Voor vragen via pb
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Voor vragen via pb
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Bericht gehad van de dealer. Er is uitvoerig overleg geweest met technisch specialist van Peugeot NL waarbij de uitslag van de vermogenstest dankbaar is bestudeerd. Peugeot NL is redelijk overtuigd van de oorzaak van de problemen (lees: probleem wordt erkend). Dit zou moeten liggen in (sterke) vervuiling cq koolafzetting aan de kleppen. Op 16-12 breng ik de Peus heen en dan ben ik 'm 3-5 dagen kwijt. Kop gaat eraf, hele gebeuren van kleppen ect gaat eruit. Wordt of professioneel reinigen (dus niet met additief in brandstof) of gewoon vervangen. Doe mij laatste maar. Wordt vervolgd. Ben blij dat importeur de zaak serieus neemt en grondige maatregelen neemt 
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ja maar kijk nu eens naar je kilometerstand.
Waar zitten nu alle voordelen van de moderne motoren?
Waar zitten nu alle voordelen van de moderne motoren?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ach als je elke 66666 km een nieuwe kop krijgt onder garantie
(BTW: dat is wel een duivelse kilometerstand)
(BTW: dat is wel een duivelse kilometerstand)
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Ik was al een tijdje aan het kijken naar een jonge C5 met THP-motor, maar gezien de ervaringen (o.a. hier op het forum) laat ik die THP-motor nog maar even links liggen. Ik zou wel eens willen weten hoe hoog het percentage is van de probleemmotoren tov alle verkochte THP-motoren, lijkt me interessant (en eventueel van voor en na de fabrieksmodificatie). Maar dit zal wel teveel gevraagd zijn
.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
De reden van downsizing is uitsluitend terug te voeren op emissie-eisen. Rendementsvoordelen zijn er daarom ook maar vooralsnog wordt de betrouwbaarheid er niet beter op.
Een jaar of 40 geleden was het normaal dat blokken rond de ton toe waren aan revisie en was het een publiek geheim dat je de kleinere Fiats voor de 60 dKM maar moest lozen. Gezien het voorafgaande zijn we terug in de tijd met de THP's. Verschil is wel dat dit nu geen slijtage, afgezien van de kettingspanner, betreft maar vervuiling. Jammer dat een in principe vernieuwend ontwerp in de praktijk onderuit gaat. Volkwagen's downsizing gaat eveneens niet vlekkeloos gezien de klachtenstroom over TSI-motoren.
Een jaar of 40 geleden was het normaal dat blokken rond de ton toe waren aan revisie en was het een publiek geheim dat je de kleinere Fiats voor de 60 dKM maar moest lozen. Gezien het voorafgaande zijn we terug in de tijd met de THP's. Verschil is wel dat dit nu geen slijtage, afgezien van de kettingspanner, betreft maar vervuiling. Jammer dat een in principe vernieuwend ontwerp in de praktijk onderuit gaat. Volkwagen's downsizing gaat eveneens niet vlekkeloos gezien de klachtenstroom over TSI-motoren.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Kapitein Rob gewoon lekker een C5-3 2.0 zoeken ( diesel danwel benzine ) heerlijk ouderwets betrouwbaar 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als hij een twee liter benzine met handbak zou willen hebben, ga ik mee met je ideeën daarover.
Maar als dat een BVA zou moeten worden zoals hij nu ook heeft, heb ik er moeite mee om dan een AL4 aan te bevelen.
Bij de diesels is dat geen probleem. Daar zit altijd een Aisin-6 aan gekoppeld.
Groet,
JW
Maar als dat een BVA zou moeten worden zoals hij nu ook heeft, heb ik er moeite mee om dan een AL4 aan te bevelen.
Bij de diesels is dat geen probleem. Daar zit altijd een Aisin-6 aan gekoppeld.
Groet,
JW
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Daar heb je een goed punt idd ...
Maar geen probleem, gewoon een V6 benzine zoeken dan maar als het benzine moet zijn
Maar geen probleem, gewoon een V6 benzine zoeken dan maar als het benzine moet zijn
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 693
Lid geworden op: 09 jun 2010 05:24
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 74 310
Kleur: Blauwachtig grijs
Locatie: Nw. Lekkerland
+1
.
Adri
Adri
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Die THP was inderdaad in het vizier vanwege de Aisin 6-bak.
En vwb die V6, ik heb er een gevonden: link
(maar de mrb in NL is € 1616,-/jr
, in D € 202,-/jr (sowieso lagere belasting en geen lpg-toeslag
)).
Of deze (geen Tourer): link (waarbij ik het interieur van die Tourer veel mooier vind).
En verder staan er nog meer (redelijk) betaalbare maar zonder lpg, later inbouwen maar.
En vwb die V6, ik heb er een gevonden: link
(maar de mrb in NL is € 1616,-/jr
Of deze (geen Tourer): link (waarbij ik het interieur van die Tourer veel mooier vind).
En verder staan er nog meer (redelijk) betaalbare maar zonder lpg, later inbouwen maar.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


C5club Bikkel


Berichten: 373
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Zou ik ook welééns willen weten.Ik zou wel eens willen weten hoe hoog het percentage is van de probleemmotoren tov alle verkochte THP-motoren, lijkt me interessant (en eventueel van voor en na de fabrieksmodificatie). Maar dit zal wel teveel gevraagd zijn .
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat die motoren zoveel problemen veroorzaken en dat het probleem na 6 jaar bouwtijd van deze motoren nog steeds niet opgelost schijnt te zijn.
Tja, je zal maar als particulier zoals ik in de markt zijn voor een nieuwe C5. De ongeblazen 1.6 vti schijnt volgens de configurator niet meer leverbaar te zijn in de C5 dus zit je als benzine rijder dus automatisch vast aan deze motor.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat alle THP's na verloop van tijd last krijgen van dit probleem. Dan wordt die nieuwe Peugeot 308 met 125 en 155 pk THP toch ook een sof? Het merendeel van dit nieuwe model waarop PSA al z'n hoop vestigt en een verkoopkanon moet worden wordt nu afgeleverd met dit type motor. Als iedere vreemd merk rijder die overstapt op zo'n 308 die problemen krijgt wil toch niemand nooit meer Peugeot hebben wat een enorme imagoschade voor het merk betekent. Dat is toch het allerlaatste wat men momenteel bij PSA kan gebruiken, lijkt me!!
De 125 pk THP gaat er trouwens binnenkort alweer uit. Wordt vervangen door de 130 pk 1.2 E-THP. Een driecilinder turbo ! Deze motor zal op den duur ook leverbaar worden in oa. de Citroen C5 en de Peugeot 508.
Vol verwachting klopt mijn hard. Ik heb deze 1.2 vti zonder turbo 82 pk nu al in mijn 208. Dat motortje loopt helemaal probleemloos en heeft geen distributieketting maar een riem. Heb er inmiddels alweer 36.000 km ervaring mee! In het begin wat stotterig met gas loslaten en bijgeven maar na een software-update loopt het machientje pico bello.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Wie zegt dat deze motoren zoveel problemen veroorzaken. Over hoeveel gevallen hebben we het feitelijk hier? Vergelijk dat eens met de hoeveelheid exemplaren die verkocht zijn.
Hier op een forum worden problemen altijd uitvergroot. Het overgrote deel van de populatie weet echter van niets en heeft nergens last van. Dat goldt bv ook voor de HPI en die was zo slecht dat PSA er mee gestopt is. Dat geldt duidelijk niet voor de THP.
De distributieketting is overigens maar 1 van de issues, er is ook de optredende vervuiling en daar zal de nwe 3 cylinder ook last van kunnen hebben. Inherent aan directe injectie.
Hier op een forum worden problemen altijd uitvergroot. Het overgrote deel van de populatie weet echter van niets en heeft nergens last van. Dat goldt bv ook voor de HPI en die was zo slecht dat PSA er mee gestopt is. Dat geldt duidelijk niet voor de THP.
De distributieketting is overigens maar 1 van de issues, er is ook de optredende vervuiling en daar zal de nwe 3 cylinder ook last van kunnen hebben. Inherent aan directe injectie.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als er problemen zijn met moderne benzine motoren kun je ervanuit gaan dat dit 9 v/d 10 x een thp betreft hoor ....
Niet de "ouderwetse" 16v
Niet de "ouderwetse" 16v
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24





