Maar geen van jullie is ooit stilgevallen of afgesleept geworden als gevolg van een automaat die 'de lust van het overbrengen' had verloren? (of domweg weigerde dat nog langer te doen...)
Ik kan mij hier niet helemaal in vinden, mijn gevoel zegt dat een automaat meer toeren draait, zeker een 4bak ...exroosje schreef: Gemiddeld zal je in een automaat veel lagere toeren draaien
Er gaat natuurlijk wel eens een automaat kapot, maar dan meestal door vreemde van buiten komende oorzaken.voyagelibre schreef: Maar geen van jullie is ooit stilgevallen of afgesleept geworden
Er staat een 1.8-16v bva4 in de handleiding en er zijn zelfs twee versies, qua emissies:exroosje schreef:Bij de diesels hebben we al eens opgemerkt dat de hoogste versnelling altijd afgestemd is op de topsnelheid, V1000 van alle bakken is daar ongeveer gelijk bij gelijke motor. Door de kleinere powerband kun je je daar niet veroorloven een deel van het nuttig bruikbare toerensectrum onbenut te laten. Kennelijk heeft cit dezelfde overweging gemaakt met de 1.8 automaat (wist niet eens dat die bestond overigens)
Code: Selecteer alles
Berline phase I
----------------
1.8 16v BVM5 (EW7J4) : DC6FZB, DC6FZC
1.8 16v BVA4 (EW7J4) : DC6FZF
1.8 16v BVA4 (EW7J4 dépollution INF) : DC6FZE