Hallo Gasten,
Ik lees al geruime tijd mee met de verschillende topics en heb er al veel aan gehad waarvoor mijn dank

. Maar nu zit ik met een probleem waarvan de oplossing nog niet voorbijgekomen is. Bij mijn C5 2.0HDIF uit 2006 heb ik sinds anderhalve maand last van hevig schokken. Dit schokken komt eens in de week ongeveer 5-10 minuten voor. Met dank aan dit forum ben ik erachter gekomen dat het schokken optreedt tijdens het regenereren van het roetfilter. Ik heb het aantal gereden kilometers bijgehouden na het laatste schokken en toen aan de garage gevraagd of zij met de lexia wilde kijken wanneer het roetfilter het laatst geregenereerd was. (de garage wist niet dat dat kon maar ik had hier in de faq een screenshot van de lexia gevonden

) De gereden kilometers kwamen exact overeen met wat de lexia uitlas als laatste regeneratie.
Maar nu de vraag of iemand weet waar dat schokken vandaan komt. Het schokken is vrij ernstig (bij het stoplicht optrekken gaat niet echt vloeiend) dus het is niet even het inschakelen van de regeneratie. Ik las een opmerking van iemand dat het in het vacuum circuit gezocht moest worden maar dat was iets te cryptisch om er wat mee te kunnen. Alvast dank.