V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Effe weggeweest van het forum, maar inmiddels weer terug. Inmiddels 90.000 op de teller

Interessant probleempje.

Auto rijdt nog steeds prima, maar ik heb bij de koude start 's-ochtends een terugkerend probleem dat alleen 'sochtends optreedt.

De auto start probleemloos en draait netjes stationair. Als ik echter gas wil geven en wegrijden gaat hij stotteren en bokken en valt bijna stil (motor blijft netjes draaien als ik het gas loslaat).
Als ik sterk gas geef (in zijn vrij) gebeurt er eerst een paar seconden weinig tot niks, hij lijkt uit te doven en dan voel je de acceleratie ineens komen (een soort verlengde turbo-lag). Ik kan daarna gewoon wegrijden en de auto rijdt de hele dag probleemloos. Als hij erg lang gestaan heeft (>8-10 uur) krijg ik hetzelfde probleem.
Ik moet dus gewoon starten en 20-30 seconden wachten voordat ik iets kan doen. Lastig :-(


Nu rijd ik op LPG en start op benzine (automatisch), ik rijd regelmatig even op benzine (pas een voledige tank) en heb hier al langere tijd last van. Het maakt niet uit of ik de hele dag op benzine heb gereden.
Ik meld de LPG pas omdat ik Pavlov-reacties wil voorkomen
Geen startproblemen, geen rijproblemen (ongeacht brandstof). Net grote beurt gehad. Auto rijdt, op dit na, probleemloos. Ook bij stoplichten

Is er iets wat dit kan zijn, kan ik iets schoonmaken, filters plaatsen o.i.d.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Tja, da's een lastige....

Zou zeggen benzine filter, maar als ie na 20 / 30 seconden WEL goed loopt....
Geen storingen uit te lezen?
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Een paar misfire meldingen voorafgaande aan de grote beurt. Nu met nieuwe (bougie)spullen meldingen weg.+

Vwb het benzinefilter, is dit normaal toegankelijk of moet ik de halve auto (laten) demonteren?
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Je zegt dat het niet uitmaakt of je de dag ervoor op benzine of LPG hebt gereden.
Maar, maakt het ook uit als je exclusief op benzine probeert weg te rijden?
Het lijkt toch enigszins verband te houden met het overschakelen op LPG, dat gebeurt toch kort na de start?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Auto start 's-ochtends volautomatisch op benzine. Starten op LPG is onmogelijk (zelfs al is de benzinetank leeg en de LPG tank nokvol).

Overschakelen gebeurt volautomatisch obv motortemperatuur (instelbaar) en gebeurt meestal onmerkbaar na 1-2 minuten rijtijd.

Op het moment dat je de motor stopt (na bv 50m gereden te hebben) en je wilt weer starten, dan pakt hij voor heel korte tijd weer benzine en schqakelt dan snel weer naar gas.

Zoals ik al zei, het starten en stationair is geen probleem. Alleen het accelereren/wegrijden de eerste 20-30 sec
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Weet je 100% zeker dat je bij het wegrijden nog op benzine rijdt?

Ik snap dat je niet wilt horen dat de oorzaak mogelijk bij de LPG-installatie kan liggen, maar toch is dit denk ik wel belangrijk om 100% zeker uit te sluiten.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Maarten,

Dank je. Al hoewel ik LPG rijden met verve verdedig is het niet, per definitie, zaligmakend.

Ik wil alleen mensen afhouden van de standaard (verjaardagsfeestje)reactie : Oh, LPG, dan is dat de oorzaak!

Ik rij vanmiddag even bij de LPG boer langs
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
CitroFrance schreef:Ik wil alleen mensen afhouden van de standaard (verjaardagsfeestje)reactie : Oh, LPG, dan is dat de oorzaak!
Dat was ook zeer zeker niet mijn intentie :)
Ik rij vanmiddag even bij de LPG boer langs
Misschien is het achteraf niet nodig, als het niet aan de LPG blijkt te liggen, maar je sluit het in elk geval zeker uit dan :smt023 en niemand heeft baat bij gissen naar de oorzaak!
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Toevallig heeft mijn C5 hier ook last van.
Na een nacht stilstaan, start de auto op benzine. Na wegrijden stottert ie de eerste 2 bochten bij lage toerentallen. Dan heb ik net 75 meter gereden. Vervolgens heb ik er de hele dag geen last meer van.
De auto rijdt dan gewoon op benzine en is ook niet niet bezig met overschakelen.
Ik heb wel gemerkt dat bij koudere nachten (onder 10 graden), het veel duidelijker voelbaar is.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Eric,
De versnellings bak die jij hebt, de BVA4(AL4 neem ik aan) geeft bij iets meer kou ook soortgelijke verschijnselen. Heeft te maken met afstelling van het motormanagement. Om dit uit te sluiten kun je eens proberen of het anders is wanneer je wegrijdt met de bak in de S stand.
johan
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Op 25 juni? Midden in het jaar? Veel beter gaat het niet worden, hoor! Mijn AL4 is in de winter ook wel eens chagrijnig maar heeft daar al maanden geen last meer van. Ik denk dat het van de automaat nu te ver gezocht is.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Ik zou gokken op regeling van jouw kleppen. Als ze koud zijn staan deze net wat anders afgeregeld, zeker met LPG merk je dat gauw :)

Verder moet je bij gebruik van LPG de kleppen ook regelmatiger regelen (of deze automatisch geregeld worden bij een C5 dat weet ik eerlijk gezegd niet). Maar het klinkt écht als een typisch kleppen-probleem (vermoedelijk staan ze veel te dicht en dus te weinig speling).

Hoe warmer hoe groter de speling terug wordt (metaal zet uit), vandaar dat je bij iets warmere buitentemp er ook net iets minder last van hebt.

Om jou een idee te geven, bij mijn Honda regelde ik de kleppen om de 10.000km :)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
C5 heeft hydraulische klepstoters.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Misschien zijn ze dan aan het inslaan? :P
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Lijkt me moeilijk, tenzij de stoters overleden zijn en dat klinkt echt anders.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Plaats reactie