Auteur |
Bericht |
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1853
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Hier laatst ook een flinke lekkage (km stand ook iets van 57.000); Lek van de oliekeerring bij de kettingspanner, als ik het tenminste goed had begrepen. En ook nauwelijks tot geen druppels onder de wagen.
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
09 sep 2013 21:40 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Vandaag telefoon, zou 508 vandaag weer ophalen. Of ze toch niet nog een nachtje mag blijven. Er is toch nog onvoldoende vertrouwen dat de tik bij de koude start echt is opgelost.......is goed, ik rij nog wel een dagje door met de 208 1.2 Vti Allure 
|
10 sep 2013 19:13 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Ben blij met een ordinaire HDi in het vooronder , ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
10 sep 2013 22:22 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Bij mij heeft Oldenhage ook een paar oliedruppels op de achterste motorsteun geconstateerd. Ik zal het dus maar in de gaten houden.
Overigens heb ik nog nooit iets van olie verlies geconstateerd. Ik peil ook nog wel eens zelf. Ik zou zeggen als er zo'n olie tekort is dat de auto bij starten zelf een signaaltje afgeeft?
Overigens keerringen die zweten heb ik ook gehad bij mijn (jawel) ph1 V6. Onder garantie vervangen, bij ca 80000km / 3,5jr. Was de krukaskeerring
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
11 sep 2013 09:05 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
508 weer opgehaald inclusief afspraak voor vervolgsessie op 23-9. Ratel in blok zit er nog, waarschijnlijk toch iets met of bij de distributie riem. Nu hadden ze onvoldoende tijd voor open hart operatie, op 23-9 gaat blokje open. Verder grote beurt (60k) zonder verdere noemenswaardigheden. Dat dan weer wel....... 
|
11 sep 2013 22:19 |
|
 |
amsterdam
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2008 19:02 Berichten: 13 Woonplaats: Bussum
Auto: C5 1.6 THP automaat Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: noir perla nera
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
In het kader van de THP problemen kan ik melden dat de distributieriem zeker niet altijd het probleem is maar dat er meer aspecten zijn. Mijn C5 Tourer automaat van september 2011 met 30.000 op de teller liep niet altijd even soepel en pakte vanuit de lage toeren stoterig op en dit vanaf het begin. De ernst van het probleem wisselde nogal maar over het algemeen reed de auto heel behoorlijk. Vorig jaar is de auto al een keer door de dealer in Bussum nagekeken zonder dat er iets werd gevonden. Bij het uitlezen met de Lexia geen problemen. Begin dit jaar ging het bedrijf failliet en kwam ik onder de hoede van autobedrijf Rovam. Bij de jaarlijkse beurt heb ik wederom op de genoemde problemen gewezen en wat blijkt: na een update van de software van motormanagement en versnellingsbak rijdt de auto stukken beter; de motor loopt net zo fijn als de Picasso THP waarin ik mocht rijden. Mijn conclusie is dat de vorige dealer de updates in ieder geval niet heeft uitgevoerd, maar de vraag blijft natuurlijk waarom niet. Het is misschien raadzaam om navraag te doen bij de dealer of de auto alle updates voor de software heeft gehad, mocht de THP niet zo lekker lopen als verwacht.
|
16 sep 2013 21:29 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Mijn 'thp' is weer thuis en rijdt weer als nieuw. Probleem zat 'm in de distributie. Deze is vervangen evenals de spanrollen, kettingspanners en wat er nog meer aan en om de riem zit. Stevige operatie, auto twee dagen kwijt geweest. Maar het heeft geholpen, geen klachten meer, rijdt weer zoals het hoort. En dat is fijn 
|
24 sep 2013 21:32 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Garantie ? Of zou een privé rijder hier zelf voor opdraaien ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
24 sep 2013 21:53 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Garantie, uiteraard. Peugeot geeft standaard twee jaar fabrieksgarantie en daar valt ie ruim binnen (7-2012). Lease of privé maakt daarbij niet uit. Gelukkig niet 
|
24 sep 2013 21:59 |
|
 |
helder2010
C5club Rookie
Geregistreerd: 18 aug 2011 17:16 Berichten: 12
Auto: C5 tourer 1.6THP comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 36000
Kleur: gris
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Voor de 2-de keer is de cilinderkop er vorige maand afgehaald omdat de motor niet goed liep en is inwendig schoongemaakt. Er was veel koolaanslag mn. op de kleppen
De eerste keer is er een nieuwe kop opgezet en een nieuwe ketting ed. bij km st 15000
Deze keer heeft men de ketting NIET vervangen, omdat die nu is uitgerekt en niet verder rekt en is alles weer op "tijd" gezet. Km stand 40.000.
Volgens de dealer zal het probleem van de interne vervuiling niet meer optreden !!!
|
25 sep 2013 22:41 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Waarschijnlijk omdat er ook een SW update is geweest die juist die koolaanslag moet helpen verminderen (door minder vaak te EGRen via de kleppen vermoed ik)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
26 sep 2013 15:13 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Mijn THP gaat volgende week weer terug naar de dealer Dacht dat het voor mekaar was, blok lekker stil, geen bijgeluiden meer. Maar toch gevoel dat optrekken qua vermogensafgifte nog steeds niet mooi 'vlak' is. Gaat wat hakkelig, met kleine stootjes. Kreeg ook gevoel dat ik wat pk's mis. Gisteravond op stuk lege A7 check gedaan. Van 0-100 lukte niet sneller dan 11 seconden (fabrieksopgaaf 9,5) en topsnelheid met veel aandringen 198 op de digitale teller (fabrieksopgaaf 217). Gevoel dus bevestigd, motor was veel kwieker en hoort veel kwieker te zijn. Heb op Duitse autobahn al vaker 200+ gereden en dat ging relatief makkelijk. Mis dus echt vermogen........wordt vervolgd 
|
01 okt 2013 20:52 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Oh-oh... het THP-spook dan toch...?
Sterkte/succes!!!
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
01 okt 2013 20:57 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Suc6 ....
Niet per ongeluk software die roet in het eten gooit ?? Ik weet dat de h4 met de laatste nieuwe sw ook een lagere top heeft gekregen
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
01 okt 2013 20:59 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Maar 20 km/uur minder is toch teveel van het goede. Topsnelheid niet zo'n issue, maar merk het ook met optrekken en tussen acceleratie, en das minder fijn 
|
01 okt 2013 21:02 |
|
 |
|