Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 regeling airco 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33541
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Nope, hooguit naar iets minder warm, omgekeerd dus van wat ik hier lees, ....

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


07 okt 2008 09:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Menno schreef:
Nope, hooguit naar iets minder warm, omgekeerd dus van wat ik hier lees, ....


hier ook zo, ik gebruik ook de CC weinig...


08 okt 2008 09:09
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Ik zou hem zeker regelmatig gebruiken en ook in de winter of als het regent! Een stilstande airco kan tot wel 10% van zijn vulling per jaar verleizen vanwege het uitdrogen van het seal. Regelmatig aanzetten van je airco voorkomt dit.
Wat betreft het opwarmen en afkoelen van de lucht is logisch. Eerst zal het interieur opgewarmd worden tot de ingestelde waarde, vervolgens komt er koelere lucht uit de roosters. Wat in de winter van belang is dat de lucht wel warm is maar de het interieur nog niet. Dit wordt als zeer vervelend ervaren door gebruikers als dan de CC de luchtstroom naar de ingestelde temperatuur gaat brengen.
Nog 1 ding om rekening mee te houden, thuis is het lekker 20-21 graden en lopen we rond, spelen met de kinderen / honden / partners, doen huishouden enz. Kortom we houden onszelf wel redelijk warm. In de auto geld dit niet! Voor een chauffeur iets meer maar voor zijn passagiers nog minder! We zitten stil in de auto, gevolg: die 20 graden is toch wel erg koud. Stel daarom de temperatuur een paar graden hoger in. Dat is een stuk comfortabeler dan maar stug op 20 graden houden en klagen dat het koud is.
bij mij in de auto staat deze standaard (door peugeot) op 22 graden ingesteld. Heerlijk.


08 okt 2008 09:37
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08
Berichten: 264
Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Ik ben nog niet zo lang aangemeld, maar het volgende is wel logisch.
Als het in de auto 10 graden is en de airco staat op 20 graden heb je een verschil van 10 graden wat verwarmd moet worden. Hier is veel warmte voor nodig want de stoelen, bekleding e.d. moeten ook worden opgewarmd.
Als vervolgens na enige tijd het temperatuurs verschil nog maar 2 graden is, heb je ook nog maar een beetje warmte nodig om die twee graden te overbruggen. Hierdoor wordt er ook minder warme lucht ingeblazen. Doordat de CC op automaat staat blijft deze steeds een beetje bijregelen, dan iets warmere lucht en dan iets koudere lucht. Bij de auto-stand zal de CC proberen om de gewenste temperatuur te handhaven, is het te koud verwarmt deze maar is het te warm geworden doet hij koelen. Als je de CC niet op auto hebt staan maar alleen op verwarmen zal de airco stoppen zodra de temperatuur is bereikt en zal weer gaan verwarmen als de temperatuur weer iets is gezakt, echter hij zal niet gaan koelen als het te warm is geworden.

Jos.


04 mei 2010 22:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13971
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Een stilstaande airco kan tot wel 10% van zijn vulling per jaar verliezen vanwege het uitdrogen van het seal.
waar staat dat beschreven :smt017
en wie beweert dat


04 mei 2010 22:59
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33541
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Dat beweren zo'n beetje alle auto-airco bedrijven ;) alhoewel m.i. 10% wel heel veel is ....

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


06 mei 2010 10:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13971
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
ja, dat klopt maar dat is om zich in te dekken
normaal als alles in orde is moet men toch 6jaar rijden zonder problemen


06 mei 2010 10:24
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33541
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Zelf laat ik elke + 2 jaar controleren/vullen ... behoud van je systeem.
Ook een goed systeem loopt namelijk langzaam leeg.

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


06 mei 2010 10:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08
Berichten: 264
Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
De compressor van de airco van een auto is een semi-hermetische compressor, dat wilt zeggen dat deze een uitgaande as hebben voor de aandrijving. Bij een hermetische compressor is de aandrijving in het hermetisch gesloten huis aangebracht. Doordat er een aandrijfas naar buiten gaat moet deze worden afgedicht d.m.v. een seal.
Als men de airco langere tijd niet gebruikt zal deze afdichting gaan uitdrogen cq. hard worden. Hierdoor dicht deze niet meer 100% af en zal er dus koelgas kunnen gaan lekken, vandaar dat men ook aanraad om de airco regelmatig te gebruiken zodat de seal niet uitdroogd. Trouwens bij een reclamespot voor miliuebewust rijden zecht men dat men het milieu spaart als men de airco niet gebruikt maar het raam moet open zetten. Rijden met een raam open veroorzaakt zoveel meer weerstand dat het verbuik ook hoger wordt. Ik denk dat met de airco aan het verbruik zelfs lager is dan met de ramen open rijden.


09 okt 2011 11:45
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
9 jaar zonder problemen met de Airco en nog steeds goed,zeer tevreden over de mijne.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


09 okt 2011 12:24
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Heeft iemand ervaring met een verschil tussen de regeling van de temperatuur links en rechts? Rechts moet twee graden hoger ingesteld worden dan links om aan beide kanten dezelfde temperatuur uit de uitstroomopeningen te krijgen. De kleppen lijken wel normaal te werken, van koud naar warm regelen gaat prima; er zit alleen een verschil tussen links en rechts.


24 dec 2011 17:38
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Alles gewoon mixen? :smt190
Denk dat de klep een beetje verschoven is.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


24 dec 2011 17:42
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling airco
Het zijn toch twee kleppen, eentje links en eentje rechts? Als ICT'er denk ik dat de probleempjes die ik heb op een software probleem lijken, misschien sensoren die niet goed geijkt zijn? Als ik de temperatuur rechts hoger instel, daalt de temperatuur links...


24 dec 2011 19:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.