C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Ik krijg de indruk dat de overschakeling van benzine naar lpg te traag gaat.
Zolang ze stationair draait niks aan de hand maar zodra er gas wordt gegeven is ze even niet thuis , maar dit alleen als ze langere tijd heeft stilgestaan.
Mijn vermoeden de verdamper.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Altijd goed gesmeerd met goede olie. Laten we niet hopen dat het de kleppen/klepstoters zijn
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Nog geen nieuws van je LPG-boerke?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Druk, druk, druk...

Morgenochtend wordt het gas afgekoppeld en rijden we 2 dagen op benzine. Verder gaat er reiniger in de benzine (Wynn's injector reiniger+ cleaner o.i.d.). dan weten we gelijk of het alleen in de benzine zit.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jun 2012 22:14
Auto: Break 2.0i 16v exclusive
Opties: navi, RT3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276000
Kleur: gris aluminium
Locatie: Amsterdam
CitroFrance, heb je inmiddels een reactie of oplossing op je probleem?

Ik heb zelf soms ook deze problemen, maar nam het altijd vor lief omdat (oudere) auto's nu eenmaal ff op temp moeten komen voordat je ze op de staart trapt.
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat AG (G3) installatie toch stiekem op lpg start!
Klik van tank is duidelijk te horen als die 's ochtends koud start. Zet ik hem de avond ervoor op benzine dan start die wel goed!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Dan is je G3 goed naar de knoppen, een klik wil trouwens niks zeggen. Ik denk dat je foute conclusies trekt. Wat geeft je schakelaar/indicator aan? Gas of benzineverbruik?

Mijn probleem is even weg geweest maar weer terug in full force. Met de nieuwe bougies (Bosch LPG) rijdt ie als een trein, ook op benzine. Brandstofverbruik marginaal/licht beter. Koude start redelijk moeiteloos. draait dan stationair prima. Als je dan gelijk weg wilt rijden dooft ie uit. Dit voorkom ik door de koppeling in te trappen en de gaspedaal enkele malen rustig in te drukken. Na enige seconden reageert deze dan (opkomend toerental). Dan kun je voorzichtig wegrijden. Verder geen probleem. Je bent dus iedere morgen 20-30 sec kwijt. Dit ondervang ik door de volgorde van een aantal werkzaamheden in de auto aan te passen.

Van stevig rijden of op zijn staart trappen is geen sprake, nooit gedaan.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 152
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:54
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Deze symptomen heb ik ook meegemaakt met mijn C5. In mijn geval bleek de luchtpomp defect. De luchtpomp blaast bij de koude start lucht in de uitlaat zodat de katalysator sneller effectief wordt. Het functioneren van de luchtpomp is helaas niet opgenomen in het motormanagement-diagnose systeem (en het is om die reden dan ook lastig om de oorzaak van dit 'ochtendhumeur' te vinden...). Luchtpomp zit voorin, bijna onder de accu.
De luchtpomp is vervangen - probleem voorbij.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Zou inderdaad luchtpomp kunnen zijn, heb ik ook gehad. Is overigens wel prima uit te lezen met de Lexia hoor.
Symptonen zijn precies goed: prima starten, gas geven om weg te rijden en de boel slaat af. Ben je 500 meter verder dan zijn de problemen opgelost.
LPG sluit ik uit, zo kort na de koude start.

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Maar ik kreeg eerder te horen dat de 1.8 deze luchtpomp juist niet heeft???? :smt017

Anyone?
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Dat weet ik niet. Mijn referentie was de 2.0 (non-HPI).

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Uit het hoofd zeg ik dat de EW7A en EW10A geen luchtpomp en geen EGR hebben, dus dat kan je dan idd uitsluiten. (zoek!)

Ik zou eens proberen te starten (absoluut zonder gaspedaal aan te raken) en zonder gas weg te rijden (heel voorzichtig op de koppeling) dan weet je of het MM bij de les is en de sensoren/hardware werkt (MAP, etc.)

Er staat me iets van bij dat een toerental boven de xxx tpm (2000?) gelijk staat aan een signaal; motor op temperatuur, bijv. tbv het voorgloeien. Mogelijk dat de LPG dit al interpreteert als het signaal om over te schakelen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Thanks, ga dit testen.

FYI : Gas/Benzine indicator geeft geen omschakeling aan
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Als ik met meer dan 2.000 rpm de oprit verlaat, liggen de klinkers bij de overbuurman in zijn achtertuin, hoor! Hoeveel gas wil je geven met wegrijden?

Overschakelen naar LPG wordt normaliter gestuurd door de temperatuur van het koelwater (>60 °C)
dus de kvs-tempsensor moet hier weer topfit zijn.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Overschakelen naar gas gaat altijd al prima en idd obv koelwatertemperatuur

Wegrijden op de koppeling, zonder gas, gisterennamiddag moeiteloos (RISICO : slippende koppeling)

Vanochtend minder succes, direct na de parkeerhaven ligt heuvel om de parkeerplaats af te komen
Vanmiddag en morgenochtend nogmaals poging.

PS: Ik wil normaal kunnen wegrijden en trek zeker niet de klinkers uit de straat (met 1.8 16V sowieso al moeilijk), het stotteren (ik noem het UITDOVEN) gebeurt bij normaal gas geven om een parkeervak uit te rijden. Ik vraag me af of ik dan boven de 2000 toeren kom.

TERZIJDE : Dit weekend tank volgegooid met EURO98 in Frankrijk (€ 1,539/ltr) + een fles injectorreiniger van WYNN's en daarna 150 km op benzine naar NL gereden. Auto lijkt weer soepeler te starten/optrekken en de stotterproblemen lijken(!) minder.
Het argument dat EURO95 (waar ik normaal op rijd) schraler is en de injectoren niet smeert waardoor die (gezien het summiere gebruik van het benzinesysteem als je op LPG rijdt) vast/dicht kunnen gaan zitten. Identiek probleem bij deze auto een jaar geleden opgelost door nieuwe bougies en een complete tank E98 oprijden icm injectorreiniger. Ik houd het in de gaten, want als dat het probleem is zijn meer LPG rijders hierbij gebaat.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
skyman
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn c5break 2.0 lpg automaat. Als ik idd de 1e keer de straat uit rijd moet ik na 25 meter links af. Als ik dan het gas intrap na het afremmen(om te kijken of er niks aan komt;) ) zakt hij idd in. Kom totaal niet vooruit, al ik het gas weer even los laat en voorzichtig intrap gaat het wel.

Maar als ik dus ook na het starten even 20-30 seconden wacht heb ik nergens last van. De auto start op benzine en schakelt pas over als ik bijna het dorp uit ben. Zeker nu het 's morgens kouder wordt. Stationair is stabiel en netjes zoals altijd. Voor de rest geen gekke geluiden.

Lpg is dus denk ik niet het probleem. Ik zal eens bij mijn garage man langs gaan om te checken of het idd de luchtpomp zou kunnen zijn.

Groetjes,

Alex
Plaats reactie