V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Dank. :oops:

[edit] Die spontane regeneratie staat me wel aan :smt193 [/edit]
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Vandaag mijn FAP via mijn nieuwe Lexia geregenereerd , dat is wel even schrikken. :o
Na een paar minuten gaat het toerental naar 4000 tpm en blijft zo een paar minuten lopen.
Er komt heel veel water uit de uitlaat en alles wordt bloed heet.
Daarna loopt hij even stationair en dan 30 sec. Op 3000 tpm.
En dan weer naar stationair .
Dan geeft de Lexia aan dat het gelukt is.
Daarna even een proefritje gemaakt en ik heb de indruk dat hij nu veel beter trekt.
Maar als je alles zo hoort loeien , roken en stinken doet dat mijn technische hart best zeer.
Nu maar eens kijken wat ik nog meer voor riskante acties onderneem. :smt190
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je kunt ook al rijdend regenereren met de lexia, dat is minder vervelend/a-technisch.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Hoe gaat dat dan?, want een tweede keer zo gaat mij te veel aan het hart, net zo als dat ze een roetmeting doen bij de APK
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Net zoals je het nu hebt gedaan.

Je hebt nu de optie regenereren bij stilstaande auto gekozen.
Je kunt ook kiezen voor al rijdend. Zoek maar eens in het menu.

Verder is het normaal gesproken niet nodig om dit te doen.
De wagen doet het zelf namelijk voortdurend wanneer dit nodig is, en dat tijdens het rijden.

Zie maar eens voor de werking van het geheel bij de FAQ over het FAP.
Dit is de link die Menno hierboven gepost heeft, daar staat eigenlijk alles wel in.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie