Rowi,
Nog even terug komen op oa de insteek van ET. Bij onze C5 was dus ook met een "kleurmeetinstrument" de kleur bepaald. En het was dus wel degenlijk de foute noir obsidien die ze gespoten hadden. Zelf de spuiter, een vakbedrijf die voor veel verzekeringsmaatschappijen werkt, gaf aan dat het de foute kleur was. Uiteraard probeerden ze eerst of poetsen hielp, dat zou een stuk goedkoper zijn immers.
Maar gewoon de foute kleur EN geen kwaliteitscontrole achteraf dus!!!!! Vertrouwen op de kleur en op analyseren van de lak en lakkleur hoeft dus niet altijd goed te gaan.
En ze zijn voor mij dus echt door het ijs gegaan omdat ze het kleurverschil niet hadden gezien bij afleveren. Toen ik telefonisch contact opnam scheepten ze af met het poets en vuil verhaal.
Omdat ik het daar niet mee eens was ben ik naar een verfspecialist gegaan die op het oog al aangaf dat er kleurverschil/kwaliteitsverschil in lak en afwerklaag was.
Daarmee gewapend ben ik teruggegaan en toen de kwaliteits man ging kijken bood hij direct zijn excuus aan: dit was echt wel kleurverschil!! Ondanks de meting met de coloranalyser was het toch fout gegaan dus. En echt slecht dat er geen nacontrole is geweest, of gewoon maar even snel de aanname dat vuil of bijkleuren de oplossing zou zijn!
De verfspecialist wees me er op dat er meerder kleuren Noir obsidien (mica) waren, hij dacht zelfs voor de verschillende bouwjaren /merken/modellen. Dat zou de veel tijd kosten om echt uit te zoeken, dat blijft dus bij een aanname.
En deze verfspecialist had het ook over de afwerklaag(blanke lak), waar Mica bij noir obsidien voor stond. Daarin zou ook verschil (kunnen)zitten.
Is dus niet alleen een theoretisch verhaal.
ps, bij mij was het spuiten en overspuiten voor mij gratis omdat de grote hond van de buren op de motorkap van de stilstaande auto sprong om achter een kat aan te kunnen gaan. Naast de al aanwezige steenslag zaten diepe en lange krassen. Motorkap en spatborden werden overgespoten. Ik vond het toen een heeeeeeeele lieve hond
