C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jan 2012 19:09
Auto: Tourer ligne business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Gris thorium
Locatie: Kudelstaart
Dank Chathanky, keus voor C5 is gemaakt en staat niet ter discussie. Ra ra politiepet dat ik begrijp dat een C1 makkelijker inparkeert dan een C5.

Wel grappig dat de V6 kennelijk minder verbruikt dan de 2.0... ik neem aan dat dit desktop engineering is? Waarschijnlijk leert de praktijk iets anders, afhankelijk van de stand van de rechtervoet en de snelheid waarmee deze naar beneden wordt bewogen ;) Of zijn dit je ervaringen uit eigen hand?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
De cijfers staan verkeerd om, denk ik. Maar dan nog 1 op 7.2 ga je niet halen met de V6 met boodschappenritjes en kinderen naar school en sport, trust me.

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Het beste kun je eerst hier kijken, hier staan de werkelijke verbruikcijfers.

http://werkelijkverbruik.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ik maak zelden afstanden en het gemiddelde verbruik komt redelijk overeen met gas.
Dit zijn beide cijfers met een handbak met een automaat ligt het verbruik iets hoger.
Voor de rest zal het gewicht van je rechtervoet het verschil kunnen maken. :lol:

Als je het werkelijke verbruik link gebruikt dan maakt een 2.0 excl. auomaat en een 3.0 automaat kom je resp 10,3 om 11,4 uit bij 10.000km per jaar.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik zal me er verder niet tegenaan bemoeien maar als je kiest voor een C5 als boodschappenwagen, vergeef me mijn woordkeuze, ... Delete door mod , onnodig !!!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Hmm om nou meteen te generaliseren wie welke auto zou moeten gaan rijden, is dat misschien niet net zo erg? ;)
Je kent de persoon niet eens. :smt017
Komt hij hier met wat info krijg je dit naar je voeten geworpen. :(
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik zeit toch: "vergeef me mijn woordkeuze". IMHO is dit echt te gek voor woorden......maar goed,
wie ben ik. :lol:
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jan 2012 19:09
Auto: Tourer ligne business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Gris thorium
Locatie: Kudelstaart
"Boodschappenwagen" bedoel ik illustratief om aan te geven dat er met de auto niet veel gereden gaat worden.
Verder prefereer ik het argument "veiligheid" over indruk maken op de buurman, daar heb ik privé geen grote auto voor nodig, die rij ik nl. zakelijk ook al. Mijn vrouw en twee kinderen gaan weliswaar niet veel maar wel regelmatig met de auto op pad. Die laat ik liever in een C5 rondtouren dan in een C1, overigens ook met alle respect.
Je hebt me wel op een idee gebracht: kijk eens buurman, nu heb ik er twee 8-)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
zo is het... ;)
moet toch iedereen zelf uitmaken met welke auto hij boodschappen wil doen...
:smt023
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Die verbruiksscijfers zijn geflatteerd. Waar die nl. geen rekening mee houden is met het opwarmen van de motor. Bij een V6 duurt dat een stuk langer (meer ijzer, meer olie) . Gevolg is dat korte stukjes vooral in de winter echt een drama zijn qua verbruik.

Juist op de lange afstand (zeker als je stevig doorrijdt) is de V6 relatief efficient en is er nauwelijks meerverbruik. (als je ook nog de automaat in ogenschouw neemt).

Dus als je niet te veel rijdt en ook nog lange afstand, ga vooral voor een V6. Is een van beide niet waar, doe het dan niet. En rij je alleen kort lokaal zou ik ook geen C5 adviseren maar de fiets. Kun ja alson lekker die V6 nemen.

Die distributie kost je overigens even 1000 euries extra. De overige dingetjes zijn eenvoudig oplosbaar.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Roman schreef: moet toch iedereen zelf uitmaken met welke auto hij boodschappen wil doen...
Eens , en de opmerking van gw verwijderd !!!
Ongepast ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
:lol:
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Pjotr schreef: Verder prefereer ik het argument "veiligheid" .... Die laat ik liever in een C5 rondtouren dan in een C1

100% mee eens! In Nederland wordt, begrijpelijk hoor, de keus voor de auto bepaald door de wegenbelasting en het brandstofverbruik. Meer impactvolle punten als veiligheid, plotselinge inzetbaarheid en iets simpels als vreugde van het bezit worden aan de kant geschoven.
Veel plezier en succes met zoeken.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Pjotr,
Ik weet niet of je nog zoekt, maar heb je bij Fieten in Beilen die C5 V6 gezien met een 70000km op de teller? Een automaat uit 2001 of 2002 dacht ik.
Wel heel weinig km voor een 3000 euro.
Johan
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jul 2010 16:03
Auto: 2.0 Break Difference 2
Opties: trekhaak (vast)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10083
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 330000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwegein
Mijn idee: maak eens een korte proefrit met beide motoren. Ik ben erg gelukkig met mijn 2.0, maar ik kan me voorstellen dat iemand anders er doodongelukkig van wordt. Dat hangt sterk van je rijstijl af. Misschien ontdek je tijdens een proefrit dat een 2.0 voldoet, of juist niet.

V.w.b. de C5 als boodschappenauto: ik rij niet veel kilometers, maar ik heb toch een C5. Ik geniet van de ruimte en het rijgedrag, ik vind de veiligheid een prettige gedachte, en in elke parkeergarage zou ik willen dat ie iets kleiner was. Er gaan wel heel veel boodschappen in :D

Ik heb zelf een 2.0 gekozen vanwege:
- snel zat (voor mij).
- lager gewicht (scheelt twee belastingklassen).
- lager verbruik.
- goedkoper in onderhoud.
- meer keus op de tweedehandsmarkt.
- een 2.0 Ph1 heeft evengoed zes bollen, dat wilde ik namelijk wel.

Veel succes met de keuze, en (aannemende dat het sowieso een C5 wordt) veel rijplezier.
Vriendelijke groet,
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5
Gesloten