Shell V-power heeft afiak als officiele rating RON95. Zelf zeggen ze dat het 97 RON is, maar in nederland mag als officiele rating afiak alleen RON95 of RON98 afgegeven worden, en zodoende mag het dus niet de RON98 rating dragen (omdat het dat niet haalt). Maar ik kan het officiele productblad van v-power zo ff niet vinden.
Overigens is Vpower in nederland weer anders dan in dld en weer anders dan in de UK en weer anders dan in denemarken enz enz enz. Erg onduidelijk eigenlijk
Alle andere speciale benzines (bp ultimate, excellium etc etc) hebben gewoon de RON95 rating voor wat ik op de productbladen heb gezien.
Wil je èchte RON98, dan moet je in Nederland behoorlijk goed zoeken aangezien de doorsnee merkpomp dit dus niet meer in het gamma heeft (enkele stations daargelaten). Die hebben het allemaal ingeruild voor hun eigen merkbenzines die dus alleen gegarandeerd RON95 zijn, ook op het productblad.
Ik tank zelf (ouderwetse) superplus overigens regelmatig bij de TinQ (niet voor m'n C5 uiteraard

); die heeft het heel simpel en gewoon als vroeger: normale diesel, normale euro95 en normale superplus98.