Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2011 17:32
Auto: berlingo
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EGS6
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum, maar wel Citroen-rijder. We rijden nu zelf een Berlingo 1.8i Multispace uit 1998 met 70k op de teller. Deze auto is nieuw gekocht in de familie en door omstandigheden hebben wij hem 3 jaar geleden overgenomen. Toen nog 26k op de teller. Helemaal wel dealeronderhouden.
Wij willen overgaan op een C5. Reden is eigenlijk dat we wel een ruime citroen willen en comfortabel, maar geen windvanger meer zoals de Berlingo.
Vraag is:
Welke motoren kan je juist wel of niet nemen? En zijn er types die juiste specifieke problemen hebben gehad? Zo valt mij op dat de HPI-modellen relatief voordelig in de verkoop staan her en der. We hebben wel ergens een C5 break zien staan met 69.000 km op de teller en wordt aangeboden vooor 4900 euro. Gezien de auto wat ik op de foto's zie, allerzins redelijk.
Waar moeten we vooral op letten??
Ik ben nieuw hier op dit forum, maar wel Citroen-rijder. We rijden nu zelf een Berlingo 1.8i Multispace uit 1998 met 70k op de teller. Deze auto is nieuw gekocht in de familie en door omstandigheden hebben wij hem 3 jaar geleden overgenomen. Toen nog 26k op de teller. Helemaal wel dealeronderhouden.
Wij willen overgaan op een C5. Reden is eigenlijk dat we wel een ruime citroen willen en comfortabel, maar geen windvanger meer zoals de Berlingo.
Vraag is:
Welke motoren kan je juist wel of niet nemen? En zijn er types die juiste specifieke problemen hebben gehad? Zo valt mij op dat de HPI-modellen relatief voordelig in de verkoop staan her en der. We hebben wel ergens een C5 break zien staan met 69.000 km op de teller en wordt aangeboden vooor 4900 euro. Gezien de auto wat ik op de foto's zie, allerzins redelijk.
Waar moeten we vooral op letten??
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Persoonlijk zou ik een HPI maar laten staan, ze kunnen soms wat kuren hebben en ook zijn sommige onderdelen niet meer leverbaar.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zoals klaverblaadje al aangeeft kun je de HPi idd beter overslaan ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Ik zou voor een Exclusive gaan, o.a. standaard Xenon,
en als je wat extra ruimte wilt zeker een Break,
vind ik (
) ook de mooiste.
Motor is persoonsgebonden,
diesel, benzine, LPG, daar moet je zelf je keuze maken.
En als het niets uitmaakt een 3.0 V6 Exclusive Break met leuke LM velgen, bij voorkeur een rode
en als je wat extra ruimte wilt zeker een Break,
vind ik (
Motor is persoonsgebonden,
diesel, benzine, LPG, daar moet je zelf je keuze maken.
En als het niets uitmaakt een 3.0 V6 Exclusive Break met leuke LM velgen, bij voorkeur een rode
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik zou de HPi niet à priori overslaan, gezien de goede deals die je er op kunt krijgen.
Maar je moet je wel realiseren wat voor geavanceerde techniek dat 10jr geleden was.
Nu is HPi gemeengoed (THP!).
Er zijn diverse draadjes over de voor- en nadelen, plus of jouw specifieke gebruik en rijgedrag past bij de HPi.
Check deze bijv.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... ankooptips" onclick="window.open(this.href);return false;
en hierin wat downloads en zelfs een positieve ervaring
:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=2039" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar je moet je wel realiseren wat voor geavanceerde techniek dat 10jr geleden was.
Nu is HPi gemeengoed (THP!).
Er zijn diverse draadjes over de voor- en nadelen, plus of jouw specifieke gebruik en rijgedrag past bij de HPi.
Check deze bijv.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... ankooptips" onclick="window.open(this.href);return false;
en hierin wat downloads en zelfs een positieve ervaring
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=2039" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:06
Auto: C5 2.0 16v prestige berline g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08821
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 140300
Kleur: groen ksdc
Hallo,
Ik heb een C5 2.0 automaat op gas (nu bijna 200000km gereden). Dealer onderhouden. Er kan en gaat gewoon van alles aan kapot. Van afbrekende deurkrukken tot lekkenden hydrauische leidingen. Van snelheids meters tot gasinstallaties. Van waterpomp tot kleppen in de automatenbak. En vaak is het nog moeilijk op te sporen wat er aan mankeert.
De auto rijdt lekker maar helemaal trillingvrij is het stuur niet te krijgen rond de 120km/uur. En ze zijn ook behoorlijk zijwindgevoelig.
Misschien heb ik pech......
Succes met je keuze.
Groeten JoHaN
Ik heb een C5 2.0 automaat op gas (nu bijna 200000km gereden). Dealer onderhouden. Er kan en gaat gewoon van alles aan kapot. Van afbrekende deurkrukken tot lekkenden hydrauische leidingen. Van snelheids meters tot gasinstallaties. Van waterpomp tot kleppen in de automatenbak. En vaak is het nog moeilijk op te sporen wat er aan mankeert.
De auto rijdt lekker maar helemaal trillingvrij is het stuur niet te krijgen rond de 120km/uur. En ze zijn ook behoorlijk zijwindgevoelig.
Misschien heb ik pech......
Succes met je keuze.
Groeten JoHaN
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Misschien wel, voor iemand mijn 2.0 16v op LPG totall reed heb ik 195k op de teller zien staan, heb er 73k mee gereden tegen een onderhoudsprijs van 3,3 cent/km...
Johan
C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:06
Auto: C5 2.0 16v prestige berline g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08821
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 140300
Kleur: groen ksdc
....de mijne is van 2 januari (in sommige berekingen zelfs 1 januari)...zou dat de oorzaak zijn?????
Ik heb 60000 km gereden met deze auto en totaal staat er 198200 km op nu.
Groeten JoHaN
Ik heb 60000 km gereden met deze auto en totaal staat er 198200 km op nu.
Groeten JoHaN
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
8821 is toch echt 2-jan-01.
Die andere orga calculators kloppen niet.
Gebruik deze http://www.2cv.nl/historie/orga.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die auto is elf jaar oud, uiteraard gaan er dingen stuk.
Maar trillen hoeft echt niet en zijwindgevoelig is een berline ook niet echt (behalve in directe vergelijking met een Xm of Xantia).
Die andere orga calculators kloppen niet.
Gebruik deze http://www.2cv.nl/historie/orga.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die auto is elf jaar oud, uiteraard gaan er dingen stuk.
Maar trillen hoeft echt niet en zijwindgevoelig is een berline ook niet echt (behalve in directe vergelijking met een Xm of Xantia).
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2008 18:06
Auto: C5 2.0 16v prestige berline g3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 08821
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 140300
Kleur: groen ksdc
Hallo,
Ik ben veel oudere auto's gewend met veel hogere kilometerstanden. Vaak van onduidelijke afkomst. Volvo's. Gingen zelfs minder vaak kapot dan dit exemplaar. Ook ik het verleden BX'en gehad (19 trd) buiten onderhoud nooit kapot. Tot 250000 km mee gereden.
De C5 valt wat dat betreft best wel tegen. Ook het veercomfort in de stad. Korte diepe oneffenheden worden toch vrij sterk door gegeven.
ook de bouwkwaliteit van de stoelen is matig. vrij snel doorgezakte delen en scheuren in schuimrubber.
Dat trillen is grotendeels weg. Ik heb nu continental banden (en goed gebalanceerd) dat rijdt veel plezieriger dan de michelins. (vind ik dat zal persoonsgebonden zijn) Maar toch blijft er iets onrustig.
De auto gaat met veel wind echt heen en weer. Je voelt dat de zijwind behoorlijk invloed heeft op de auto. Er is nog steeds comfortabel mee te rijden...maar toch. En vooral de eerste keer is het schrikken je verwacht het niet van zo'n grote auto.
Voordelen zijn de ruimte en het rijden buiten de stad. Heel comfortabel. Ook de rust in de auto is fijn.
Maar of het weer een C5 wordt naar al die ellende, ik weet het niet. Eerst maar de kleppen van de automatenbak laten vervangen....en of je een redelijke inruilprijs krijgt is ook nog maar de vraag. Gelukkig betaal je ook niet veel.
Groeten JoHaN
Ik ben veel oudere auto's gewend met veel hogere kilometerstanden. Vaak van onduidelijke afkomst. Volvo's. Gingen zelfs minder vaak kapot dan dit exemplaar. Ook ik het verleden BX'en gehad (19 trd) buiten onderhoud nooit kapot. Tot 250000 km mee gereden.
De C5 valt wat dat betreft best wel tegen. Ook het veercomfort in de stad. Korte diepe oneffenheden worden toch vrij sterk door gegeven.
ook de bouwkwaliteit van de stoelen is matig. vrij snel doorgezakte delen en scheuren in schuimrubber.
Dat trillen is grotendeels weg. Ik heb nu continental banden (en goed gebalanceerd) dat rijdt veel plezieriger dan de michelins. (vind ik dat zal persoonsgebonden zijn) Maar toch blijft er iets onrustig.
De auto gaat met veel wind echt heen en weer. Je voelt dat de zijwind behoorlijk invloed heeft op de auto. Er is nog steeds comfortabel mee te rijden...maar toch. En vooral de eerste keer is het schrikken je verwacht het niet van zo'n grote auto.
Voordelen zijn de ruimte en het rijden buiten de stad. Heel comfortabel. Ook de rust in de auto is fijn.
Maar of het weer een C5 wordt naar al die ellende, ik weet het niet. Eerst maar de kleppen van de automatenbak laten vervangen....en of je een redelijke inruilprijs krijgt is ook nog maar de vraag. Gelukkig betaal je ook niet veel.
Groeten JoHaN
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Het gaat hier om tips over aankoop toch?
Over je ervaringen bestaat al een ander topic....
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 4&p=329375" onclick="window.open(this.href);return false;
Over je ervaringen bestaat al een ander topic....
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 4&p=329375" onclick="window.open(this.href);return false;
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Als je veel stadsverkeer en niet teveel rijdt neem een op LPG, veel groteweg en afstanden en caravans Diesel
Begin bij 2003 of hoger en 1.8 voor gewoon maar als trekker 2.0 of hoger.
Geen witte maar donkere kleur, of je wilt veel wassen.
Kleine gebreken zijn zelf snel op te lossen maar drukken de verkoop prijs!
Lees vooral wat veel voor kan komen en laat ze dat oplossen anders lagere prijs.
Zit er een reserve wiel bij met krik?
Staat onderhoud genoteerd?
Werkt de airco?
En de verwarming via alle gangen?
Staat de auto nog hoog en niet op zijn gat?
Geen gekke meldingen bij proefrit en flink in de remmen?
Uitlaatgas storingen
Roetfilter of andere gekke meldingen? schrijf op en vraag het hier eerst.
Begin bij 2003 of hoger en 1.8 voor gewoon maar als trekker 2.0 of hoger.
Geen witte maar donkere kleur, of je wilt veel wassen.
Kleine gebreken zijn zelf snel op te lossen maar drukken de verkoop prijs!
Lees vooral wat veel voor kan komen en laat ze dat oplossen anders lagere prijs.
Zit er een reserve wiel bij met krik?
Staat onderhoud genoteerd?
Werkt de airco?
En de verwarming via alle gangen?
Staat de auto nog hoog en niet op zijn gat?
Geen gekke meldingen bij proefrit en flink in de remmen?
Uitlaatgas storingen
Roetfilter of andere gekke meldingen? schrijf op en vraag het hier eerst.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De vraag gaat toch om een HPi? Dat gaat niet samen met LPG. Sowieso zou ik met korte stukjes nooit LPG aanraden ivm het relatief hoge aandeel water in de uitlaatgassen, die bij stadsverkeer de uitlaat slopen.Herman schreef:Als je veel stadsverkeer en niet teveel rijdt neem een op LPG,
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
Als je gaat voor de C5, moet je je realiseren, dat het geen storingvrije auto is...
Ik heb veel ervaring met citroen, en het zijn over het algemeen zeer fijne en comfortabele wagens.
(Ik heb BX, 2x Xantia en nu C5 )
Technisch gezien, ben ik er niet (meer) zo tevreden over.
Ik rij een Break 2.2 HDI, ivm grotere afstanden en trekken van een caravan, wat hij overigens fantastisch doet.
Voordelen: (break) Heel veel ruimte, comfort, goede zit, en motorisch een tot nu toe een perfecte wagen. Tot nu toe geen echte motorproblemen, en loopt na 185000 nog als nieuw. Bij de exclusive veel mooie en handige extra's (aut. dimmen binnenspiegel, verwarmde buitenspiegels, licht en regensensoren etc)
Nadelen: Veel elektronische probleempjes: achterruit (modificatie en knop), Storing uitlaatgas meldingen met noodloop, meldingen dieseldope van roetfilter die niet normaal te resetten zijn, probleempjes met de metertjes, oa watertemperatuur (sensor).
Grotere reparaties die je kan ervaren: draagarmlagers (echt citroen probleem..) stabilisator stangen, veercylinders tbv veersysteem. Vooral bij een ouder exemplaar kan je ze tegenkomen, of zijn al geweest, als je geluk hebt..
Alles is in principe heel goed op te lossen, maar realiseer je dat de meeste dealers niet goedkoop zijn. (Huisdealer van deze site is veel positieve ervaring mee!!)
Check op onderhoudschema, en doe navraag over de veel voorkomende problemen genoemd op deze site.
Als je hier niet van schrikt, wens ik je in de C5 van je keuze hele fijne km's toe!
Om het verhaal te relativeren; andere merken kunnen ook wel het één en ander markeren... helaas is dat nu eenmaal zou met zoveel elektronica in de wagens..
Groet
Peter
Ik heb veel ervaring met citroen, en het zijn over het algemeen zeer fijne en comfortabele wagens.
(Ik heb BX, 2x Xantia en nu C5 )
Technisch gezien, ben ik er niet (meer) zo tevreden over.
Ik rij een Break 2.2 HDI, ivm grotere afstanden en trekken van een caravan, wat hij overigens fantastisch doet.
Voordelen: (break) Heel veel ruimte, comfort, goede zit, en motorisch een tot nu toe een perfecte wagen. Tot nu toe geen echte motorproblemen, en loopt na 185000 nog als nieuw. Bij de exclusive veel mooie en handige extra's (aut. dimmen binnenspiegel, verwarmde buitenspiegels, licht en regensensoren etc)
Nadelen: Veel elektronische probleempjes: achterruit (modificatie en knop), Storing uitlaatgas meldingen met noodloop, meldingen dieseldope van roetfilter die niet normaal te resetten zijn, probleempjes met de metertjes, oa watertemperatuur (sensor).
Grotere reparaties die je kan ervaren: draagarmlagers (echt citroen probleem..) stabilisator stangen, veercylinders tbv veersysteem. Vooral bij een ouder exemplaar kan je ze tegenkomen, of zijn al geweest, als je geluk hebt..
Alles is in principe heel goed op te lossen, maar realiseer je dat de meeste dealers niet goedkoop zijn. (Huisdealer van deze site is veel positieve ervaring mee!!)
Check op onderhoudschema, en doe navraag over de veel voorkomende problemen genoemd op deze site.
Als je hier niet van schrikt, wens ik je in de C5 van je keuze hele fijne km's toe!
Om het verhaal te relativeren; andere merken kunnen ook wel het één en ander markeren... helaas is dat nu eenmaal zou met zoveel elektronica in de wagens..
Groet
Peter
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat geldt voor mij andersom, C5 is probleemloos en de Xantia werd ik nogal verdrietig van ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24




