Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2011 22:30
Auto: C5 Break 2.0I 16V AUT
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270.000
Kleur: grijs
De temperatuurmeter van het warme water staat op ongeveer 9 uur. Binnen staat de temperatuur op 28°C ingesteld (max) en buiten is het bijvoorbeeld 5°C. Bij buitentemperaturen onder 10°C is het in de auto niet warm te krijgen. Het vreemde is dat er met verschillende temperaturen ingeblazen wordt. Kachel op 28°C ingesteld geeft de volgende inblaastemperaturen:
Op de voorruit 30°C
Uit de roosters (dashboard) 20°C
Bij de voeten 10°C
Op de voorruit 30°C
Uit de roosters (dashboard) 20°C
Bij de voeten 10°C
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Is het systeem goed ontlucht??
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
....en er zit uiteraard genoeg vloeistof in?
'T zal wel maar toch....
'T zal wel maar toch....
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
met dank aan BJG op een andere post...Ontluchtstopjes:
ventieldopje op bovenste kachelslang
inbus 5 op thermostaathuis
wartel op radiateur
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Rookie


Berichten: 34
Lid geworden op: 26 sep 2010 22:55
Auto: C5 Break 2.0 Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 194000
Kleur: Zilvergrijs
Hallo allemaal,
Ik heb dit probleem al eens eerder aangekaart en dacht ook echt even dat het was opgelost maar helaas.
Probleem is als volgt:
De kachel wordt slechts lauwtjes, heb inmiddels het volgende al geprobeerd en nagekeken:
Temp. sensor in de buitenspiegel, die is goed.
Temp. meter geeft goede temp aan, motor is goed op temperatuur en kachelslangen worden ook goed warm, in ong. 70 gr. en uit ong 50 gr,(niet heel nauwkeurig gemeten maar wel goed warm)
Heel vaak ontlucht ( zowel op kachelslang, thermostaathuis en radiateur).
Als ik de temp. instel op 28 gr. wordt hij heel lauwtjes
Als ik de temp. instel op 16 gr. wordt hij koud
Temp links op 16, rechts op 28 word ie links koud en rechts lauw, viceversa idem
Het gekke is dat als ik de motor laat draaien tot de 1e cycles van de koelventilator, motor uitzet, hem ontlucht op alle 3 de punten, koelsysteem weer netjes op niveau zet en vervolgens de motor weer start de kachel WEL warm wordt.
Op het moment dat ik de motor af zet, laat afkoelen en vervolgens weer start is het feestje alweer over.
Als laatste, ik heb nooit koelproblemen gehad.
Wie,O, wie heeft er nog raad of tips
Ik heb dit probleem al eens eerder aangekaart en dacht ook echt even dat het was opgelost maar helaas.
Probleem is als volgt:
De kachel wordt slechts lauwtjes, heb inmiddels het volgende al geprobeerd en nagekeken:
Temp. sensor in de buitenspiegel, die is goed.
Temp. meter geeft goede temp aan, motor is goed op temperatuur en kachelslangen worden ook goed warm, in ong. 70 gr. en uit ong 50 gr,(niet heel nauwkeurig gemeten maar wel goed warm)
Heel vaak ontlucht ( zowel op kachelslang, thermostaathuis en radiateur).
Als ik de temp. instel op 28 gr. wordt hij heel lauwtjes
Als ik de temp. instel op 16 gr. wordt hij koud
Temp links op 16, rechts op 28 word ie links koud en rechts lauw, viceversa idem
Het gekke is dat als ik de motor laat draaien tot de 1e cycles van de koelventilator, motor uitzet, hem ontlucht op alle 3 de punten, koelsysteem weer netjes op niveau zet en vervolgens de motor weer start de kachel WEL warm wordt.
Op het moment dat ik de motor af zet, laat afkoelen en vervolgens weer start is het feestje alweer over.
Als laatste, ik heb nooit koelproblemen gehad.
Wie,O, wie heeft er nog raad of tips
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Toch niet de kleppen regeling van de kachel zelf binnen?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Rookie


Berichten: 34
Lid geworden op: 26 sep 2010 22:55
Auto: C5 Break 2.0 Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 194000
Kleur: Zilvergrijs
Zou best kunnen, eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe het verder onder het dashbord zit....
Zag op het forum ook al eens iets staan over de mengmotor maar ik dacht dat dit te maken heeft met de temp.instelling, en ik voel wel iets verschil zowel links als rechts
Gr, Jos
Zag op het forum ook al eens iets staan over de mengmotor maar ik dacht dat dit te maken heeft met de temp.instelling, en ik voel wel iets verschil zowel links als rechts
Gr, Jos
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Onder bij het voeteneinde zitten de twee stelmotors en de makkelijkste om bij te komen doet de temp en de ander links rechts voorzover ik het nog weet.
https://plus.google.com/photos/11279847 ... 5686811041 link naar foto's
https://plus.google.com/photos/11279847 ... 5686811041 link naar foto's
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
ik zou toch de thermostaat vervangen. Gaat vermoedelijk te vroeg open en/of blijft soms open staan. Als de motor goed op bedrijfstemperatuur is en de koelventilator eerste cyclus slaat aan bij 97 gr, is de ingaande slang naar de kachelradiator zo heet dat je deze met de blote hand niet kunt vastpakken. Een temp, van 70 gr. van de ingaande slang is bij een motor op bedrijfstemp. gewoon te laag!
C5club Rookie


Berichten: 34
Lid geworden op: 26 sep 2010 22:55
Auto: C5 Break 2.0 Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 194000
Kleur: Zilvergrijs
Ok kan ik idd. wel doen, zie trouwens ook verhalen op het forum over electronische vervangen door mechanische thermostaat ???? geen idee wat er bij mij inzit
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Jouw auto heeft geen electronisch gestuurde thermostaat, dus dat zal niet gaan 
Uit jouw verhaal begrijp ik dat na het ontluchten het probleem (tijdelijk) opgelost is?
Komt er ook daadwerkelijk lucht uit het systeem?
Gebruik je ook het ontluchtstopje op het thermostaathuis? (inbus 5)
Het lijkt mij dat daar duidelijk een aanknopingspunt zit.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat na het ontluchten het probleem (tijdelijk) opgelost is?
Komt er ook daadwerkelijk lucht uit het systeem?
Gebruik je ook het ontluchtstopje op het thermostaathuis? (inbus 5)
Het lijkt mij dat daar duidelijk een aanknopingspunt zit.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 34
Lid geworden op: 26 sep 2010 22:55
Auto: C5 Break 2.0 Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 194000
Kleur: Zilvergrijs
Jawel, komt idd. lucht uit en heb alle ontluchtingspunten gehad, ook op therm.huis
Heb vanmiddag een thermostaat gehaald, ga hem er vrijdag inzetten dus ben benieuwd.
Heb vanmiddag een thermostaat gehaald, ga hem er vrijdag inzetten dus ben benieuwd.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Waarom een thermostaat vervangen?
Hoe is de motortemperatuur?
Er komt dus telkens lucht in het systeem, haal je die er uit dan werkt de kachel weer.
Ik denk dat het beter is om te checken hoe die lucht in het systeem komt ipv de thermostaat te vervangen,
tenzij je natuurlijk klachten hebt mbt motortemperatuur.
Hoe is de motortemperatuur?
Er komt dus telkens lucht in het systeem, haal je die er uit dan werkt de kachel weer.
Ik denk dat het beter is om te checken hoe die lucht in het systeem komt ipv de thermostaat te vervangen,
tenzij je natuurlijk klachten hebt mbt motortemperatuur.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Ook mijn gedachte,
WAAR blijft de koelvloeistof als je telkens met bijvullen WEL temperatuur in de kachel krijgt,
dat geeft al bijna aan dat er lekkage is, externe of interne, maar lekkage moet er dan zijn....
WAAR blijft de koelvloeistof als je telkens met bijvullen WEL temperatuur in de kachel krijgt,
dat geeft al bijna aan dat er lekkage is, externe of interne, maar lekkage moet er dan zijn....
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Alle slangen en aansluitingen goed nakijken op witte zoutafzetting en eens goed voelen op de vloerbedekking onder het dashboard of de kachelradiateur niet lekt. Kom je er niet uit; even bij de garage langs om het systeem af te laten persen dan kan sneller duidelijk worden of en waar de lekkage optreedt.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

