C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jul 2010 16:03
Auto: 2.0 Break Difference 2
Opties: trekhaak (vast)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10083
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 330000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwegein
C5club Fan
C5club Fan
JW-NHS schreef: Maar ná de modificatie van met name de klepstoters is de EW10 een zeer betrouwbare motor geworden
Dit prikkelt mijn nieuwsgierigheid. Wanneer was die modificatie?

Ik heb een 2.0 uit juni 2004, vandaar. Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat ik de kritische klepstoters heb.
Vriendelijke groet,
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Occasion lang gestaan

Bericht door JW-C5 »

Bij mijn weten is die wijziging in de loop van 2003 gekomen....

Als je me de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik kijken of ik daarover iets kan vinden.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Nu nog het antwoord op de vraag wat is er vernieuwd.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
CitroFrance schreef:. . . Kenteken kan duiden op invoer indien de Ph I er in die periode al lang uit was. . .

Ik zie niets raars.
De Ph1 is gebouwd tot 30 juli 2004 gemaakt
De eerste tennaamstelling van deze auto is 8 juli 2004.


JW
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik had geen data nagekeken, opmerking was puur gemaakt obv gegeven commentaar bij zoeken. 'k had identieke problemen (bleek later foutje te zijn geweest :smt203 )
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jul 2010 16:03
Auto: 2.0 Break Difference 2
Opties: trekhaak (vast)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10083
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 330000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwegein
C5club Fan
C5club Fan
JW-NHS schreef:Als je me de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik kijken of ik daarover iets kan vinden.

Groet,
JW
Dat zal ik zeker doen, alvast mijn dank.
Vriendelijke groet,
Eddie.
Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Nou even benieuwd wat er zo al lang stilstaat en zag op http://www.carmovement.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een C5 break v6 staan met 112000 km die er al ongeveer 4 jaar staat voor een flinke prijs vandaar misschien dat het een winkeldochter is.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 jul 2010 10:46
Auto: Citroën C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Groen
Locatie: Westland
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik had ook begrepen dat de aanpassing in 2003 is gekomen, de kleppen van een 18 honderd motor standard af fabriek. Verder zou de dame kwalitatief beter zijn geworden dan de vorige modellen :)
Moet men maar met heel veel zout nemen :)

Ik zou niet weten wat er beter is dan, volgens mij gaat alles even vaak en snel kapot :)

O ja de motor temp sensor is ook verbeterd.
En de velgen een maatje groter.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Occasion lang gestaan

Bericht door JW-C5 »

We hadden het over verbeteringen aan de motor, toch?
En gaat díe nu nog zovaak kapot of geeft 'ie storingen als vroeger? We hebben het dus over de EW10 :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Lagoen
Lagoen
Re: Occasion lang gestaan

Bericht door Lagoen »

Na alles eens nagelezen te hebben ging het over de aankoop van een auto de rest is er bijgekomen dus afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Occasion lang gestaan

Bericht door JW-C5 »

JEIN..... ;)

De terechte vraag is opgeworpen of de aangeboden 1.8 de voorkeur verdient dan wel de 2.0.
Door Menno is vervolgens opgemerkt dat de 2.0 minder goed zou zijn dan de 1.8, meer storingen geeft.
Dát proberen we hier nu op een rijtje te krijgen. En denken de TS daarmee te helpen z'n keuze te bepalen :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 jul 2010 10:46
Auto: Citroën C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Groen
Locatie: Westland
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik heb zelf de 2 liter, heb er geen spijt van :)
Volgens mij zijn enkel de kleppen een pijn punt, en verder valt het allemaal wel mee.
Er rijden er genoeg in het rond :)

Ik lees ook genoeg 18 honderdtjes met hotter de stotter problemen :)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik heb ook ee 1.8 16v difference II. Kan niets vinden waarom je deze niet moet kopen, difference II heeft ook de CD-wisselaar onder de pasagiersstoel zitten. Ik heb de mijne vorig jaar gekocht met een stand van ca. 88.000Km. Met de garantie van 1 jaar kan je eigenlijk elk probleem gratis laten repareren.

Ik zou zeggen doen! :citrofiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Je kunt natuurlijk gaan strijden of een 1.8-16v ietsje beter is dan een 2.0-16v, maar dan moet je ook realiseren dat die EW10J4 motor maar tot juli 2004 is gebouwd en toen is vervangen door de EW10A.

Die is fundamenteel anders (oa. geen EGR) In dat licht moet een Ph.II altijd de voorkeur hebben.
De 1.8-16v is langs dezelfde lijnen vernieuwd, maar dat punt ligt iets verder in de Ph.II (EW7J4->EW7A)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:50
Auto: geen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6
C5club Rookie
C5club Rookie
Kijk dat is zo mooi van dit forum en een van de redenen dat ik weer een Citroen zou willen rijden.
Je stelt een vraag en binnen 24 uur krijg je veel zeer bruikbare tips.
Dat er dan van het onderwerp wordt afgedwaald is ook niet helemaal verkeerd omdat je daar dan ook weer wat uit kan halen.

Het liefst zou ik voor een vanaf 2005 gaan, die spreekt mij qua uiterlijk meer aan.
Een lage km-stand en de staat van de auto vind ik dan toch weer net weer iets belangrijker.

Gisteren even bij de verkoper langs geweest en de auto ziet er op wat gebruiksporen netjes uit.
Technisch heb ik niet zo naar gekeken. Wat wel op viel is dat de auto bij instappen inzakte.

Nu het echte probleem. Mijn vrouw kampt met problemen met de gewrichten en een hogere instap en zit is voor haar beter. Instappen ging wel maar uit de auto komen ging wat moeilijker op de langere ritten is juist het comfort van de C5 weer beter dan de I10. De C3 was voor haar prettiger in-en uitstappen maar ja een C5.. :citrofiel ..... Toch nog maar eens goed de boel overdenken en de plussen en minnen tegen elkaar afwegen.

Iig dank voor alle tips. Hoewel ik (nog) geen C5 zal rijden blijf ik zeker dit forum volgen.

Grt.
Martin
Martin (toekomstig C5-rijder?)
Plaats reactie