
Er zijn hele goed suggesties gedaan.
ter aanvulling:
Draai de dop van het reservoir.
Draai even het ontluchtstopje bij het schutboard (ventieldopje op bovenste slang) los.
En het ontluchtstopje op het thermostaathuis (messing stopje inbus 5) een heel aantal slagen los tot het gaatje vrijkomt.
Vul nu eventueel koelvloeistof bij totdat er koelvloeistof uit de stopjes stroomt.
draai ze nu dicht.
Je hebt nu het kleine circuit ontlucht. Kon er veel koelvloeistof bij voordat er iets uit de stopjes stroomde dan zat er veel lucht in het systeem.
Boven aan de radiateur zit ook een soort plug, draai die een slag los totdat er water uit komt.
Draai hem dan dicht.
Nu heb je ook de radiateur ontlucht.
Vloeistof bijvullen en proefrijden maar....
Als je het helemaal goed wilt doen herhaal dan de handeling compleet bij warme motor, maar pas op vooral als er nog lucht in zit kan het er hard uitspuiten en het is erg heet

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie
website