C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:42
Auto: sx hatchback
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: grey/blue metallic
Locatie: Antwerpen (Ekeren)
C5club Rookie
C5club Rookie
WackoH schreef:
Hollender schreef: Over het algemeen klopt dat misschien, in het geval van een Volvo benzinemotor ligt de levensduur betrekkelijk hoger dan de gemiddelde diesel. Kilometerstanden van 500k en meer zijn geen uitzondering.
Iets met uitzondering en regel :P
Volvo maakt toch maar alleen koetswerk ? HEt zijn dan vooral Volkswagen (en Renault) motoren die erin geploft worden dacht ik.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Re: Olietemperatuurmeter

Bericht door NTwoO »

En de soepstengel boxertjes met asthma pomp? Die draaien ook moeiteloos een half miljoentje. (sorry voor de off topic over rendement.)

Sent from my XT910
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Olietemperatuurmeter

Bericht door BJG »

Democrat schreef:
Volvo maakt toch maar alleen koetswerk ? HEt zijn dan vooral Volkswagen (en Renault) motoren die erin geploft worden dacht ik.
Sterker nog, de 20 en 16 diesels uit de Volvo modellen zijn van psa, het onderstel van Ford.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
De laatste jaren volg ik Volvo niet meer zo. Mijn laatste Volvo was een 740 diesel van 18 jaar met 500k op de teller. Zalige auto alleen de motor (VW) was een ramp.
Inderdaad maakt Volvo geen eigen diesels. De lichtere zijn allemaal psa en de zwaardere Audi. Benzinemotoren hebben ze echter wel gemaakt en hele goeie ook. Alle 1.9 en hoger wat in de 240, 740, 850 en 940 lag was origineel Volvo. En ik denk dat ze tegenwoordig nog zo'n beetje alles zelf maken.
Free beats!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Olietemperatuurmeter

Bericht door BJG »

De D5 is ook echt een volvo motor.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Zoals gezegd, de laatste jaren heb ik het dus niet meer gevolgd. Het is dan ook de eerste Volvo dieselmotor die in personenwagens is toegepast.
Feit blijft dat de oude Volvo bezinemotoren nagenoeg onverwoestbaar waren en over het algemeen een langere levensduur dan de doorsnee diesel.
Free beats!
Plaats reactie