Dat kan een mogelijkheid zijn idd.EvilTwin schreef:Nogmaals: het kan zijn dat je voorruit na vervanging niet meer de juiste lichtdoorlatendheid heeft.
Je weet met een ocasion nooit wat er allemaal aan gedaan is.
Dat kan een mogelijkheid zijn idd.EvilTwin schreef:Nogmaals: het kan zijn dat je voorruit na vervanging niet meer de juiste lichtdoorlatendheid heeft.
Even een oude posting oppakken....EvilTwin schreef:Op basis van de waardes van de lichtsensoren wordt bepaald of het dag of nacht is en de BSI geeft dit door aan de airco (en andere systemen)
De C5 wil gewoon weten of het dag of nacht is en daaraan past hij een aantla zaken aan. Ook de dashboard-verlichting zit hieraan gekoppeld. -geen zin om op te zoeken wat nog meer-
Dus of je nu het licht permanent aan laat zetten verandert niks aan het feit dat de lichtsensoren waardes doorgeven aan de BSI.
Waar ik naar moet kijken is of het mogelijk is de dashverlichting permanent aan te zetten, zoals dat bij de Xant het geval was als je de motor startte.garfield schreef:Ik heb een erg late Ph.1, dus misschien is het de sensor van een Ph.2 (daar lijkt het wel op), maar ik vind dat mijn auto de verlichting veel te laat inschakelt. Ik heb er geen last van omdat mijn verlichting altijd brandt (Scandinavie stand). Ik merk het aan de dashboardverlichting, die loopt nog wel via de sensor, en die schakelt veel later in dan ik zelf zou doen.
Op precies te zijn hebben DRL auto's twee mogelijkheden:EvilTwin schreef:Op de C5-3 is het DRL aan.
Dit staat dus haaks op wat ik hierboven poste over het staatje instrumentation. (let wel Ph.I)BJG schreef:Je dashboardverlichting gaat nooit branden als je de automatische verlichting uit hebt staan, het gaat dan gewoon mee met de buitenverlichting als je de schakelaar bedient.
maw dashboard uit zoals jij hier zegt:Volgens het staatje "Instrumentation" moet de dashboardverlichting bij de start direct op "gedimd via weerstand" gaan (bij dag dus).
zou dus geen optie mogen zijn.Je dashboardverlichting gaat nooit branden als je de automatische verlichting uit hebt staan
BJG schreef:In de automatische stand gaat de dashboardverlichting tegelijk met de koplampen branden,
behalve wanneer het regent, dan gaat alleen de buitenverlichting aan. Tenzij het ook donkerder wordt natuurlijk.
Als je de Appél verlichting hebt geactiveerd gaat de dashboardverlichting alleen aan als het donker wordt.
De buitenverlichting brandt als de motor draait.
Bij uitgeschakelde automatische verlichting gaat de dashboardverlichting gewoon mee met de buitenverlichting.