Ik ben benieuwd hoe de heren reageren als ze zelf iets duurs kopen waar achteraf blijkt dat het niet deugd.
Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008  type X7  in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    BAN

    			        
Berichten: 2676
      		Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
      			      		      			      				Opties: veel
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09950
      			      		      			      				Productienummer: 0179
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 315.000
      			      		      			      				Kleur: gris aluminium
      			      		      			      				KPH: Voor + Achter
      			      		      			      				Locatie: Zeist
      			      		      		
      		      		      		        Een volledige vergoeding krijg je toch ook niet, de onderdelen die het probleem vormen op vroegtijdig uitval krijg je vergoed. En het liefst met delen die de rest van de levensduur van het product.
Ik ben benieuwd hoe de heren reageren als ze zelf iets duurs kopen waar achteraf blijkt dat het niet deugd.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik ben benieuwd hoe de heren reageren als ze zelf iets duurs kopen waar achteraf blijkt dat het niet deugd.
Maar is het THP probleem in nieuw af te leveren auto's al opgelost 
  ik heb ter vervanging van m'n Renooit nog steeds de 508 1.6 THP SW automaat op m'n lijstje staan  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 5090
      		Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2015
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 85000
      			      		      			      				Kleur: Gris Platine
      			      		      			      				Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
      			      		      		
      		      		      		        Excuus aan mods en ET, ik bedoel het niet om af te kraken... maar het vertegenwoordigt wel mijn idee over hoe Citroën zijn klanten niet serieus neemt, en hoewel ik geen THP-rijder ben, neem ik ze die houding wel kwalijkRene schreef:Graag beetje lief zijn voor elkaar.
En verder ET, ik snap je punt, alleen, zoals gezegd heb ik een ander idee van 'gul'
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
    				
    				    			Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4028
      		Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12352
      			      		      			      				Productienummer: 10436
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 231000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
      			      		      			      		      			      				Locatie: s-Gravenhage
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Ja. Als je het hebt over de distributieketting.Robbert schreef:Maar is het THP probleem in nieuw af te leveren auto's al opgelostik heb ter vervanging van m'n Renooit nog steeds de 508 1.6 THP SW automaat op m'n lijstje staan
JO gaf mij al aan nog nooit een C5 met dit probleem gezien te hebben. Zowel de C5 als de 508 hebben de modificatie af fabriek (kettingspanner).
Wel kan de THP als alle direct ingespoten wagens last krijgen van interne vervuiling door roetvorming op plekken war je dat niet wilt.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
               Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 8138
      		Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Burton
      			      		      			      				Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 1982
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 20000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        De uitzending benoemde een heleboel duidelijke problemen.
Maar een ding wil ik wel rechtzetten:
 
 Een distributieketting die 5cm uitrekt bij de THP is absoluut niet waar, dit kan niet. Bij 5 cm rek/slijtage verdraait de nokkenas ongeveer 90 graden en loopt de motor al lang niet meer.  Normaal begint hij al te miepen bij 3 graden, dus reken maar uit hoeveel kettingrek dat is!
 
 Er zijn geen gebroken distributie kettingen geweest bij de THP tgv kettingrek of spannerprobleem, dit wordt wel gesuggereerd. Dit heeft een andere oorzaak gehad in het genoemde geval.
Verder heeft citroen een klantenservice, ik raad iedereen aan daar naar toe te bellen en te mailen over vragen mbt vergoeding van bv klachten ivm vervuiling.
Dit is nl ook genoemd in radar.
Hoe meer mensen er mee aankomen hoe beter er gezocht wordt naar een passende oplossing.
Vergeet niet dat de dealers gebonden zijn aan wat de importeur wil vergoeden. Dus indirect is ook de dealer gebaat bij klagende klanten bij citroen zelf.
Citaat:
Klanten die opmerkingen hebben of informatie willen inwinnen, worden verzocht om contact op te nemen met de klantenservice van Citroën op telefoonnummer 0800-2487636 of via info-nl@citroen.com
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Maar een ding wil ik wel rechtzetten:
Verder heeft citroen een klantenservice, ik raad iedereen aan daar naar toe te bellen en te mailen over vragen mbt vergoeding van bv klachten ivm vervuiling.
Dit is nl ook genoemd in radar.
Hoe meer mensen er mee aankomen hoe beter er gezocht wordt naar een passende oplossing.
Vergeet niet dat de dealers gebonden zijn aan wat de importeur wil vergoeden. Dus indirect is ook de dealer gebaat bij klagende klanten bij citroen zelf.
Citaat:
Klanten die opmerkingen hebben of informatie willen inwinnen, worden verzocht om contact op te nemen met de klantenservice van Citroën op telefoonnummer 0800-2487636 of via info-nl@citroen.com
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
    				
    				    			2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie

    			        
Berichten: 13
      		Lid geworden op: 03 sep 2008 19:02
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.6 THP automaat Exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2015
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: noir perla nera
      			      		      			      				Locatie: Bussum
      			      		      		
      		      		      		        In september 2011 heb ik mijn C5 2 liter Tourer automaat ingeruild voor een 1.6 THP Exclusive. De discussie over mogelijke THP-problemen volgde ik al langer op de franse fora en betroffen wat de Citroens betreft vooral de DS3. Van mijn dealer begreep ik dat de motor medio 2010 ingrijpend gemodificeerd zou zijn. Feit is dat ik in alle opzichten 8000 probleemloze kilometers heb gereden, wat nog gering is. Dat er problemen zijn valt mijns inziens zeker niet te ontkennen, maar ik vraag mij af wat het werkelijke percentage van de probleemgevallen zijn. Overigens begrijp ik niet dat PSA het aantal modellen met deze krachtbron alleen maar uitbreidt, als de motor zo onbetrouwbaar zou zijn. Ook denk ik dat men moet oppassen voor een zekere vorm van stemmingmakerij; dat geldt in ieder geval voor de diverse franse fora die stuk voor stuk geteisterd worden door de meest afschuwelijke verhalen, die allemaal blijken te komen van een en dezelfde figuur. Als je het forum van DS Spirit.com nauwkeurig volgt dan blijken de problemen veel beperkter en gaat het vaak over andere zaken zoals kapotte koppelingen, problemen met de versnellingsbak etc. Ook op het forum van Tros Radar melden mensen zich met problemen met  de motor van hun 107 of hdi motor. Kortom om de discussie zuiver te houden is het van het grootste belang om de specifieke THP problemen te inventariseren en ervan uit te gaan dat als de THP motor niet goed loopt er verschillende andere goed oplosbare oorzaken kunnen zijn.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 10678
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Honda C-RV E:HEV
      			      		      			      				Opties: Van alles
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2024
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 0
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      		
      		      		      		        jep op de radar site zag ik zelfs mensen die klachten hadden over hun xsara picasso van 2004..
en iemand die wat had met zijn16 hdi...
dat dit gebeurd is ook het gevolg dat een hoop dealers wel willen verkopen maar geen verstand hebben van...
waardoor men ook geen duidelijk antwoord heeft richting de klant...
en dan gaat men zoeken op het net...
en dan krijg je hetzelfde effect als dat je ergens pijn hebt en dan een gaat zoeken op het net wat je kan mankeren..
dan lees je zoveel dat je denkt dat je dood gaat...
  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			en iemand die wat had met zijn16 hdi...
dat dit gebeurd is ook het gevolg dat een hoop dealers wel willen verkopen maar geen verstand hebben van...
waardoor men ook geen duidelijk antwoord heeft richting de klant...
en dan gaat men zoeken op het net...
en dan krijg je hetzelfde effect als dat je ergens pijn hebt en dan een gaat zoeken op het net wat je kan mankeren..
dan lees je zoveel dat je denkt dat je dood gaat...
BAN

    			        
Berichten: 2676
      		Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
      			      		      			      				Opties: veel
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09950
      			      		      			      				Productienummer: 0179
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 315.000
      			      		      			      				Kleur: gris aluminium
      			      		      			      				KPH: Voor + Achter
      			      		      			      				Locatie: Zeist
      			      		      		
      		      		      		        Nee Roman dan is het dit geval anders, je ontdekt dat je een veelvoorkomende ziekte hebt die niet vergoed wordt. 
 
In jou voorbeeld kom het er op neer dat je een Toyota hebt gekocht ipv een Citroen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			In jou voorbeeld kom het er op neer dat je een Toyota hebt gekocht ipv een Citroen.
BAN

    			        
Berichten: 2676
      		Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
      			      		      			      				Opties: veel
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09950
      			      		      			      				Productienummer: 0179
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 315.000
      			      		      			      				Kleur: gris aluminium
      			      		      			      				KPH: Voor + Achter
      			      		      			      				Locatie: Zeist
      			      		      		
      		      		      		        Een rek van 5 cm hoeft niet zo vreemd zijn en zal ook niet uit de lucht gegrepen zijn.BJG schreef:De uitzending benoemde een heleboel duidelijke problemen.
Maar een ding wil ik wel rechtzetten:
Een distributieketting die 5cm uitrekt bij de THP is absoluut niet waar, dit kan niet. Bij 5 cm rek/slijtage verdraait de nokkenas ongeveer 90 graden en loopt de motor al lang niet meer. Normaal begint hij al te miepen bij 3 graden, dus reken maar uit hoeveel kettingrek dat is!
Er zijn geen gebroken distributie kettingen geweest bij de THP tgv kettingrek of spannerprobleem, dit wordt wel gesuggereerd. Dit heeft een andere oorzaak gehad in het genoemde geval.
Die heeft minder invloed dan je aangeeft. Het hangt er natuurlijk van af hoe groot de krukaszijdige tandwiel is.
Gedeeld door 2 is 2,5 cm effectieve afwijking. Dit door de 1 op 2 distributieverhouding.
Daarnaast loopt de ketting rond wat ook effectief de hoekafwijking halveert.(katroleffect)
De effectiefe lengte afwijking die voor de hoekverdraaing zorgt is dan 1,25 cm.
Als je 90 graden hoekverdraaing hebt met een effectieve verlenging van 1.25 cm dan is dat te berekenen wat voor diameter het kleinste tandwiel heeft.
Effectiefe hoekafwijking van 90 graden 1,25 cm vermenigvuldigen met 4 en dan delen door dit te delen 3,14. (pi) Wat je over houdt is een heel klein tandwieletje met een doorsnede van 1,6 cm!
Ik mag toch hopen dat er niet zulke kleine tandwielen gebruikt worden, toch?
Berichten: 10678
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Honda C-RV E:HEV
      			      		      			      				Opties: Van alles
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2024
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 0
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      		
      		      		      		        tja die hebben wij ook gehad..chathanky schreef: In jou voorbeeld kom het er op neer dat je een Toyota hebt gekocht ipv een Citroen.
dat ding heet C1
Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        5cm is belachelijk veel. Buitengewoon ongeloofwaardig.
Ik ben bang dat het iets is met klok en klepel: de vroegste MINI/207 thp had last van verdraaiende nokkenastandwielen, dat kan wel 5cm verschuiving opleveren.
 Maar er is nooit een Citroën geweest met die nokkenas.
Rek (dwz plastische, permanente deformatie tgv overschrijding van de plastische limiet, kruip of slijtage) op een ketting van een dergelijke lengte mag nooit meer zijn dan een paar mm!
De elastische deformatie onder last (en in principe staat er niet belachelijk veel last op, ivt de voorspanning, behalve als de HPFP veel vermogen trekt) ligt in de orde van <1% van de lengte van de ketting. Dus hooguit ~1cm.
BTW, een fietsketting gooi je al weg bij een fractie van een dergelijke rek.
Maar dit focussen op de (on)mogelijke rek is een verkeerde insteek, het gaat erom dat de kettingspanner het opvangt en daarvoor is een modificatie.
Zoals al eerder in het draadje is opgemerkt, de voorgeschreven werkzaamheen bij een dergelijke vervanging is het mede vervangen van andere onderdelen. MN bij de MINI zijn er bij klanten wel delen van het systeem vervangen, maar niet alles, waardoor het probleem bleef terugkomen. (ketting, spanner en geleiders!)
We gaan bij dit draadje steeds maar aan cirkels en die radar nonsense helpt totaal niet.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 37#p308537" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 48#p314148" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 22#p314522" onclick="window.open(this.href);return false;
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ik ben bang dat het iets is met klok en klepel: de vroegste MINI/207 thp had last van verdraaiende nokkenastandwielen, dat kan wel 5cm verschuiving opleveren.
Rek (dwz plastische, permanente deformatie tgv overschrijding van de plastische limiet, kruip of slijtage) op een ketting van een dergelijke lengte mag nooit meer zijn dan een paar mm!
De elastische deformatie onder last (en in principe staat er niet belachelijk veel last op, ivt de voorspanning, behalve als de HPFP veel vermogen trekt) ligt in de orde van <1% van de lengte van de ketting. Dus hooguit ~1cm.
BTW, een fietsketting gooi je al weg bij een fractie van een dergelijke rek.
Maar dit focussen op de (on)mogelijke rek is een verkeerde insteek, het gaat erom dat de kettingspanner het opvangt en daarvoor is een modificatie.
Zoals al eerder in het draadje is opgemerkt, de voorgeschreven werkzaamheen bij een dergelijke vervanging is het mede vervangen van andere onderdelen. MN bij de MINI zijn er bij klanten wel delen van het systeem vervangen, maar niet alles, waardoor het probleem bleef terugkomen. (ketting, spanner en geleiders!)
We gaan bij dit draadje steeds maar aan cirkels en die radar nonsense helpt totaal niet.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 37#p308537" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 48#p314148" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 22#p314522" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
BAN

    			        
Berichten: 2676
      		Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
      			      		      			      				Opties: veel
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09950
      			      		      			      				Productienummer: 0179
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 315.000
      			      		      			      				Kleur: gris aluminium
      			      		      			      				KPH: Voor + Achter
      			      		      			      				Locatie: Zeist
      			      		      		
      		      		      		        Op nr 14 zie je spanner, met een meetspanner mag de speling niet meer dan 68 mm zijn, daar zit al een behoorlijke marge in. 5 cm is goed mogelijk en heeft niet de mate van invloed op die jij noemt. 
Ik heb het hier niet over de Radar nonsense, ik geef enkel aan dat die 90 graden niet klopt die je aanvoert om het rekken van de ketting te ontkennen.

    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb het hier niet over de Radar nonsense, ik geef enkel aan dat die 90 graden niet klopt die je aanvoert om het rekken van de ketting te ontkennen.
Citroën Specialist & Sponsor

    			        
Berichten: 935
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C6 3.0V6
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: G
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      		      			      				Locatie: Nieuw-Vennep
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        5 cm is echt gelul!!! Dan loopt de motor echt niet meer. Bedenk even hoeveel tanden er op een distributieriem zitten in 5 cm. Heeeel veeeel. Met 2 tanden ernaast loopt hij al niet meer.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Garage Johan Oldenhage B.V.  Tarwestraat 9    2153 GE  Nieuw Vennep
    				
    				    			Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Heb je het kettinkje gezien, Johan? Wat ze demonstreerden was echt meer als een paar tienden speling op een schalm. Die speling op alle schalmen bij elkaar was echt heel veel, hoor. Mee eens dat het motortje dan niet meer zou lopen, maar dat deed ie waarscchijnlijk ook niet meer. Echt absurd om te zien.......
Als de motor met zo'n ketting loopt gaat alle speling naar 1 kant, maar bij lastwisseling en gas los heb je een motor die niet meer in de pas loopt en echt gaat etteren.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als de motor met zo'n ketting loopt gaat alle speling naar 1 kant, maar bij lastwisseling en gas los heb je een motor die niet meer in de pas loopt en echt gaat etteren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Heb je het tegen mij? Dat plaatje heb ik nb gepost!chathanky schreef:Op nr 14 zie je spanner, met een meetspanner mag de speling niet meer dan 68 mm zijn, daar zit al een behoorlijke marge in. 5 cm is goed mogelijk en heeft niet de mate van invloed op die jij noemt.
Ik heb het hier niet over de Radar nonsense, ik geef enkel aan dat die 90 graden niet klopt die je aanvoert om het rekken van de ketting te ontkennen.
Ik heb die 90graden nooit genoemd (al komt die wel ongeveer overeen met 5cm langs de buitenrand van het nokkenastandwiel).
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

