Hallo nou ook maar mijn ervaringen met de C5 vertellen
Hebben zelf een 2.0 hdi en motor technisch heb ik nooit problemen gehad met de Dame, alleen veel storende kleine en vervelende dingetjes.
Van afbrekende deurgrendels binnen t/m het niet open gaan van het achterklep ruitje.
Heb nu reeds ruim 318 duizend kilometer op de teller staan en alleen heerlijke kilometers mee gereden.
Ja onderhoud moet je gewoon blijven doen en ook preventief alles regelmatig nalopen.
Ik moet volgende maand mijn stabilisator stangetjes eens nakijken en eventueel vervangen.
Maar dat zijn de kosten niet, het is een heerlijke auto zoals je van citroen mag verwachten.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
klopklop...
Ik heb nauwelijks problemen met de C5 gehad tot nu toe.
Eén keer een hoogtesensor, de ADAL's, een veercilinder.
De storingsmeldingen die ik heb zou je met elke auto met Vialle LPI krijgen...
Ik heb nauwelijks problemen met de C5 gehad tot nu toe.
Eén keer een hoogtesensor, de ADAL's, een veercilinder.
De storingsmeldingen die ik heb zou je met elke auto met Vialle LPI krijgen...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 564
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Je kan op pagina 1 zien dat Herman zijn cafe nog niet open was. Alles wat er staat is gewoon verstandig (niet dat Herman anders niet verstandig is, dan zou ik een van de meest actieve leden tekort doen.) en waar. Ik heb inderdaad exact gedaan wat er staan en hier op het forum veel advies en antwoorden gekregen. Inderdaad soms ontstaan er wel een gesprekken waar iedereen de draad volkomen kwijt is, dat is de charme van dit forum
Ik wil maar zeggen, doe je voordeel met dit forum!
Ik wil maar zeggen, doe je voordeel met dit forum!
C5club Rookie


Berichten: 30
Lid geworden op: 23 dec 2009 10:46
Auto: 2.016V
Opties: Pack Parking en velgen Monza
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09363
Productienummer: 0399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 272500
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Purmerend
Uit persoonlijike ervaring zou ik hier extra op letten:
1.
Roest onder/rond balk met kentekenverlichting op achterklep en roest op de hoeken van de motorkap waar de zwarte kunststof rand tegen de lak drukt.
2.
Doorgezakte stoelzittingen. Het schuim scheurt vrij snel.
3.
In het geval van de 2.0i benzine: storingen ("storing uitlaatgas", "storing motormanagement", "storing katalysator") bij koude start (mocht de verkoper je die kans bieden) op koelere dagen die wellicht hun oorsprong kunnen vinden in vervuilde klepstoters. Reinigen werkt nauwelijks, vervangen is kostbaar. Of je moet er mee leren leven en het als karaktertrek zien...
4.
Overdreven trillende koppeling bij lagere toeren. Koppelingsplaten versleten?
Maar verder is ze FANTASTISCH!!!

1.
Roest onder/rond balk met kentekenverlichting op achterklep en roest op de hoeken van de motorkap waar de zwarte kunststof rand tegen de lak drukt.
2.
Doorgezakte stoelzittingen. Het schuim scheurt vrij snel.
3.
In het geval van de 2.0i benzine: storingen ("storing uitlaatgas", "storing motormanagement", "storing katalysator") bij koude start (mocht de verkoper je die kans bieden) op koelere dagen die wellicht hun oorsprong kunnen vinden in vervuilde klepstoters. Reinigen werkt nauwelijks, vervangen is kostbaar. Of je moet er mee leren leven en het als karaktertrek zien...
4.
Overdreven trillende koppeling bij lagere toeren. Koppelingsplaten versleten?
Maar verder is ze FANTASTISCH!!!


