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Zeer mee oneens, sprak de Xantiarijder.

Adri
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Met peter eens, echter is een C5-3 m.i wel een fraaie verschijning ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
XM, ja alleen jammer dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn. Dus ik houd het maar bij de C5. Op en gegeven moment moet je met iets minder ook genoegen kunnen nemen. Je kunt toch wel dansen al is het niet met de bruid.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)Afbeelding

Honda Jazz e:HEV Elegance
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Ik zou de Xm eerder met de C6 willen vergelijken.
(Ook niet nieuw meer te krijgen, maar recenter dan de Xm)

JW
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Straks is de C5 misschien ook materiaal om extra zuinig op te zijn, alszijnde laatste Citroen met HP ....
Dat wordt met de komst van een C5-4 maar de vraag

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik heb sinds vrijdag weer een Xantia onder mijn kont. ( bedankt BBkinkie;)
En ik ga daarmee 9 jaar terug :D
Maar toch.....wat is de Xant toch een zwaar ondergewaardeerde automobiel. Zwevend op hydroactive 2 met comfort bollen heb ik toch wel meer "Citroëngevoel" als bij mijn 2 latere C5's :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
peterh schreef:Ik vind de XM mooier dan de C5. :smt198
Ik ga niet over je heenvallen, maar.... ik ben het met je eens :smt023
Menno schreef:Straks is de C5 misschien ook materiaal om extra zuinig op te zijn, alszijnde laatste Citroen met HP ....
Zou zomaar kunnen.
boes schreef:Maar toch.....wat is de Xant toch een zwaar ondergewaardeerde automobiel.
En ook dat ben ik met je eens.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Haha,de xantia. Als het design van de xm en de rij eigenschappen van de xantia in 1 auto gezeten hadden had ik er eentje willen hebben.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik heb de Xantia als alternatief voor mijn C5 overwogen. Ik heb er ooit eentje mogen proefrijden toen het model hagelnieuw was, op de 'embargo'dag dat deze al bij de dealer stond maar eigenlijk nog niet getoond mocht worden. Ik heb er wat lussen bij een brug mee gereden. Het leek wel of die banden met dubbelzijdig plakband waren omwikkeld, ik ging harder en harder maar dat ding was de bocht niet uit te branden.

Alleen kreeg de Xantia in de NCAP test maar 1 ster, en de C5 5 sterren. Omdat ik 1000km/week rijd wil ik toch ook een beetje veilig rijden. Toen werd het toch de C5.

Ik mis mijn ID en mijn XM (beide breaks), maar nog het meest de CX 25TRD TurboII Break met airco, ABS en CruiseControl. Veel lange ritten 's nachts naar Leipzig, 650 km in 5,5 uur was het record. En in 8 uur naar Kopenhagen (met inbegrip van de pont van Puttgarden naar Rodby).

Sorry mod, ik dwaal af, stond even in een melancholieke mijmerstand. Maar het was wel de vering die het 'm deed op die lange ritten. In het bijzonder toen ik van mijn eerste CX 25TRD TurboII een krukas doormidden reed bij Magdeburg. De motor startte nog om hem voor de lepelwagen in de hoge rijstand te zetten! Alleen kreeg ik een Astra mee naar huis als vv. vervoer. Nu zijn (waren) er op die A2 nogal wat slechte stukken weg. Dan stond er een bordje 80 met als onderbord Strassenschaeden. Wij maakten daar altijd 80 per persoon van, en gingen vrolijk met 160 over die stukken heen. Dat deed ik op het eerste stuk Strassenschaeden met die Astra ook. Nou, mijn nieren gingen gelijk aan de wandel, en 80 was eigenlijk nog te hard. Wel mooi om zo weer even het magnifieke Citroencomfort onder de neus gewreven te krijgen.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Xantia s doen gelukkig aan natuurlijk verloop, qua uiterlijk heb ik er geen goed woord voor over.
Veiligheid was verbazingwekkend slecht, ook in z'n tijd ( dat kon je destijds aflezen in de folksam index).
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Sorry hoor maar de beruchte ncap test was een fase 1. Die had alleen een optionele plofzak in het stuur. De fase erna heeft de kritiek gebruikt en plofzakken standaard gemaakt voor de bestuurder, passagier en aan de zijkant. Dashboard wijzigingen enz.
Kortom het argument veiligheid gaat niet op.
(Gewoon een auto van die tijd)
Zoals de bx ook een auto uit die tijd was.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Toen ik in 1997 een lease-auto mocht uitzoeken, heb ik ook naar de Xantia gekeken.

Er waren twee dingen die me opvielen:
1. de stoeltjes waren veel te miezerig.
2. het was een regenachtige dag. Ik deed de kofferbak open... en ja hoor, ik gok dat iedereen die een Xantia gehad heeft weet wat er toen gebeurde.

Naast de Citroën dealer zat een Rover-dealer. Daar stond een Rover 600, in British Racing Green, met crèmekleurig leder. Veel betere stoelen, prettig onderstel (want Accord), mooie metalige roffel als je het gas intrapte.
Die is het toen geworden. Was ook een heerlijke auto.

De Xantia Berline vond ik ook niet mooi... de break was mijns inziens veel mooier.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Plaats reactie