Auteur |
Bericht |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Leg dat eens uit aub.
Inlaatkleppen open en aanzuigen dat spul, lijkt mij.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
29 aug 2013 21:49 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Oh sorry, je laat dat spul bij draaiende motor aanzuigen. je vernevelt het in de inlaat, zodoende bereikt het niet de cilinder die het verste weg zit.
De reinigingsprocedure die eerst door Citroen werd toegepast werkte met hetzelfde principe. Daar ondervond men hetzelfde probleem.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 aug 2013 21:57 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Bedankt, duidelijk 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
29 aug 2013 22:04 |
|
 |
HaraldVos
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2010 18:21 Berichten: 31 Woonplaats: Naaldwijk
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: 18", Pack Concert Exclusive, Panoramadak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12306
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
BJG schreef: De reinigingsprocedure die eerst door Citroen werd toegepast werkte met hetzelfde principe. Daar ondervond men hetzelfde probleem. Even uit (persoonlijke) interesse: wat is dan de procedure die NU door Citroën wordt toegepast? Mvrgr. Harald
|
29 aug 2013 22:05 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Zonder over de details te spreken komt het neer op de inlaatkanalen vol laten lopen, in laten trekken en daarna reinigen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 aug 2013 22:12 |
|
 |
HaraldVos
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2010 18:21 Berichten: 31 Woonplaats: Naaldwijk
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: 18", Pack Concert Exclusive, Panoramadak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12306
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Thx. Blijf zelf wel hopen dat er eens een structurele oplossing komt, want om nu elke 10000km de boel te moeten laten reinigen.....
|
29 aug 2013 22:20 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Mijn THP (57.000 km) maakt bij koude start ook weer een geluid wat absoluut niet klopt...... Binnenkort maar ff naar de dealer. Qua verbruik en vermogen merk ik nog niks. Fijne motor die THP, als ie geen problemen heeft althans.
|
29 aug 2013 22:52 |
|
 |
robb
Model geleerde
Geregistreerd: 09 nov 2006 01:35 Berichten: 238
Auto: C5 Aircross Puretech 180 S&S EAT8 Feel
Opties: pano schuifdak, pack color ano. red, conn cam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15530
Productienummer: 20358
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 51000
Kleur: Pearl White
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Mmmm, ik herken dit, af en toe klinkt mijn THP met 45.000 km als een diesel als-ie koud is; duurt weliswaar niet lang, maar ik ga ook maar eens informeren bij de dealer.
|
29 aug 2013 23:22 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Heb voor maandag 9 september afspraak bij Peugeot dealer Van Zwienen in Heemskerk. Uit voorzorg al voor twee dagen een vervangende auto ingepland....... Dat nagelen (als een slechte diesel) bij de koude start is niet normaal. Vermogensafgite ook niet meer mooi lineair, gaat wat schoksgewijs. Ook niet goed. Mooie auto die 508, mooi afgewerkt en ruim interieur, rijdt heerlijk. Maar alleen als die THP motor is wat ie af fabriek moet zijn. En dat is ie niet altijd, en dit is irritant Wordt vervolgd.
|
01 sep 2013 08:35 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Robbert schreef: Maar alleen als die THP motor is wat ie af fabriek moet zijn. Jij hebt toch een redelijk nieuwe THP. Zou nu toch wel wat aan gedaan mogen zijn. Zou BMW dit probleem ook met z'n turbo motoren hebben?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
01 sep 2013 10:52 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Ja mini heeft ook deze problemen
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
01 sep 2013 13:00 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Menno, die komt ook van PSA. Maar ik bedoel echte BMW modellen met deze motor. Kan mij dan niet voorstellen dat PSA die maakt. BMW's zijn redelijk dure auto's dus lijkt mij sterk dat ze niet een andere/verbeterde versie hebben die technisch wat beter in elkaar zit.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
01 sep 2013 13:25 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Eh - zijn BMW´s zulke goede autoos? Ken je mensen met zo´n ding dan? Dit doet me erg denken aan het verhaal wat een 3-serie rijdster bij ons op het werk had, maar ik heb daar geen technische details over gehoord. Wel dat de motor volledig opnieuw moest worden opgebouwd, en dat het niet de eerste keer was, en ze niet de enige was met dit euvel.
|
01 sep 2013 13:56 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Idd niet slim te denken dat een BMW motor voor BMW beter zou zijn als die voor Citroën, hoe lang denk je dat dat goed gaat onderling?
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
01 sep 2013 14:00 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Valt mij ook er tegen dat blijkbaar de THP problematiek nog niet is opgelost, ook niet bij de mijne van bouwjaar 7-2012 En BMW, tja, kan me prima voorstellen dat onderlinge motoren in de basis nauwelijks afwijken. De nieuwe Mercedes kleine bestelwagen is 100% een Renault Kangoo  inclusief de 1.5 dieselmotor Maandag 9 september gaat de mijne naar de dielert, ben benieuwd....... Tweede hands zou ik iig geen THP kopen 
|
01 sep 2013 15:11 |
|
 |
|